Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2004, 15:29
Verwijderd
Begin april vertrek ik voor 8 weken naar Guatemala. Eerst vier weken Spaans leren en daarna vier weken vrijwilligerswerk. Allebei zal het in of in de buurt van Antigua zijn.

Mijn vraag: Is er iemand hier wel eens in Guatemala geweest en wat is je ervaring daar? Wat voor tips heb je over dingen die ik moet doen of juist moet laten? Welke spullen moet ik absoluut mee en welke spullen kan ik wel thuis laten? Is het land echt zo gevaarlijk als wordt verteld of valt het allemaal wel mee?

Voor mensen die wel eens in Midden-Amerika zijn geweest (in de buurt van Guatemala): Zijn er dingen die je erg shockeerden in de cultuur? Waren er aparte dingen in de natuur zoals enge beesten die je vaak tegen kwam?

Vertel me alles!
Advertentie
Oud 09-03-2004, 16:27
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
! am mE schreef op 09-03-2004 @ 16:29:

Mijn vraag: Is er iemand hier wel eens in Guatemala geweest en wat is je ervaring daar? Wat voor tips heb je over dingen die ik moet doen of juist moet laten? Welke spullen moet ik absoluut mee en welke spullen kan ik wel thuis laten? Is het land echt zo gevaarlijk als wordt verteld of valt het allemaal wel mee?

Voor mensen die wel eens in Midden-Amerika zijn geweest (in de buurt van Guatemala): Zijn er dingen die je erg shockeerden in de cultuur? Waren er aparte dingen in de natuur zoals enge beesten die je vaak tegen kwam?

Vertel me alles!
Ik ben in Costa Rica geweest en dat is geloof ik 2 landen onder Guatamala. Ik ben er 2 keer geweest: een keer voor 5 weken en een keer 6 weken. Ik heb erg veel van het land gezien en het was ronduit fantastisch.

De cultuur vond ik erg leuk. De mensen waren aardig, en je zag weinig criminalieit. (maar daar staat Costa Rica ook bekend om, in Guatamala zal dat dus wat meer zijn.)
Maar goed Guatamala is zover ik de verhalen ken een erg mooi land met veel mooie natuur. En ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat Guatamala gevaarlijk is. Al moet je natuurlijk niet naar gebieden af reizen waarvan Nederlanders die in Guatamala zijn geweest, zeggen dat het gevaarlijk is.

Qua enge beesten: Er zitten nu een maal veel Slangen in de tropen. Je moet dus goed oppassen waar je je voeten zet, maar op bepaalde plekken zijn er meer als op andere plekken. Ik ben er zelf bijna op eentje getrapt, ik trapte 50 CM van en dodelijke lanspuntslang. Maar die zijn vrij zeldzaam, en je kan zo'n superreis natuurlijk niet opgeven omdat er slangen zitten. Ook zitten er heel af en toe killerbees maar ze zijn vrij zeldzaam. Ik denk dat je daarr wel het een en ander over hebt gehoord.

Maar goed, ik wil zeker terug...

Ik ben benieuwd: ga je het hele land door reizen, of blijf je op een plek of wat....

Ga er maar van uit dat het heel leuk is, en ik wens je een fijne vakantie
Voor vragen sta ik atijd open. (maar er zullen vast mensen zijn die minstens even veel kunnen vertellen)
Oud 12-03-2004, 16:54
Verwijderd
Dank je wel Ik heb nu ook het project gekregen waar ik ga werken; in een kinderopvang tehuis voor kinderen van 0-6 jaar uit arme gezinnen .
Oud 12-03-2004, 17:26
Konijn
Konijn is offline
Jij gaat vast precies doen waar mijn vriendin nu net klaar mee is. Ook Antigua + opvangtehuis voor die kinderen.
Zij komt begin april terug.
Als je wil, kan ik jouw vragen naar haar mailen, en als ze daar tijd heeft (ze zit er nu nog, maar is de laatste weken aan het rondtrekken) kan ze je terugmailen.
Moet ik wel ff je mailadres hebben.
Oud 14-03-2004, 11:48
Verwijderd
Wow, dat zou te gek zijn! Mn emailadres staat in mn info, ik pm m ook nog wel even voor de zekerheid
Oud 14-03-2004, 14:37
Konijn
Konijn is offline
Ik heb haar gemaild, maar toen was het bij haar nacht geloof ik.
Ze is nu klaar met vrijwilligerswerk en trekt nog even rond daar. Ze zit nu in een gebied waar internetten wat prijziger is dan anders (normaal vrij goedkoop geloof ik), maar ze mailt je vast wel snel terug!
Oud 14-03-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 14-03-2004 @ 15:37:
Ik heb haar gemaild, maar toen was het bij haar nacht geloof ik.
Ze is nu klaar met vrijwilligerswerk en trekt nog even rond daar. Ze zit nu in een gebied waar internetten wat prijziger is dan anders (normaal vrij goedkoop geloof ik), maar ze mailt je vast wel snel terug!
Top!
Advertentie

Regels voor berichten