Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 15:41
DT
DT is offline
Niet zeker of dit hier moet maar goed..
Ik heb nou al een paar uur ontzettende koppijn en net een 2e tabletje van 500 mg ingenomen, en vroeg me af wat de grens nou eigenlijk is (bijv na hoeveel tabletjes je licht in je hoofd wordt of wat dan ook)

dank
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 15:43
Verwijderd
Bijsluiter lezen?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 15:47
Verwijderd
[irritantevraagmodus]Kater van gisteravond? [/irritantevraagmodus]

Als je na 1 aspirine nog steeds veel hoofdpijn hebt. zou het dan helpen om dan nog een aspirine te nemen?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:04
Madgirl
Madgirl is offline
Wat voor aspirientje heb je genomen? Ik weet niet hoeveel mg je van paracetamol mag slikken per dag. Maar ibuprofen mag je maximaal 1200 mg per dag slikken. En dan nog het liefst gespreidt over de dag.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Madgirl schreef op 25-04-2004 @ 17:04 :
Wat voor aspirientje heb je genomen? Ik weet niet hoeveel mg je van paracetamol mag slikken per dag. Maar ibuprofen mag je maximaal 1200 mg per dag slikken. En dan nog het liefst gespreidt over de dag.
En ook nooit langer dan een paar dagen.. Ibuprofen is echt heel slecht voor je maag namelijk.

Tegen hoofdpijn gebruik ik altijd Aleve, voor mijn gevoel werkt die heel snel en goed.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Madgirl schreef op 25-04-2004 @ 17:04 :
Aspirine en paracetamol zijn heel verschillende dingen hoor. En ibuprofen ook.

Aspirine moet je niet gebruiken. Dat is niet meer de 1e keuze voor pijnbestrijding: daar zijn (o.a.) paracetamol en ibuprofen veel beter voor.

Aspirine wordt tegenwoordig bijna alleen nog als 'bloedverdunner' gebruikt, voor hartpatiënten.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2004 @ 17:05 :
En ook nooit langer dan een paar dagen.. Ibuprofen is echt heel slecht voor je maag namelijk.
Inderdaad, en paracetamol niet langer dan een paar dagen omdat het slecht voor de lever is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 23:09
Somebody Special
Somebody Special is offline
Paracetamol mag je iig 6 per dag, over de hele dag genomen dus.
Ik neem (zoals zovelen) altijd 2 paracetamol, als dat niet helpt moet je proberen te gaan slapen.
Sowiesi is het goed om even een half uurtje te gaan liggen als je een pijnstiller hebt ingenomen.
Oud 25-04-2004, 23:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2004 @ 17:05 :

Tegen hoofdpijn gebruik ik altijd Aleve, voor mijn gevoel werkt die heel snel en goed.
Aleve is volgens mij ook vrij slecht voor de maag.
Oud 26-04-2004, 11:15
MieX
MieX is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-04-2004 @ 00:41 :
Klopt, zijn beiden NSAID's en dus slecht voor je maag, maar aspirinie behoort ook tot diezelfde groep dus dat maakt dan niet uit. Als je maar af en toe aspirine of iets anders pakt maakt dat weinig uit voor je maagslijmvlies.
Oud 26-04-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-04-2004 @ 00:41 :
Ja, dat mocht ik gisteren merken.. Mijn maag houdt niet van dingen die niet goed zijn voor d'r... en dat merk ik dus heel snel. Weg hoofdpijn, hallo enorme buikpijn..
Kan ik weer iets anders gaan zoeken...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-04-2004 @ 13:06 :
Ja, dat mocht ik gisteren merken.. Mijn maag houdt niet van dingen die niet goed zijn voor d'r... en dat merk ik dus heel snel. Weg hoofdpijn, hallo enorme buikpijn..
Volgens mij is Finimal niet slecht voor je mag (of iig beter voor je maag dan huismerk-paracetamol) of is dat ook een fabeltje?
Oud 26-04-2004, 15:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-04-2004 @ 13:06 :
de pijnstillers die gebaseerd zijn op Paracetamol zijn het minst schadelijk voor je maag.
Ik ken alleen gewone paracetamol (huismerken) en Panadol Zapp. Misschien dat anderen nog andere pijnstillers weten? Maar dit werd mij verteld door collega's met een medicijncursus (voor verkoop in drogisterijen), dus ik ga er vanuit dat het wel klopt.
Oud 26-04-2004, 15:23
MieX
MieX is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-04-2004 @ 16:09 :
de pijnstillers die gebaseerd zijn op Paracetamol zijn het minst schadelijk voor je maag.
Ik ken alleen gewone paracetamol (huismerken) en Panadol Zapp. Misschien dat anderen nog andere pijnstillers weten? Maar dit werd mij verteld door collega's met een medicijncursus (voor verkoop in drogisterijen), dus ik ga er vanuit dat het wel klopt.
Even de geregistreerde merknamen voor paracetamol opgezocht:

Kinderparacetamol
Panadol (-junior)
Paracetamol tabletten/zetpillen
Sinaspril paracetamol

Maar je hebt ook nog combinatietabletten met coffeïne, daar hoort finimal bijvoorbeeld bij (zijn er wel iets meer dan van alleen paracetamol, wil ik ook wel hier neerzetten)
Oud 26-04-2004, 23:21
Chris
Chris is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 26-04-2004 @ 00:09 :
Paracetamol mag je iig 6 per dag, over de hele dag genomen dus.
Ik neem (zoals zovelen) altijd 2 paracetamol, als dat niet helpt moet je proberen te gaan slapen.
Sowiesi is het goed om even een half uurtje te gaan liggen als je een pijnstiller hebt ingenomen.
ik dacht dat je van paracetamol 12 per dag mocht (500mg), verspreid over 24 uur met een max. van 2 per keer
Oud 27-04-2004, 12:40
YPrue
YPrue is offline
Volgens mij mag je maar 6 paracetamol per dag nemen, tenminste zo staat het hier bij mij in de bijsluiter.

Regels voor berichten