Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() OT:Gaat het om DVD-ROM of DVD-R / DVD+R media?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je namelijk burst mode gebruikt maakt het niets uit wat de kwaliteit van de extraction is, de speler leest dan gewoon op volle snelheid zonder fout- of jittercorrectie. Pas als je jittercorrectie gaat gebruiken, zal bij een slechte speler de snelheid heel erg inzakken en bij een goede gelijk blijven omdat daar geen jittercorrectie nodig is. Overigens lag het 'm destijds aan de door mij gebruikte software, ik gebruik nu een ander programma en haal met die brander keurig 40X resp. 52X DA-extraction van een goede kwaliteit (en ja, ik ben flink audiofiel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In iedergeval zeer grappig dat je EAC vind zuigen, maar wel waarde hecht aan een degelijke compressie. Lieverd, als je rotzooi in welke codec dan ook strooit, komt er alleen maar rotzooi uit. En voor zover ik weet is secure rippen alleen van belang met audio. Overige data bevat genoeg foutcorrectie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met andere woorden; ik snap niet waarom je het risico neemt. Rip lekker met EAC in de secure mode, dan is het resultaat altijd 100%, zo niet, geeft EAC ook aan WAAR mogelijke errors zitten -- je komt niet voor verrassingen te staan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() EAC vind ik niet zuigen, dergelijke benaming kies ik vooral voor bloated apps en wel met mate. Mijn ervaringen met EAC zijn best goed, alhoewel het programma niet geheel fool-proof vind en de interface wel wat restyling kan gebruiken om het niet alleen voor de poweruser maar ook voor 18-jarige aaimeisjes geschikt te maken. ![]() Misschien bij de installatie een keuzeoptie voor Poweruser en Newbie, dat zou wel fijn zijn. Verder kreeg ik op een computer van iemand glitches in de geripte MP3 (met LAME compressie filter), niet echt naar gekeken en ik zal vast wat fout hebben gedaan, maar echt fool-proof is het proggie nog niet. Jammer dat het niet open source is, anders hadden andere mensen daar wel aan kunnen werken en misschien ook porteren naar *NIX. Blah, offtopic. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Nou ja, het is inderdaad niet het makkelijkste programma. Maar je moet ook niet vergeten dat een goede DAE domweg niet makkelijk ìs. Bijvoorbeeld Cactus Datashield 200; een "beveiliging" waarbij audio bewust met ontiegelijk veel fouten op CD wordt gezet, hopende dat de CD-speler lomp genoeg is qua foutcorrectie en -tolerantie om er wat muziek uit te kunnen persen. Dat vereist toch wel wat skills om daar een degelijke digitale rip van te maken. Maar goed, op bovenstaande URL wordt heel duidelijk uitgelegd hoe je EAC dient te bedienen voor optimaal resultaat. Dus eigenlijk is de complexiteit van het programma geen issue meer wanneer je 9 stappen kunt opvolgen ![]() Jij met je open source. Open source is niet per definitie beter. Bovendien is het cardware, wat de foque wil je nou nog meer? Een Linux/Unix-variant is, heb ik vernomen, CDParanoia. Schijnt ongeveer hetzelfde secure-principe van EAC te hanteren. Geen ervaring mee, overigens. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
gebrande dvd niet leesbaar mar87 | 15 | 15-08-2007 01:24 | |
Software & Hardware |
[CD/DVD-stations] Ze doen het niet meer Sketch | 12 | 14-12-2005 21:44 | |
Software & Hardware |
[dvd-rom] Firmware ? Verwijderd | 2 | 10-10-2005 13:01 | |
Software & Hardware |
[DVD-drive] problemen met het lezen van een CD of DVD McMotion | 13 | 01-06-2005 20:14 | |
Software & Hardware |
[DVD's] Lezen werkt niet shao-kahn | 4 | 22-11-2004 22:29 | |
Software & Hardware |
[DVD] Graag wat info:) Moonspell | 6 | 16-10-2002 07:23 |