Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 11:36
Gatara
Gatara is offline
105 Teletekst wo 02 jun

DELFT Burgemeester Cohen van Amsterdam heeft in de Willem van Oranje-lezing in Delft gewaarschuwd tegen maatregelen die moslims in het defensief drukken, omdat ze zich dan meer dan nu in eigen kring op de islam zullen oriënteren.

Volgens Cohen willen de meeste moslims in Nederland bij het Westen horen. Maar als het Westen beloftes niet nakomt en minachting toont voor de islam, kan dat gevoel omslaan, vreest Cohen.

Cohen hamerde op de uitgangspunten van de seculiere rechtsstaat.Het verbieden van moskeeën of islamitische scholen door een "godsdienstpolitie" staat daarmee op gespannen voet,zei Cohen.

------------------

Verder wordt er nog op fok.nl t 1 en ander aan toegevoegd (waarschijnlijk gehaald van www.anp.nl nieuws):

Volgens Cohen willen de meeste in Nederland wonende moslims bij het Westen horen. ''Maar als het Westen beloftes niet nakomt en minachting toont voor de islam, kan dat gevoel omslaan'', aldus de burgervader. Het gevaar bestaat dan dat ze zich meer dan nu in eigen kring op de islam zullen oriënteren.

De seculiere rechtsstaat moet niet overgaan tot het verbieden van bepaalde moskeeën of islamitische scholen. Zo'n ''godsdienstpolitie" staat op gespannen voet met de seculariteit die de rechtsstaat moet uitdragen. De overheid beschikt over voldoende mogelijkheden om op te treden tegen de fundamentalistische islam, wanneer die zich op onaanvaardbare wijze afkeert van onze samenleving, zo meent Cohen.

Cohen vindt dat de samenleving maar beter kan onderkennen dan ontkennen dat religie voor veel migranten een belangrijke rol speelt. ''Religie is ook in de 21e eeuw een politiek fenomeen dat indringend om de aandacht zal vragen''.

-------------------------------------------------

erm

amen?
Oud 02-06-2004, 11:47
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
wat is hier zo nieuw/bijzonder aan?

en wat is trouwens seculiere rechtsstaat?
Oud 02-06-2004, 11:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 02-06-2004 @ 12:47 :
wat is hier zo nieuw/bijzonder aan?

Niks nieuws, want dit debat is nog steeds gaande, maar had geen zin om een eeuwenoud topic te uppen ervoor.

Citaat:

en wat is trouwens seculiere rechtsstaat?
Een onkerkelijke rechtsstaat.

Cohen:
"Gooi de uitgangspunten van onze seculiere, democratische rechtsstaat niet weg uit angst voor religie en in het bijzonder de islam", aldus Cohen.
De noodzaak van integratie mag volgens Cohen nooit boven de vrijheid van godsdienst en van onderwijs gaan. "Wie dat wil, moet de grondwet willen veranderen en moet zich realiseren dat dat de uitgangspunten van onze seculiere, democratische rechtsstaat kan aantasten."
www.at5.nl

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:22
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ah ok.

Ben ik weer een stukje wijzer
Oud 02-06-2004, 12:45
Zaina
Zaina is offline
Ik wist het al.

Maar de minachting is wederzijds heb ik het idee. En het oude westen heeft nog nooit aan een belofte voldaan. Dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Oud 02-06-2004, 12:49
brinta
brinta is offline
Ik vind het een beetje eng dat hij de term 'Het Westen' gebruikt.

"Als Het Westen minachting toont..." enz. Het Westen kan toch niet aangesproken worden op gedrag of maatregelen? Laat Cohen voortaan duidelijker taal spreken aub en aangeven wie of welke regeringen hij precies bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:06
Gatara
Gatara is offline
www.vandale.nl

Wes·ten (het ~)
1 de landen van West-Europa en Noord-Amerika

hehe,.. australie hoort daar niet bij

Volgens cambridge dictionary waarschijnlijk wel:

Definition
the West (COUNTRIES) noun [S]
North America, those countries in Europe which did not have communist governments before the 1990s, and some other parts of the world:
East-West relations
There has been concern in/throughout the West about the effects of this measure.
http://dictionary.cambridge.org/
Oud 02-06-2004, 13:14
Joostje
Joostje is offline
Guatamala hoort volgens Vandale bij het westen
Oud 02-06-2004, 13:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2004 @ 14:14 :
Guatamala hoort volgens Vandale bij het westen
Noord-Amerika. Guatemala is niet Noord-Amerika, dacht ik zo.
Oud 02-06-2004, 14:47
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-06-2004 @ 14:24 :
Noord-Amerika. Guatemala is niet Noord-Amerika, dacht ik zo.
Jawel. Midden-Amerika hoort bij Noord-Amerika.
Oud 03-06-2004, 09:52
Atje85
Atje85 is offline
Cohen heeft gelijk en als NL zo doorgaat wat betreft het beleid tegen allochtonen, zie ik het nog somber in voor de toekomst
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 10:52 :
Cohen heeft gelijk en als NL zo doorgaat wat betreft het beleid tegen allochtonen, zie ik het nog somber in voor de toekomst
Ik zie het al jaren somber in voor de toekomst en er is nog steeds niks extreems gebeurd, dus zo lang dat zo door blijft gaan, valt het wel mee

Nee, maar even serieus. Ik durf net zoals Cohen eerder ook de link te maken met pre-WOII. Spanningen, globaal (of westers iig) anti-islamisme (weliswaar nog niet zo zeer geinstititioneerd als toen rondom het antisemitisme), zijn nu ook aanwezig. Ik denk alleen dat moslims toch wel wat hebben opgestoken van de geschiedenislessen in de klassen hier en eerder in opstand komen en zien dat het misgaat op een bepaald moment.
En nu zijn er ook militante moslimgroeperingen waarbij je je kunt aansluiten; dat is ook een verschil met pre-WOII; en zal een manier van verzetten kunnen zijn.

Interessant plaatje:

Komt voor in het onlangs uitgegeven rapport over Islamofobie (pdf-file)
Oud 03-06-2004, 10:23
Boogie
Boogie is offline
Oriëntalisme (Edward Saïd): de schijnbaar neutrale beschrijvingen van vreemde culturen door westerse wetenschappers, journalisten en romanciers, ... hebben bijgedragen aan de rechtvaardiging van de westerse overheersing Ook: de beschrijving van 'zij' als contrapunt van 'wij'.
Oud 03-06-2004, 10:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boogie schreef op 03-06-2004 @ 11:23 :
Oriëntalisme (Edward Saïd): de schijnbaar neutrale beschrijvingen van vreemde culturen door westerse wetenschappers, journalisten en romanciers, ... hebben bijgedragen aan de rechtvaardiging van de westerse overheersing Ook: de beschrijving van 'zij' als contrapunt van 'wij'.
En het erge is dat zij het gaan overnemen van ons
Oud 03-06-2004, 11:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2004 @ 11:09 :
Ik zie het al jaren somber in voor de toekomst en er is nog steeds niks extreems gebeurd, dus zo lang dat zo door blijft gaan, valt het wel mee
Nou, de situatie zoals die nu is, is al niet goed, dus het valt helemaal niet mee.
10 jaar geleden, toen viel het mee, hypocriet beleid hier al tientallen jaren, aan de ene kant mag iets wel, terwijl aan de andere kant iedereen om een verbod schreeuwt voor iets minder ergs. Zolang men er zelf maar geen last van heeft lijkt het wel.

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 12:30 :
Nou, de situatie zoals die nu is, is al niet goed, dus het valt helemaal niet mee.
10 jaar geleden, toen viel het mee, hypocriet beleid hier al tientallen jaren, aan de ene kant mag iets wel, terwijl aan de andere kant iedereen om een verbod schreeuwt voor iets minder ergs. Zolang men er zelf maar geen last van heeft lijkt het wel.
Je moet wel lezen wat ik daarna schreef:

Citaat:
Nee, maar even serieus. (...)
Oud 03-06-2004, 12:16
Chriet Titulaer
Chriet Titulaer is offline
Cohen spreekt wel vaker
Ik heb hem vaak aangeraden dat niet te doen
Zijn mond odeur is erger dan een moeras in de hel.

Met vriendelijke groet
Chriet Titulaer, Astronoom en wetenschapper
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 13:11
LaResistance
LaResistance is offline
Dit past hier wel in...

'Aanhoudende Islamofobie is gevaarlijk' 02-06-2004

Aanhoudende en onbeheerste islamofobie kan leiden tot rellen en toenemend extremisme. Een door de regering ingesteld orgaan, de Commissie voor Britse Moslims en Islamofobie, heeft hier woensdag in een rapport voor gewaarschuwd.

De commissie constateert dat na de aanslagen van 11 september 2001 het leven voor moslims in Groot-Brittannië in het algemeen zwaarder is geworden. Moslims en moskeeën krijgen vaker te maken met geweld. Ook overheidsinstanties discrimineren moslims. Veel moslims, speciaal jongeren, zouden daardoor van de Britse cultuur vervreemd zijn geraakt, waardoor een tijdbom dreigt te ontstaan.

De integratie van moslims wordt bedreigd door onwetendheid en onverdraagzaamheid, zegt commissielid Richard Stone. Hij wijst er op dat veel van de zestig aanbevelingen die de commissie in 1997 deed, niet zijn overgenomen. Positieve ontwikkelingen die zich sinds 1997 hebben voorgedaan, worden door de commissie grotendeels op rekening geschoven van moslimorganisaties.

Ook de Britse Moslimraad, die aan het rapport meewerkte, zegt dat er weinig vooruitgang is geboekt ten aanzien van "de verschrikking van islamofobie". De raad meent dat de regering weinig heeft gedaan om moslimburgers te beschermen tegen "discriminatie, laster, pesterijen en diefstal".

Een adviseur van de commissie, imam Abduljalil Sajid, waarschuwt dat veel Britse organisaties "institutioneel islamofobisch" zijn. Zo worden moslims sinds 11 september niet zelden door agenten lastig gevallen die daarbij gebruik maken van omstreden aanhoudings- en fouilleringsbevoegdheden.

bron: nieuws.nl
Oud 03-06-2004, 17:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Chriet Titulaer schreef op 03-06-2004 @ 13:16 :
Cohen spreekt wel vaker

Met vriendelijke groet
Ow, jij vindt het dus onzin?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 19:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2004 @ 12:59 :
Je moet wel lezen wat ik daarna schreef:
Sorry

De rest zag er niet zo interessant uit, vandaar
Maja, dan nog geldt die post van mij, zij het niet als een reactie op jou.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 19:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 20:32 :
Sorry

De rest zag er niet zo interessant uit, vandaar
en ik had er nog wel een plaatje bij gezet!
Oud 05-06-2004, 10:24
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Chriet Titulaer schreef op 03-06-2004 @ 13:16 :
Cohen spreekt wel vaker

Met vriendelijke groet
tip neeghenenveerghtigh
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:26
meisje
meisje is offline
Ik denk niet dat het zozeer de minachtig voor het geloof is. Ik denk dat veel mensen de cultuurgewoontes zat zijn. Ik vind dat de Islamitische cultuur nog best veel te wensen valt, maar ik denk dat het fout is om scholen en moskeeen te verbieden, tenzij zij die cultuur in stand houdt. Ik denk dat de Islamitische cultuur eerst wat verschuivingen moet kennen, wij zelf hebben ook diverse godsdienstoorlogen gehad en door verschuivingen hebben wij de hedendaagse cultuur.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 12:26 :
Ik denk niet dat het zozeer de minachtig voor het geloof is. Ik denk dat veel mensen de cultuurgewoontes zat zijn. Ik vind dat de Islamitische cultuur nog best veel te wensen valt, maar ik denk dat het fout is om scholen en moskeeen te verbieden, tenzij zij die cultuur in stand houdt. Ik denk dat de Islamitische cultuur eerst wat verschuivingen moet kennen, wij zelf hebben ook diverse godsdienstoorlogen gehad en door verschuivingen hebben wij de hedendaagse cultuur.
Over welke tekorten van de islamitische cultuur heb je, en waarom denk je het recht te hebben om die cultuur tegen te werken?

Ps. de islam is geen cultuur
Oud 05-06-2004, 11:41
meisje
meisje is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-06-2004 @ 12:37 :
Over welke tekorten van de islamitische cultuur heb je, en waarom denk je het recht te hebben om die cultuur tegen te werken?

Ps. de islam is geen cultuur
nouja de cultuur in de landen waar de Islam het grootste geloof is zoals Marokko Turkije Irak Iran enzovoort.

Ik vind die cultuur barbaars en ik werk niks tegen, maar ik vind dat die cultuur nog middeleeuwse trekjes vertoont zoals politieke elementen in de gevangenis zonder proces flikkeren, handen afhakken voor diefstal, vrouwen stenigen voor overspel, mensen executeren zonder proces, 'geen rechtstaat, een politiestaat, mensen martelen, enzovoort. OH en dan vergeet ik het oproepen tot haat homo's in elkaar slaan/vermoorden hoewel deze dingen niet alleen aan islamitische landen zijn voorbehouden. China kan er ook wel wat van enzovoort. Maar als jij daar niets op tegen hebt.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2004, 11:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 12:41 :
nouja de cultuur in de landen waar de Islam het grootste geloof is zoals Marokko Turkije Irak Iran enzovoort.
De cultuur in die landen verschilt nogal. Of vind je dat Bosnie en Indonesie dezelfde cultuur hebben?

Citaat:
Ik vind die cultuur barbaars en ik werk niks tegen,
Je zei net dat je vind dat de staat die cultuur moet tegenwerken. "ik denk dat het fout is om scholen en moskeeen te verbieden, tenzij zij die cultuur in stand houdt."

Citaat:
maar ik vind dat die cultuur nog middeleeuwse trekjes vertoont zoals politieke elementen in de gevangenis zonder proces flikkeren, handen afhakken voor diefstal, vrouwen stenigen voor overspel, mensen executeren zonder proces, 'geen rechtstaat, een politiestaat, mensen martelen, enzovoort.
Daarvoor heb je al het nederlands wetboek, en hoef je dus bniet de cultuur aan te passen.

Citaat:
OH en dan vergeet ik het oproepen tot haat homo's in elkaar slaan/vermoorden hoewel deze dingen niet alleen aan islamitische landen zijn voorbehouden. China kan er ook wel wat van enzovoort. Maar als jij daar niets op tegen hebt.....
Daarvoor heb je al het nederlands wetboek
Oud 05-06-2004, 11:51
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:

Ik vind die cultuur barbaars en ik werk niks tegen, maar ik vind dat die cultuur nog middeleeuwse trekjes vertoont zoals politieke elementen in de gevangenis zonder proces flikkeren, handen afhakken voor diefstal, vrouwen stenigen voor overspel, mensen executeren zonder proces, 'geen rechtstaat, een politiestaat, mensen martelen, enzovoort. OH en dan vergeet ik het oproepen tot haat homo's in elkaar slaan/vermoorden hoewel deze dingen niet alleen aan islamitische landen zijn voorbehouden. China kan er ook wel wat van enzovoort. Maar als jij daar niets op tegen hebt.....
Hoe zie je dergelijke zaken terug in onze maatschappij? Dragen de moslims in nederland volgens jou hand-afhak-praktijken uit? Gooien ze anderen in de gevangenis zonder proces? Wat heeft het barbaarse regime van onontwikkelde landen te maken met de cultuur van allochtonen in nederland?
Oud 05-06-2004, 11:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:

Jij weet dus TOTAAL NIKS van Turkije, verdere woorden verspil ik hier dus niet aan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:58
meisje
meisje is offline
lees mijn posts, ik heb ook niet beweerd dat die cultuur zich hier uit (alhoewel: EERWRAAK) maar die cultuur leeft hier nog wel onder de mensen en ik vind niet dat dat gevoed moet worden door imams of schoolhoofden. Geloof uitoefenen ja, maar hun cultuur op die manier uitdragen nee. Het is heel makkelijk om mensen tot burgelijke ongehoorzaamheid of illegale praktijken aan te zetten wanneer je een autoriteit voor mensen bent.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:00
meisje
meisje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-06-2004 @ 12:58 :
Jij weet dus TOTAAL NIKS van Turkije, verdere woorden verspil ik hier dus niet aan.
dat zal dan wel, maar ik vind het geweldig hoe Turkije iendleijk nu de stap neemt om hun gerechtssysteem te verbeteren en de mensenrechten nu langzamerhand respecteert. Het is niets voor niets dat ze zo lang moeten wachten op hun Europese Lidmaatschap.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 12:58 :
lees mijn posts, ik heb ook niet beweerd dat die cultuur zich hier uit (alhoewel: EERWRAAK) maar die cultuur leeft hier nog wel onder de mensen en ik vind niet dat dat gevoed moet worden door imams of schoolhoofden. Geloof uitoefenen ja, maar hun cultuur op die manier uitdragen nee. Het is heel makkelijk om mensen tot burgelijke ongehoorzaamheid of illegale praktijken aan te zetten wanneer je een autoriteit voor mensen bent.
Ik weet iig dat alle turkse imams hier gescreend worden in Turkije, voordat z vanuit Turkije hierheen mogen komen, de radicale imams zijn juist imams van BINNEN NL, en de nlse regering wil ze nu allemaal van binenn NL halen, dus je krijgt er alleen maar meer.

Jij bent zeker ook nooit in Turkije gweest, want al die dingen die je net opnoemde zijn daar uit den boze en eerwraak heeft verder niks met de turkse cultuur ofzo te maken, maar gewoon een aantal mensen bij wie er wat steekjes los in hun hoofd zitten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:02
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mensen komen naar Nederland omdat de politieke streken van hun eigen land ze niet bevallen. Ik geloof ook niet dat scholen en imams die politieke ideeën hier lopen te voeden en iets als eerwraak al helemaal niet.
Oud 05-06-2004, 12:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 13:00 :
dat zal dan wel, maar ik vind het geweldig hoe Turkije iendleijk nu de stap neemt om hun gerechtssysteem te verbeteren en de mensenrechten nu langzamerhand respecteert. Het is niets voor niets dat ze zo lang moeten wachten op hun Europese Lidmaatschap.
Muwhaha alsof NL nooit mensenrechten ofzo heeft geschonden, ELK land in de wereld schend ze, wat dacht je van de VS?
Kijk maar eens op de site van Amnesty naar NL, zul je nog eens versteld staan.
Ik ontken dus niet dat de mensenrechten in Turkije niet goed waren, maar ik zeg alleen dat het in elk land voorkomt

En je weet ook niks van het rechtssysteem daar af zo te zien. De mensnerechten zijn niet de echte reden waaro mTurkije moet wachten, want de reden van de EU verandert telkens, ze spelen een spel met Turkije en Turkije heeft het gewoon niet in de gaten, stelletje eikels, en Turkije hoeft niet eens bij de EU, het is eigenlijk al een EU opzich, maja als de economie nou es draait
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-06-2004 @ 13:02 :
Mensen komen naar Nederland omdat de politieke streken van hun eigen land ze niet bevallen. Ik geloof ook niet dat scholen en imams die politieke ideeën hier lopen te voeden en iets als eerwraak al helemaal niet.
''Ik weet iig dat alle turkse imams hier gescreend worden in Turkije, voordat z vanuit Turkije hierheen mogen komen, de radicale imams zijn juist imams van BINNEN NL, en de nlse regering wil ze nu allemaal van binenn NL halen, dus je krijgt er alleen maar meer. ''

Heb gister nog de nieuw imam van Hilversum ontmoet, en ik moet zeggen dat ie socialer is dan de gemiddelde autochtoon van tegenwoordig hier in dit land. Hij is ook nog bij de tijd met zn laptoppie en al

Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:07
Atje85
Atje85 is offline
Maar goed meisje, als je denkt dat je alles zo goed weet van dingen waar je eigenlijk niet eens iets van weet, maar t alleen baseert op wat media enzo, moet je vooral zo doorgaan, typisch Hollandse mentaliteit noemen ze dat, maar ik voorspel je hoe meer de NLse overheid zo doorgaat met haar beleid, hoe slechter de integratie zal verlopen
Het begon eigenlijk allemaal in de tijd van Lubbers en Bolkestein toen bepaalde allochtone stichtingen hier de NLse overheid hebben gewaarschuwd tegen gevaarlijke groepen, maar de NLse overheid heeft onder het mom van vrijheid van meningsuiting en tolerantie en al die shit, gezegd dat er geen ene woord meer over gepraat mocht worden en anders alle subsidies ingetrokken zouden worden.

Nu krijgt de Milli Gorus, een redelijk extremistische groepering, de meeste subsidie van de overheid, goed he?

En nog steeds krijgen extremistische moslimorganistaies hier subsidie van de overheid, terwijl Turkije NL al jaren geleden heeft gewaarschuwd...zelfs de PKK gaat hier zijn gang, terwijl dat nergens anders in Europa kan en het op de EU-terreurlijst staat! Een nog gevaarlijekre groepering is de zogenaamde ''Kaplancilar'', gaat ook lekker izjn gang hier en heeft een aanhang van sowieso meer dan 1000 moslims, maar de overheid steunt ze ook nog eens

Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
aanzetten tot illegale daden is toch al strafbaar
Oud 05-06-2004, 12:09
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Ohja, alle autochtone Nederlanders zijn allemaal o zoooo tolerant en al...jij bent het levende voorbeeld Komt natuurlijk nooit voor dat een autochtone Nederlander zijn ex neerschiet he, nee nooit en geen enkele authcotne Nederlander is tegen homo's

Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:09
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-06-2004 @ 13:09 :
Ohja, alle autochtone Nederlanders zijn allemaal o zoooo tolerant en al...jij bent het levende voorbeeld
take it easy dude
Oud 05-06-2004, 12:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-06-2004 @ 13:03 :
Muwhaha alsof NL nooit mensenrechten ofzo heeft geschonden, ELK land in de wereld schend ze, wat dacht je van de VS?
Ik ontken dus niet dat de mensenrechten in Turkije niet goed waren, maar ik zeg alleen dat het in elk land voorkomt
Alleen gebeurt het in Turkije structureel en veel vaker.

Citaat:
En je weet ook niks van het rechtssysteem daar af zo te zien. De mensnerechten zijn niet de echte reden waaro mTurkije moet wachten, want de reden van de EU verandert telkens, ze spelen een spel met Turkije en Turkije heeft het gewoon niet in de gaten, stelletje eikels, en Turkije hoeft niet eens bij de EU, het is eigenlijk al een EU opzich, maja als de economie nou es draait
Oud 05-06-2004, 12:37
Bluesman
Bluesman is offline
Cohen is een van de slapste figuren in deze samenleving.
Oud 05-06-2004, 13:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-06-2004 @ 13:22 :
[B]Alleen gebeurt het in Turkije structureel en veel vaker.

Klopt, ik ontkende het ook niet
Alleen je hoort ze wel minder vaak over de VS bijv. t is natuurlijk veel handiger om over Turkije te zeiken, scoor je op dit moment mee.

Turkije is idd een EU opzich, alleen het land draait al jaren niet Ben dan ook geen voorstander van toetreding van Turkije tot de EU, als Turkije maar de hervormingen doorvoert en op zn eigen poten kan staan heeft Turkije de EU niet eens nodig.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:04
meisje
meisje is offline
Citaat:
dat is niet waar, ze komen vaker uit economische redenen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:05
meisje
meisje is offline
Citaat:
Ik zeg ook niet dat dat gebeurt, ik zeg alleen dat bepaalde culturen waar de Islam het grootste geloof is dat wel uit. Dat is alles. Ik zeg niet dat imams en schoolhoofden dat doen, ik zeg dat ik het niet goed zou vinden als ze het doen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:09
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 14:05 :
Ik zeg ook niet dat dat gebeurt, ik zeg alleen dat bepaalde culturen waar de Islam het grootste geloof is dat wel uit. Dat is alles. Ik zeg niet dat imams en schoolhoofden dat doen, ik zeg dat ik het niet goed zou vinden als ze het doen.
Jij benoemt die zaken tot de "islamitische cultuur" die volgens mij niet bestaat en jij zei dat die cultuur hier onder de mensen leeft. Je noemt allerlei politieke onfrisheden en springt dan ineens over op eerwraak, maar leg mij nu eens uit op welke manier dat iets te maken heeft met dit onderwerp.

Citaat:

De economische redenen waarom mensen hier naartoe komen zijn ook vaak het gevolg van de politieke corruptie e.d.
Oud 05-06-2004, 13:10
meisje
meisje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-06-2004 @ 13:03 :

Ik heb ook in mijn post gezegd dat het schenden van mensenrechten niet alleen voorbehouden is aan die landen die ik genoemd hebt. Schending van mensenrechten komt vrijwel overal voor. Ik vind het echt jammer dat je zo over mij heenvalt, want als je goed leest, zie je dat ik het helemaal niet zo fout bedoel.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:11
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 14:10 :
Ik heb ook in mijn post gezegd dat het schenden van mensenrechten niet alleen voorbehouden is aan die landen die ik genoemd hebt. Schending van mensenrechten komt vrijwel overal voor. Ik vind het echt jammer dat je zo over mij heenvalt, want als je goed leest, zie je dat ik het helemaal niet zo fout bedoel.
Dat heb je ook wel een beetje over jezelf afgeroepen door over schending van mensenrechten te beginnen in een topic dat over de moslims in nederland gaat.
Oud 05-06-2004, 13:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 14:04 :
En jij weet dat zo goed
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:13
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-06-2004 @ 14:05 :
Duh, ik zou het ook niet goed vinden als ze het doen

Trouwens, die dingen die jij opnoemde hebben NIKS met de Islam te maken, maar puur met de cultuur van die mensen! Bovendien: de Islamitische CULTUUR bestaat niet!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:14
meisje
meisje is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-06-2004 @ 14:09 :
Jij benoemt die zaken tot de "islamitische cultuur" die volgens mij niet bestaat en jij zei dat die cultuur hier onder de mensen leeft. Je noemt allerlei politieke onfrisheden en springt dan ineens over op eerwraak, maar leg mij nu eens uit op welke manier dat iets te maken heeft met dit onderwerp.

De economische redenen waarom mensen hier naartoe komen zijn ook vaak het gevolg van de politieke corruptie e.d.
Goed, in landen zoals Iran komen deze politieke onfrisheden heel vaak voor. Dat hoort bij die cultuur (nu nog tenminste) en deze politieke frisheden komen nog steeds veelvuldig voor in vrijwel alle Islamitische landen. Is het dan niet mogelijk dat imams daar achter staan en dat ze dat overbrengen op hun achterban in een land zoals NL of Duitsland? Let wel: ik zeg niet dat het gebeurt.

Zo kun je natuurlijk alles wel terugvoeren op politiek. Ik hou het op veelvuldig economische redenen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:14
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-06-2004 @ 14:13 :
Duh, ik zou het ook niet goed vinden als ze het doen

Trouwens, die dingen die jij opnoemde hebben NIKS met de Islam te maken, maar puur met de cultuur van die mensen! Bovendien: de Islamitische CULTUUR bestaat niet!
meer met het politieke systeem maar goed...
Reageren

Regels voor berichten