Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 11:50
light smiley
light smiley is offline
vind jij dat de doodstraf weer mag worden ingevoerd in Nederland?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 11:50
Joostje
Joostje is offline
nee
Oud 16-03-2004, 11:51
Silver rain
Silver rain is offline
Ik vind van niet. De doodstraf zie ik toch nog als een uitweg. Ik vind wel dat de gevangenissen erger moeten worden, niet meer tv enzo, en dat de straffen langer moeten
Oud 16-03-2004, 11:57
Surjirro
Surjirro is offline
Nee.
Oud 16-03-2004, 12:00
Miss Helena
Miss Helena is offline
Nee.
De doodstraf vind ik een te gemakkelijke oplossing, laat die mensen maar jaren in de bak zitten ipv ze te verlossen. De gevangenisstraffen mogen wel omhoog. En flink ook.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:01
Joostje
Joostje is offline
waarom moeten gevangenisstraffen omhoog?
Oud 16-03-2004, 12:03
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-03-2004 @ 13:01:
waarom moeten gevangenisstraffen omhoog?
Omdat mensen die ernstige delicten hebben begaan een te lage straf krijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:15
Thomas
Thomas is offline
Het is wel een te gemakkelijke straf, maar anderzijds kosten gevangenschappen ook erg veel geld.

Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 12:23.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:20
Verwijderd
Nee, ik vind niet dat wij de doodstraf moeten invoeren. Dat zou een stap terug betekenen in de beschaving.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:20
Lionheart
Nee.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:22
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Nee.
Oud 16-03-2004, 12:32
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Nee, behalve in het geval van Ayaan Hirsi Ali.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:33
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
nope.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:41
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:54
Balance
Balance is offline
nee
Oud 16-03-2004, 12:54
Thomas
Thomas is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:59
Nona
Nona is offline
Nee. Maar ik vind wel dat de wet strenger en accurater nageleefd mag worden. Ik vind dat iemand zijn straf gewoon uit mag zitten in plaats van op tweederde van de tijd vrij te komen.
Ook vind ik dat een kleuren-tv in een cel overdreven is. Met andere woorden: vertroetel die mensen eens even niet zo.
Oud 16-03-2004, 13:00
Co
Co is offline
doodstraf is zielig, zinloos en barbaars
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:05
Kuzco
Kuzco is offline
Ik ben absoluut voor een strenger rechtssysteem in Nederland, maar de doodstraf is wel weer het andere uiterste.
Kortom: Nee.
Oud 16-03-2004, 13:09
guess what
guess what is offline
nee
Oud 16-03-2004, 13:10
Paris
Paris is offline
Nee.
Als ze iemand de doodstraf geven hoeven ze niet hun hele verdere leven in de gevangenis te leven met op hun geweten dat ze iemand vermoord hebben of een andere vreselijke misdaad hebben gepleegd, dat lijkt me persoonlijker erger dan de doodstraf. En ik vind dat mensen die iemand vermoorden (of andere misdaad dus) moeten lijden. En als je iemand executeert dan ben je net zo erg als degene die iemand vermoordde. Wel moeten mensen die levenslang krijgen ook echt levenslang vastzitten. Niet maar 20 jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:13
Verwijderd
het zou wel het cellentekort voor een deel oplossen natuurlijk

Nee ik ben tegen, simpelweg omdat ik vind dat geen mens een ander mens mag doden. Ze zeggen toch ook wel dat je geen kwaad met kwaad mag vergelden? waarom dan wel moord met moord? Niet dus.

De gevangenissen moeten wel minder luxe worden, want waar de gewone burger de riem moet aantrekken krijgen de 'criminelen' wel een tv, een warme maaltijd en een dak boven hun hoofd. En dan nog klagen als ze met ze tweeen in een cel moeten.

