Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 22:14
hop-snop-drop
hop-snop-drop is offline
weet iemand nog iets lekkers zonder vlees&vis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2004, 23:00
Jolt
Jolt is offline
Gado Gado (Indonesisch)

Gewoon groenten stomen, todat ze gaar zijn, gekookte aardappel en ei erbij doen, pinda saus klaar is kees!
Oud 26-04-2004, 23:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
hop-snop-drop schreef op 26-04-2004 @ 23:14 :
vegetarische paella
Oud 27-04-2004, 06:33
Verwijderd
Citaat:
hop-snop-drop schreef op 26-04-2004 @ 23:14 :
Vegetarische lasagna of, nog lekkerder, vegetarische lasagnette (van Knorr oid (weet ik veel welk merk, maar er is iig een merk die van die pakken met kruiden enz. heeft, hoef je alleen het vlees of de vleesvervanger nog maar aan toe te voegen). Van het zelfde merk als die lasagnette heb je ook tortilla's (oid), die zijn ook erg lekker met quorn. Zelf maken kan natuurlijk ook, maar dat vind ik altijd zo'n gedoe met die kruiden ed.

Je kan zo wat alles maken zonder vlees & vis, gewoon beetje experimenteren. Je kunt gehakt vervangen door vegetarisch gehakt, kip door quorn, enz.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 07:04
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2004 @ 07:33 :
Vegetarische lasagna of, nog lekkerder, vegetarische lasagnette (van Knorr oid (weet ik veel welk merk, maar er is iig een merk die van die pakken met kruiden enz. heeft, hoef je alleen het vlees of de vleesvervanger nog maar aan toe te voegen). Van het zelfde merk als die lasagnette heb je ook tortilla's (oid), die zijn ook erg lekker met quorn. Zelf maken kan natuurlijk ook, maar dat vind ik altijd zo'n gedoe met die kruiden ed.

Je kan zo wat alles maken zonder vlees & vis, gewoon beetje experimenteren. Je kunt gehakt vervangen door vegetarisch gehakt, kip door quorn, enz.
In die kan-en-klaar pakken zitten wel vaak dierlijke E-nummers...Ik weet niet uit m'n hoofd welke dat zijn dus misschien zitten ze wel niet in de dingen die jij opnoemde hoor .

Kijk eens rond op www.vegatopia.com , staan erg veel lekkere recepten
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 27-04-2004 @ 08:04 :
In die kan-en-klaar pakken zitten wel vaak dierlijke E-nummers...Ik weet niet uit m'n hoofd welke dat zijn dus misschien zitten ze wel niet in de dingen die jij opnoemde hoor .
Zou idd best kunnen...maar dat vroeg ze niet (als je het heel letterlijk neemt ).

Ik weet die dierlijke E-nummers ook niet uit m'n hoofd, 'k zou ook niet weten of ze er wel of niet inzitten. Maar goed, zoals ik al zei, zelf maken kan natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 07:13
Verwijderd
't zijn btw geen tortilla's, maar burritos (zo heten ze iig). En het merk is idd Knorr.

E-nummers die in de tortilla's zitten: E422, E471, E473, E500, E450, E296, E330, E282, E202, E412, E466

E-nummers die in de Burritos-kruidenmix zitten: E621, E631, E627

E-nummers die in de Burritos-saus zitten: E621

Misschien kan een E-nummerkenner zeggen of daar dierlijke E-nummers tussen zitten. De lasagnette heb ik niet meer in huis, dus ik kan niet kijken hoe het daar mee zit.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 09:26
TechXP
TechXP is offline
Zo even snel zijn er vele die van dierlijke afkomst kunnen zijn, zoals E471
Oud 27-04-2004, 10:31
Brood
Brood is offline
VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES VLEES

Oud 27-04-2004, 10:37
fiets
fiets is offline
in drop zit geen vlees
Oud 27-04-2004, 10:37
Brood
Brood is offline
in vissticks wel
Oud 27-04-2004, 10:44
mandarijn
mandarijn is offline
e-nummers van dierlijke producten:

E120 cochenille, karmijnzuur, karmijn (rode kleurstof gemaakt van lakschildluizen)
E153 carbo medicinalis vegetabilis (koolstof)
E161G canthaxanthine
E252 kaliumnitraat (salpeter)
E341iii tricalciumfosfaat
E422 glycerol
E431 t/m E436 vetzuuresters van polyoxyethyleen
E442 ammoniumfosfatiden
E470 a&b zouten van vetzuren
E471 mono- en diglyceriden van vetzuren
E472a-f esters van E471
E473 suikeresters
E474 sucroglyceriden
E475 polyglycerolesters van vetzuren
E476 polyglycerol polyricinoleaat
E477 propyleenglycolesters van vetzuren
E479b thermisch geoxideerde sojaolie verkregen door reactie met E471
E481 natriumstearyol-2-lactylaat
E482 calciumstearyol-2-lactylaat
E483 stearyltartraat
E491 t/m E495 vetzuuresters van sorbitaan
E570 vetzuren
E626 t/m E629 guanylzuur en guanylaten
E630 t/m E633 inosinezuur en inosinaten
E634 calciumribonucleotiden
E635 natriumribonucleotiden
E640 glycine en zijn natriumzout
E904 schellak
E1518 glyceryltriacetaat
Oud 27-04-2004, 12:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
fiets schreef op 27-04-2004 @ 11:37 :
in drop zit geen vlees
Nee, maar wel dierlijke producten (tenminste in de meeste drop).
Oud 27-04-2004, 17:12
dark princess
dark princess is offline
Maaruh...ze vraagt toch om vegetarische gerechten en niet om veganistische gerechten...dus alleen geen vis en vlees toch?

Maaruh erg lekker is bijvoorbeeld roerbakgroente en dat combineren met bijvoorbeeld rijst of wraps, als je wil kan je er nog vleesvervangers door doen, bijvoorbeeld tofu of quorn. En ook lekker is pasta met broccoli en kaassoufle.
Oud 27-04-2004, 17:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
dark princess schreef op 27-04-2004 @ 18:12 :
Maaruh...ze vraagt toch om vegetarische gerechten en niet om veganistische gerechten...dus alleen geen vis en vlees toch?

Maaruh erg lekker is bijvoorbeeld roerbakgroente en dat combineren met bijvoorbeeld rijst of wraps, als je wil kan je er nog vleesvervangers door doen, bijvoorbeeld tofu of quorn. En ook lekker is pasta met broccoli en kaassoufle.
Nou ze vraagt om vegetarische, dus dan ook geen 'vlees' in andere producten onder de noemer 'e-nummer'.
En diverse e-nummers zijn gemaakt door iets te doen met iets van dieren, zoals rundervetten enzo.
Oud 27-04-2004, 17:41
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
TechXP schreef op 27-04-2004 @ 18:17 :
Nou ze vraagt om vegetarische, dus dan ook geen 'vlees' in andere producten onder de noemer 'e-nummer'.
En diverse e-nummers zijn gemaakt door iets te doen met iets van dieren, zoals rundervetten enzo.
ohw, oke dank je wel.
Oud 27-04-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
mandarijn schreef op 27-04-2004 @ 11:44 :
(...)
E153 carbo medicinalis vegetabilis (koolstof)
(...)
Die E-nummers die je opnoemt zijn mogelijk van dierlijke oorsprong. E153 is carbo medicalis, een stof die over het algemeen wordt verkregen door het verbranden van dode dieren of planten. 'Vegetabilis' betekent 'plantaardig', als dat erachter staat, kun je het vegetariër zijnde dus gewoon eten.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 06:19
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 27-04-2004 @ 18:17 :
Dat is niet wat ze in haar post vraagt alleen de topictitel staat dat in.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:28
Verwijderd
Spinazietaart (alleen lekker als je van spinazie houdt)
Voor 2 of 3 personen:
kleine hoeveelheid boter of olie
ongeveer 2 ons geraspte kaas, bij voorkeur belegen
een pak diepvriesspinazie
4 tot 6 velletjes bladerdeeg
2 a 3 eieren
bakje quorngehakt
kruiden
mengschaal (of beslagkom of slaschaal of wat dan ook)
rechthoekige/vierkante ovenschaal met ong. 3 liter inhoud
Oke, ontdooi eerst het bladerdeeg en de spinazie, want anders kun je er niets mee. Bladerdeeg is snel ontdooid, spinazie kun je beter een paar minuten in de magnetron gooien anders blijf je wachten (zo'n 3 minuten voor deelblokjes, zo'n 8 minuten voor 1 groot blok).
Gooi in een niet te kleine schaal de eieren, het quorngehakt met kruiden naar smaak (ik deed er gehaktkruiden van Silvo bij) en de helft van de kaas door elkaar. Het is makkelijk om eerst de eieren los te kloppen en er dan pas de rest bij te gooien.
Gooi daarna de spinazie erbij en roer het door elkaar.
Vet de ovenschaal in en bekleed 'm met het bladerdeeg. Doe het spinazie-ei-kaas-quorn-mengsel erin, en strooi de rest van de kaas erover.
Ongeveer een half uur in de oven op stand 4-5 of 200 graden, en tadaa .
Niet alleen is het lekker (op voorwaarde dat je van spinazie houdt), maar het ziet er ook nog eens prachtig uit .
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 02:09
p-chez
p-chez is offline
Gezocht op ah.nl, 495 vegetarische recepten gevonden.

Soms kun je 't zelf wel vinden, zonder te vragen
Oud 02-05-2004, 02:19
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-04-2004 @ 17:28 :
Oke, ontdooi eerst het bladerdeeg en de spinazie, want anders kun je er niets mee.
Oud 03-05-2004, 19:27
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
vandaag heb ik toevallig zo'n AH-recept gemaakt: aardappelkaas-soufflé met broccoli. errug lekker!
Oud 04-05-2004, 07:35
Wolter
Wolter is offline
je kan in pricipe alle gerechten die je met vlees maakt en lekker vind ook zonder vlees maken.
Als vleesvervanger kan je dan tofu gebruiken
De eerste keer dat je het eet is het wel *anders* maar zeker niet minder lekker is mijn ervaring
Oud 10-05-2004, 21:07
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Polenta pizza

Polenta maken: melk aan de kook brengen in pan. Polenta erbij. Paar minuten koken tot het lekker indikt. Check de verpakking voor bereiding...
Warme polentabrei in een overschaal, taartblik whatever gieten en gladstrijken tot een bodem van een centimeter of 2. Dit goed laten afkoelen.

Tomatensaus maken van gezeefde tomaten. (Of gewoon een potje)

Ruim assortiment aan groenten snijden. Tomaat (eerst even onder de gril zodat het vocht wat minder wordt; anders krijg je zo'n waterige pizza), paddestoelen, paprika, artisjok, aubergine, courgette, olijven...wat je wilt.

Goed kruiden met tijm, oregano en basilicum. Verse kruiden zijn 't lekkerste maar gedroogd is ook prima. Doe nog een beetje goede olijfolie (De aldi heeft er een die supergoed is en ook goedkoop vergeleken met andere)

Tenslotte ongeveer een kwartiertje in de oven en je hebt een alternatieve pizza

Gewone pizzabodem is natuurlijk ook te maken. Water met olijfolie en instantgist even laten staan. Tarwemeel mengen met water-olie-gist. beetje zout en dan heel goed kneden. minstens tien minuten oid. Dan laten rijzen (op een rustige plek een uur wegzetten met een klamme theedoek erover). Dan platte bodem van maken op een ovenplaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten