Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2002, 16:14
Kitti
Kitti is offline
Ik moet voor de les zedenleer een spreekbeurt voorbrengen. Hiervoor heb ik een aantal meningen nodig, persoonlijke meningen op één vraag: Wat vind jij totaal abnormaal in de houding van een persoon?
Begrijp mij niet verkeerd ik zoek geen difinitie van normaal-zijn, ik heb antwoorden nodig die alleen op je eigen wijzen. Sorry voor de je-vorm, maar het is belangrijk dat ik antwoorden krijg voor elke persoon afzonderlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2002, 16:19
Sciza
Sciza is offline
Wat ik abnormaal vind in de houding van een persoon?

Ehm... Ik vind het abnormaal hoe sommige personen het idee kunnen hebben beter te zijn dan anderen.
Oud 05-05-2002, 16:56
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Sciza schreef:

Ehm... Ik vind het abnormaal hoe sommige personen het idee kunnen hebben beter te zijn dan anderen.
mee eens
Oud 05-05-2002, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Sciza schreef:
Hmmz, gebaseerd op mijn observaties dacht ik dat dat juist 'normaal' was :/
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 17:08
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmmz, gebaseerd op mijn observaties dacht ik dat dat juist 'normaal' was :/
Dat veel mensen het doen, wil nog niet zeggen dat het normaal is...
Oud 05-05-2002, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Sciza schreef:
Dat veel mensen het doen, wil nog niet zeggen dat het normaal is...
Wat is normaal dan?

Iedereen hier zou het abnormaal vinden als iemand naakt midden in de stad zou rondlopen, terwijl het in Afrika heel gewoon is.

De omgeving bepaalt wat normaal is en wat niet (en dus ook 'wat veel mensen doen').
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 17:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Sciza schreef:

Joh. Dat kan. Ik stel me misschien wel 'ns arrogant op, zeker als ik denk dat ik kennis van een bepaald iets heb. Dat overigens niet betekend dat ik niet die kennis wil delen: ik vind het leuk andere mensen iets te leren. Hoewel, hangt ook van hun houding af. Luier-rikken doen 't maar fijn zelf.

Overigens is 't niet zo dat ik me op alle vlakken op die manier opstel. Als ik ergens geen weet van heb en het interesseert me dan wil ik daar weer wat meer van leren.

Kennis is er te delen; 2 weten meer dan 1
Oud 05-05-2002, 17:29
Verwijderd
Citaat:
JJoh. Dat kan. Ik stel me misschien wel 'ns arrogant op, zeker als ik denk dat ik kennis van een bepaald iets heb. Dat overigens niet betekend dat ik niet die kennis wil delen: ik vind het leuk andere mensen iets te leren. Hoewel, hangt ook van hun houding af. Luier-rikken doen 't maar fijn zelf.

Overigens is 't niet zo dat ik me op alle vlakken op die manier opstel. Als ik ergens geen weet van heb en het interesseert me dan wil ik daar weer wat meer van leren.

Kennis is er te delen; 2 weten meer dan 1
poeh, dat noem ik nou es eerlijk.

wat ik abnormaal vind is als iemand zich anders opstelt dan bij hem/haar past.
dat kan voor iedereen anders zijn dus eigenlijk.... mja
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 17:39
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
******** schreef:
Wat is normaal dan?

Iedereen hier zou het abnormaal vinden als iemand naakt midden in de stad zou rondlopen, terwijl het in Afrika heel gewoon is.

De omgeving bepaalt wat normaal is en wat niet (en dus ook 'wat veel mensen doen').
Nee, ik vind niet dat de omgeving bepaalt wat normaal is en wat niet. Jíj bent degene die dat voor jezelf bepaald.
Wanneer ik het abnormaal vind dat iemand naakt over straat loopt, maar mijn buurman zou niet liever willen (en het min of meer normaal vinden), dan is het over het algemeen gezien geen van beiden. Ja, vanuit mij gezien is het abnormaal en vanuit zijn ogen juis normaal... Daar gaat dit toch helemaal over? Wat jíj abnormaal vindt in een persoon.
Wanneer een grote groep mensen het ergens mee eens is, hoeft het toch niet per definitie te betekenen dat jij dat ook bent?
Oud 05-05-2002, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Sciza schreef:
*wat JIJ abnormaal vind*
Niks wat vaak voorkomt dus
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 18:15
Kitti
Kitti is offline
Oké bedankt allemaal.
En nu zou ik het heel tof vinden als iedereen is bij zichzelf keek en zei wat hij/zij absoluut niet-normaal vindt. Wat de anderen hierover denken kunnen we later wel eens bespreken, maar ik heb een paar stellingen van mensen nodig om voor de klas te smijten, eens zien hoe mijn klasgenoten erop reageren.
Oké misschien een paar vb. van andere chatters:
- Een koppel dat elkaar geen seconde loslaat in een openbaar gebouw, hoef ik niet te zien.
- Een man die aan het huilen is op straat
- Mensen van boven de 60 die je begluren als je thuis komt
- Mensen met nen tick
En nu is het aan jullie.
Voor de duidelijkheid, het kan zijn dat je het niet eens bent met deze mensen, maar respecteer hun mening
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 18:26
Marcade
Marcade is offline
Ik vind niks abnormaal, eigenlijk. Iedereen heeft wel een of andere reden dat die iets doet.

Iemand die iets doet zonder reden, dat vind ik abnormaal, maar volgens mij is dat fysiologisch/psychologisch onmogelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten