Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2003, 10:55
koetjeboe
koetjeboe is offline
maar nu wil ik meer boeken over filo lezen alleen was ik in de winkel en kon ik alleen maar boeken vinden waarvan ik de title neit eens begreep
zijn er ngo wel andere makkelijke boeks?
Oud 02-01-2003, 11:17
Isa
Isa is offline
hmm, je had beter de titel kunnen veranderen in zoiets als zijn er boeken over filosofie te koop naast sofie, of iets dergelijks, dan weet iedereen meteen wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 12:23
MickeyV
MickeyV is offline
Exact. Wat de eigenlijke vraag aangaat: doorgaans is het niet verwonderlijk als de betekenis van de titel niet onmiddelijk (geheel) tot je doordringt. Het middel waardoor de titel (meer) betekenis krijgt, is uiteraard het lezen van het boek.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 13:20
koetjeboe
koetjeboe is offline
okeeee
Oud 02-01-2003, 17:55
Gatara
Gatara is offline
Over welke onderwerpen binnen de filosofie zou je meer willen weten?

Of welke filosofen spraken je aan in het boek de Wereld van Sofie?

Je zou weer een algemeen boek kunnen lezen (geschiedenis van de westerse filosofie door Hamlyn, bv), maar je zou ook kunnen denken aan originele teksten van verschillende filosofen. In het algemeen zijn de teksten van Plato en Nietsche wel te lezen. Dit, in tegenstelling tot Kant, Hegel en Foucault.

Verder zijn de boeken van de serie Kopstukken Filosofie door de uitgeverij Lemniscaat goed te lezen.
(zoals ze zelf schrijven:
een reeks toegankelijke inleidingen in het leven en denken van sleutelfiguren uit de geschiedenis van de westerse filosofie, die onze cultuur blijvend hebben beinvloed).
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 19:34
sublime
sublime is offline
de verbeelding van het denken is een heel uitgebreid boek (met plaatjes! ) maar soms wel moeilijker taalgebruik, hangt overigens ook van de filosoof die besproken af, denk ik...
(staat niet alleen westerse, maar ook oosterse filosofie in)

en de geschiedenis van de filosofie heet t geloof ik, schrijfer is brian mcgee (hoop dat je het zo schrijft...)

en heel makkelijk is 'filosofie voor jonge denkers'; staat bij ons in de jeugdbieb, niet echt heel diepgaand ofzo, maar wel leuk om te lezen vond ik

o en er bestaat oook een filosofie voor dummies, klinkt verschrikkelijk en dat wil ik vooral niet lezen-achtig (vond ik tenminste) maar kreeg het voor sinterklaas, en staat wel duidelijk uitleg enzo in....
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 21:11
Joyce-b
Joyce-b is offline
Als je een beetje een overzicht wil hebben van de filosofie, dan is ''het verhaal van de Filosofie'' een erg mooi boek.
Een behoorlijk informatief boek, eigenlijk alleen maar, waarin de geschiedenis van de filosfie verteld wordt vanaf Plato/Socrates/Aristotoles ..
Oud 02-01-2003, 23:37
McCaine
McCaine is offline
In het kader van de vorige Wereld van Sofie-topic moet dit dus naar Letteren of whatever.
Oud 04-01-2003, 22:03
monkee
monkee is offline
Boeken van Tsai Chih Chung zijn heel erg makkelijk te begrijpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten