Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 18:29
Rodegier
Rodegier is offline
ik ben opzoek naar een nederlands vertaling van hamlet van shakespeare. Weet iemand of dat ergens op internet te vinden is?

alvast bedankt,

Roderik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2004, 18:35
Masquerade
Masquerade is offline
Geen idee. Even kijken op google?
De vertalingen zijn overigens wel gewoon in de bibliotheek te vinden. Misschien is dat handiger?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:37
Verwijderd
Voor het boek kan je bij bol.com kijken, gewoon onder boeken (Nederlands) 'Hamlet' intypen en je ziet het vanzelf. Als je een samenvatting van dat boek zoekt kan je bij huiswerk.scholieren.com wel iets vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:33
Ieke
Ieke is offline
Ik heb me in de gewone biebs een aantal jaren geleden al rotgezocht naar een vertaling van Hamlet. Dat was echt zeer moeilijk te krijgen, terwijl ik het nog niet eens zo'n heel vreemd verhaal vond. Ik dacht dat er wel vraag naar zou zijn en ze het dus wel zouden hebben.
Op internet? Ik zou het niet weten. Daarbij vraag ik me wel af of er echt dat soort dingen te vinden zijn. Ik zou niet weten hoe het met het recht van dat spul zit, maar ik neem aan dat er wel een een of ander recht op zit. Als dat zo is lijkt het me dat het dus niet zomaar op inet staat.
Als je gaat zoeken: het is echt een toneelstuk, dus ga niet zoeken naar een verhaal.
Oud 03-03-2004, 19:36
Masquerade
Masquerade is offline
Bij de Slegte kun je de vertaling van Hamlet nog wel eens vinden. Ik zou daar even gaan kijken. Kijk dan wel bij literatuur en niet bij romans e.d. zoals Ieke al zegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten