Advertentie | |
|
![]() |
|
wereld van sophie is
![]() maar andere boeken van gaarder zijn leuker, vind ik ![]() btw, waarom breng je twee boeken in 1 topic naar voren, schiet niet echt op, lijkt me |
![]() |
|
![]() |
Qua taalgebruik is De wereld van Sofie misschien wel afgestemd op lager (middelbaar) onderwijs, maar je mag het niet onderschatten hoor! Ik heb vorig semester filosofie gehad aan de unief en als ik De wereld van Sofie vroeger had gelezen, dan zou ik nooit de essentie hebben gesnapt van wat daar allemaal wordt gezegd. Het lijkt allemaal heel simpel, maar daar worden zo maar eens de grondslagen van de westerse filosofie uit de doeken gedaan.
|
![]() |
|
Ik hoor vaak mensen zeggen dat het zo verassend is. Dat vind ik zelf totaal niet. Ikzelf had al vaak aan mogelijkheden als die in de ontknoping van het boek gedacht. Verder vind ik het verhaal over de filosofen ook niet geweldig. Dan lees ik liever een wat moeilijkere maar boeiendere uitleg.
Het geheim van de kaarten vind ik echter een subliem boek van Jostein Gaarder. Dat is veel spannender en verassender.
||
Citaat:
en daarom kreeg k m niet uit. btw: ik wil nog een leuk filosofisch boek lezen, dat het elementaire gedoe overslaat (is lui van me, weet ik, maar dat vind ik gewoon niet interessant.) iemand nog tips?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb de wereld van Sofie al meerdere keren gelezen, omdat ik het zo'n mooi boek vind. Het taalgebruik is misschien in het verhaal omheen wat simpel, maar het is een aangename afwisseling na de moeilijke stukken waar Sofie les krijgt. Ik vind niet dat het boek alleen voor kinderen is, iedereen kan het lezen en het is voor iedereen leuk, maar je moet wel in filosofie geinteresseerd zijn.
Nog een aanrader: De Joker, ook van Jostein Gaarder. ![]() Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjuss Marleen |
![]() |
|
![]() |
Ik vond de wereld van Sofie wel een mooi boek, maar het filosofische gedeelte vond ik op een gegeven moment wel wat langdradig worden. Ik kan ook geen namen onthouden en er wordt af en toe wel terugverwezen, dus dat werd een beetje irritant. De tweede helft van het filosofische gedeelte heb ik dus ook maar half/globaal gelezen. Het verhaal erom heen vond ik wel leuk.
De andere boeken van Jostein Gaarder die ik heb gelezen, vond ik leuker. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De wereld van Sofie: onderschat of niet? Verwijderd | 18 | 20-01-2007 10:09 | |
Verhalen & Gedichten |