Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2004, 11:31
niceman1984
niceman1984 is offline
dZwaargewonde bij steekpartij op school 30-03-2004

Bij De Compagnie, een school voor praktijkonderwijs in Heerenveen, is maandagochtend een zwaargewonde gevallen bij een steekpartij. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis overgebracht. De dader is aangehouden. Dat heeft politiewoordvoerder Kees Gunnink bevestigd.

Het steekincident deed zich omstreeks 10.10 uur voor. Het is niet bekend of het slachtoffer een leraar of een leerling betreft. Ook de identiteit van de dader is onduidelijk. Op de school wordt geen les gegeven; de politie heeft het gebouw afgezet voor onderzoek.

Toen ik dit nieuws zag op teletekst dacht ahhh weer een steekpartij op een school ergens in de Randstad maar nee in het ooh zo nuchtere Friesland nog wel, waarom gebeuren zulke dingen zo vaak, wat is er aan de hand
waarom lijken we zo'n amerikaanse samenleving zijn jongeren gehersenspoelt door de kapitalistische massamedia wat is er aan de hand? wat denken jullie? waarom zijn jongeren zo gefrustreert? zijn we als samenleving door gedraaid? verliezen we onze menselijkheid?
Advertentie
Oud 30-03-2004, 11:42
Qamra
Qamra is offline
Dus als het in de Randstad was gebeurd was het niet boeiend geweest? Maar nu ineens wel??

En het is trouwens vandaag, vanmorgen gebeurd.
Oud 30-03-2004, 11:50
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-03-2004 @ 12:42:
Dus als het in de Randstad was gebeurd was het niet boeiend geweest? Maar nu ineens wel??

En het is trouwens vandaag, vanmorgen gebeurd.
Ik heb het gekopieerd de tekst op een nieuwsite... en de slachtoffer is een 17jarige leerling.

Nee als het in de Randstad was gebeurt was het net zo boeiend geweest, alleen het valt me tegen dat dit ook gebeurt in wat meer beschaafdere plekken in Nederland.
Oud 30-03-2004, 11:54
niceman1984
niceman1984 is offline
Gewonde na steekpartij op school

Gepubliceerd op dinsdag 30 maart 2004

Door een steekpartij op De Compagnie, een school voor praktijkonderwijs in Heerenveen, is een 17-jarige jongen zwaargewond geraakt. De dader, een eveneens 17-jarige jongen, is aangehouden.
Het slachtoffer is geraakt in de buik en overgebracht naar ziekenhuis de Tjongerschans. Het is onbekend in welke toestand hij verkeert. Ook is niet duidelijk wat de toedracht van de steekpartij was. De politie onderzoekt de zaak.

Getuigen
De omgeving van de school is inmiddels afgezet. Volgens directeur P. de Jong van De Compagnie gebeurde het voorval tijdens de pauze op het schoolplein. "We zitten nog tussen de bloedspatten" , aldus de directeur.

"Veel leerlingen waren getuige van het voorval. Straks komt slachtofferhulp hier op school. We gaan dan inventariseren wie behoefte heeft aan hulp. We zijn allemaal geschokt. Dit hebben we nooit meegemaakt", aldus De Jong. De 150 leerlingen worden voorlopig niet naar huis gestuurd.

De Compagnie is een school voor praktijkonderwijs en geen vmbo-school. De leerlingen zijn tussen de 12 en 18 jaar oud.Het college van burgemeester en wethouders in Heerenveen vormt
het schoolbestuur van De Compagnie.

Burgemeester P. de Jonge en wethouder F. Bouwers zijn kort na het incident naar de school gegaan. Om 11:45 uur gaf de burgemeester een persconferentie op het gemeentehuis.

Terracollege
In januari laaide de discussie over geweld op scholen op, toen op het Terracollega in Den Haag een leraar werd doodgeschoten door een leerling. De 16-jarige Murat D. moet 15 pril voor de kinderrechter verschijnen.
Oud 30-03-2004, 11:56
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 30-03-2004 @ 12:50:
Ik heb het gekopieerd de tekst op een nieuwsite... en de slachtoffer is een 17jarige leerling.
En de dader een 13-jarige.. En altijd je bronnen erbij zetten he (mijn bron is dus NOS-teletekst)

Citaat:
Nee als het in de Randstad was gebeurt was het net zo boeiend geweest, alleen het valt me tegen dat dit ook gebeurt in wat meer beschaafdere plekken in Nederland.
Ghehe, grapjurk
Oud 30-03-2004, 12:00
Ja IK BEN HET
Ja IK BEN HET is offline
ja in amerika gebeurd dit in cuba was je allang dood.
Oud 30-03-2004, 12:00
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-03-2004 @ 12:56:
Ghehe, grapjurk
Meer mens met minder mensen dat is mijn motto,

citaat uit de club van tien miljoen:

,,Welbevinden, openbare veiligheid en ontplooiingsmogelijkheden worden steeds meer bedreigd door de massaliteit van mensen en de hierdoor veroorzaakte stress. De bevol-
kingsdruk werkt racistische tendensen en agressie in het algemeen in de hand. Voldoende ruimte voor ieder individu bevordert de onderlinge tolerantie."
Oud 30-03-2004, 12:02
zwoesj
zwoesj is offline
Oh boeiend.
Oud 30-03-2004, 12:07
Lionheart
Citaat:
zwoesj schreef op 30-03-2004 @ 13:02:
Oh boeiend.
Oud 30-03-2004, 12:15
Verwijderd
Arrrrggghhh......

Donder nou eens op met je topics die toch altijd op hetzelfde neerkomen.
Oud 30-03-2004, 12:28
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 30-03-2004 @ 13:15:
Arrrrggghhh......

Donder nou eens op met je topics die toch altijd op hetzelfde neerkomen.
Idd...

Daarbij gaat dit besproken worden op N&A, bij mijn weten.

Regels voor berichten