Nederland is veel te tolerant
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:13
Verwijderd
Nee, ik vind de doodstraf primitief.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 16-03-2004 @ 14:13:
De gevangenissen moeten wel minder luxe worden, want waar de gewone burger de riem moet aantrekken krijgen de 'criminelen' wel een tv, een warme maaltijd en een dak boven hun hoofd. En dan nog klagen als ze met ze tweeen in een cel moeten.
tien jaar lang in een kamertje zitten waar je alleen een tv hebt is ook zo verschrikkelijk luxe...
stel je eens voor dat jij de komende tien jaar alleen op je kamer mocht blijven zitten. Misschien heb je daar een tv, een computer, een telefoon en nog veel meer luxe dingen. Maar denk je dat je het er naar je zin hebt, dat dat leuk is na 10 jaar? Volgens mij word ik binnen een paar weken al knettergek.
Oud 16-03-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 16-03-2004 @ 14:16:
tien jaar lang in een kamertje zitten waar je alleen een tv hebt is ook zo verschrikkelijk luxe...
stel je eens voor dat jij de komende tien jaar alleen op je kamer mocht blijven zitten. Misschien heb je daar een tv, een computer, een telefoon en nog veel meer luxe dingen. Maar denk je dat je het er naar je zin hebt, dat dat leuk is na 10 jaar? Volgens mij word ik binnen een paar weken al knettergek.
Ja, dat hebben ze toch verdiend? Ze zitten daar niet voor niets hoor. En het gaat niet alleen om die tv, met je rolleyes, het gaat om het hele plaatje. Dat klopt gewoon niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 14:10
the spongeman
the spongeman is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:50
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 16-03-2004 @ 14:18:
Ja, dat hebben ze toch verdiend? Ze zitten daar niet voor niets hoor. En het gaat niet alleen om die tv, met je rolleyes, het gaat om het hele plaatje. Dat klopt gewoon niet.
En als een onschuldig iemand wordt veroordeeld?
Dan wordt hij gewoon vermoord door het systeem
Oud 16-03-2004, 14:57
Verwijderd
Nee, om voor de hand liggende redenen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:07
jet
jet is offline
nee... en ik kom straks met een motivatie, nmaar nu wil mn moeder op de computer
Oud 16-03-2004, 15:26
zwoesj
zwoesj is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:27
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, dood op dood is geen antwoord.......
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:27
loesjeloesje
loesjeloesje is offline
Eerst vond ik altijd van wel, vele mensen verdienen het niet eens om in de gevangenis te zitten. die verdienen het hele leven niet meer, en al helemaal als ze ook nog een tv en een parkietje mogen hebben, dat is belachelijk. gevangenissen moeten zo zijn als in films, gewoon een hok met stro en af en toe water met brood. wat hun hebben gedana is niet menselijk, dus dat mogen ze dubbel zo hard terug verwachtten.neem een voorbeeld aan dutroit(of hoe je het schrijft) groetjes loes
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:29
professor2
professor2 is offline
nee ik ben tegen geinstitutienaliseerd (hoe schrijf ej dat ? ) moorden
maar af en toe een ongelukje is wel praktisch
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 16-03-2004 @ 13:59:
Nee. Maar ik vind wel dat de wet strenger en accurater nageleefd mag worden. Ik vind dat iemand zijn straf gewoon uit mag zitten in plaats van op tweederde van de tijd vrij te komen.
Ook vind ik dat een kleuren-tv in een cel overdreven is. Met andere woorden: vertroetel die mensen eens even niet zo.
volkomen mee eens
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:30
professor2
professor2 is offline
Citaat:
loesjeloesje schreef op 16-03-2004 @ 16:27:
Eerst vond ik altijd van wel, vele mensen verdienen het niet eens om in de gevangenis te zitten. die verdienen het hele leven niet meer, en al helemaal als ze ook nog een tv en een parkietje mogen hebben, dat is belachelijk. gevangenissen moeten zo zijn als in films, gewoon een hok met stro en af en toe water met brood. wat hun hebben gedana is niet menselijk, dus dat mogen ze dubbel zo hard terug verwachtten.neem een voorbeeld aan dutroit(of hoe je het schrijft) groetjes loes
omdat zij iets vreslijks hebben gedaan hebben wij het recht hun entzo te behandelen ? maakt ons dat niet even erg ?
en nog een rare redenering hje verdient het leven niet meer ?
het leven is tog geen recht ofzo wat je na een loop van tijd kan verspelen ? rare redenering altijd
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:32
loesjeloesje
loesjeloesje is offline
ohhzo, dus jullie vinden het wel fijn allemaal zo. he dutroit wat al die kinderen heeft vermoord gemarteld en alles komt ervanaf met een parkiet , kleurentv en als het kan eerder weg uit de bak??
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:43
graag gedaan
graag gedaan is offline
Ja, in sommige gevallen wel. Mensen die daden plegen met hun volle verstand zullen van mij zo'n straf mogen krijgen.
Oud 16-03-2004, 15:44
Envy
Envy is offline
Nee, het lijkt me zoiezo een minder erge straf dan levenslang zitten, en als een onschuldig iemand die straf opgelegd krijgt is het nooit meer terug te draaien.
Oud 16-03-2004, 15:45
loesjeloesje
loesjeloesje is offline
hehe de eerste wat het met me eens is...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
loesjeloesje schreef op 16-03-2004 @ 16:45:
hehe de eerstedie het met me eens is...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:47
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 16-03-2004 @ 12:51:
Ik vind van niet. De doodstraf zie ik toch nog als een uitweg. Ik vind wel dat de gevangenissen erger moeten worden, niet meer tv enzo, en dat de straffen langer moeten
precies. Doodstraf is in een zin een uitweg. ik denk dat je per definitie dood beter af bent dan dat je weet dat je je hele leven vast zit in de gevangenis. daarbij hoort dus wel. geen tv,geen canal+ en geen playstation. gewoonweg simpel een bed ,lamp en een plee...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:48
professor2
professor2 is offline
Citaat:
loesjeloesje schreef op 16-03-2004 @ 16:32:
ohhzo, dus jullie vinden het wel fijn allemaal zo. he dutroit wat al die kinderen heeft vermoord gemarteld en alles komt ervanaf met een parkiet , kleurentv en als het kan eerder weg uit de bak??
we zijn het er allemaalw el overeens dat hij wat vreselijks gedaan heeft dat doet verder ook niet terzake vind ik zie mij eerder posts
Met citaat reageren
Copycat
Copycat is offline
Citaat:

Die kerel krijgt zowieso levenslang.
Dus die kerel zal geen volgende slachtoffers maken. Iemand doden omdat hij iemand heeft gedood is wat ouderwets en barbaars. Bovendien als de doodstraf wordt ingevoerd voor dit soort mensen, dan zullen er ook veel mensen worden veroordeelt die het niet verdienen. Dus onschuldigen of mensen die een minder zware straf verdienen. De doodstraf is immers een onomkeerbaar proces.
El Kim
El Kim is offline
Nee. Omdat er dan simpelweg ook onschuldige mensen geëxecuteerd worden.
Briseïs
Briseïs is offline
nee.
Oud 16-03-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
loesjeloesje schreef op 16-03-2004 @ 16:27:
je zegt dat je 'eerst' altijd vond van wel (wat vind je nu?).
later reageert er iemand voor de doodstraf is en dan is 'er eindelijk iemand het met je eens'

bovendien, ik weet niet meer precies hoeveel procent van de ter dood gebrachten (hoe noem je ter dood veroordeelden die al dood zijn?) uiteindelijk onschuldig bleken maar volgens mij lag het sowieso boven de dertig procent.

ik ben dus absoluut tegen de doodstraf!

leuke tip over dit onderwerp en over meer schandalige dingen om je lekker boos over te maken, lees 'stupid white man' van michael moore!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:04
Verwijderd
Nee. Punt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Praat Nederlands en zeg iets zinnigs of ga fietsen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:15
professor2
professor2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2004 @ 17:13:
Praat Nederlands en zeg iets zinnigs of ga fietsen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
en houd alsjeblieft op over die irritante parkiet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten