Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2004, 11:26
watervlo
watervlo is offline
Ik heb sinds kort een vriendin en we zijn allebei echt superverliefd. Maar probleem is dat ik niet echt een prater ben, weet gewoon niks te vertellen vaak! En dat vind ze best jammer volgens mij. Iemand tips????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2004, 11:42
hippie jesse
hippie jesse is offline
gewoon niet praten

oke een beetje flauw antwoord

Ik heb altijd het probleem dat ik te veel praat. Maar volgensmij delen we wel iets, dat we onzeker zijn over hoeveel we praten.

Ik heb geen relatie, maar toen ik er (ooit) een had toen dacht ik na een tijdje onzeker te zijn geweest gewoon: Ze heeft me maar te accepteren zoals ik ben. dusssss dat zou jij messchien kunnen proberen.
Oud 08-05-2004, 12:03
Elvira
Elvira is offline
Same here, naja ik ben wel een prater, ik kan zo 2 uur vol praten geen probleem. Maar zodra ik over mijn gevoelens moet praten dan klap ik dicht. Ik had het zelf niet eens meer door eigenlijk, het gebeurd automatisch. Dan denk ik in mezelf hoe ik me voel, maar ik zeg het niet hard op. Lukt me op een of andere manier niet. Me vriend word daar wel kwaad over, volgens hem moet er gepraat worden anders gaat een relatie stuk. En hij heeft gelijk, weet ik maarja. Je moet toch leren praten weet je, ik ook.
Oud 08-05-2004, 12:39
cyntha
cyntha is offline
Ik heb hetzelfde probleem, over gewone dingen kan ik heel goed praten en praat ik zelfs meestal teveel. Maar als iemand vraagt hoe het nu echt met me gaat en over gevoelens begint klap ik helemaal dicht. Wat je eraan kan doen, ik heb geen idee, wist ik het maar..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 13:32
Talon
Talon is offline
pak een fles drank..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 14:06
Luna
Luna is offline
of een pilletje...
Oud 08-05-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef op 08-05-2004 @ 14:32 :
pak een fles drank..

Dan ben je dronken, dan heb je al helemaal niks meer te vertellen in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 08-05-2004 @ 15:13 :

Dan ben je dronken, dan heb je al helemaal niks meer te vertellen in een relatie.
Je hoeft ook niet direct dronken te worden
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 15:30
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Talon schreef op 08-05-2004 @ 14:32 :
pak een fles drank..
niet iedereen gaat meer praten na een fles drank
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 15:42
Talon
Talon is offline
edit:

hier stond iets onaardigs
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:49
Verwijderd
oefenen. proberen. je moet niet verplicht praten, praat over dingen die jullie interesseren, of doe het op andere manieren. ik was wel een prater, maar had vaak geen idee wat ik zeggen moest. gelukkig kan ik dat nu wel. het is ook gewoon een kwestie van aan elkaar wennen en openstaan voor elkaar.

ow ja: ga je er vooral niet druk om maken, dat werkt averechts!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:50
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben iemand die heel veel praat, ook over gevoelens enzo... Hij niet, houdt het wel even vol, maar daarna is zn spraakwater op.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:54
ZerO
ZerO is offline
Het is allemaal nieuw dus misschien moet je nog even wennen aan haar en aan jullie relatie !
Ik kan me niet voorstellen dat je nooit veel praat.
Oud 08-05-2004, 17:02
Verwijderd
Iedereen kent het denk ik wel, het gevoel van moeten praten. Spreekbeurten, boekbesprekingen, zelfbeschrijvingen, zodra mensen iets moeten vinden we het opeens erger. Maar hoe vaak praten wij wel eens niet over iets wat we leuk vinden? Hoe vaak zeggen we wel niet dat we een boek goed of slecht vinden?

Kortom ga niet stressen bouw het langzaam op, wees er eerlijk over naar je vriend/vriendin toe, ben even kwijt of je m of v bent.... Sorry.

Succes
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 17:22
DvoorA
DvoorA is offline
'ik weet gewoon niets te vertellen vaak '-> dat geloof ik niet...er zijn miljoenen dingen waar een mens het over kan hebben, als je wilt raak je nooit uitgepraat! Misschien durf je niet te vertellen wat je ziet of hoe je over iets denkt? Je hebt trouwens ook geen verplichting te praten...als je niet wilt praten of gewoon zin hebt in stilte, kun je dit ook zeggen.
Als je vriendin zo verliefd op jou is, dan weet ze dat je genoeg te vertellen hebt, dat je interessant bent...dan hoef je niet als een idioot aan het praten te gaan om dat te bevestigen (beter 1 goed gesprek dat over iets gaat dan 10 gesprekken over niets). Ik zou er maar niet teveel over piekeren. Wist je dan niet dat stille jongens heel mysterieus zijn ?
Oud 08-05-2004, 17:26
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
watervlo schreef op 08-05-2004 @ 12:26 :
Ik heb sinds kort een vriendin en we zijn allebei echt superverliefd. Maar probleem is dat ik niet echt een prater ben, weet gewoon niks te vertellen vaak! En dat vind ze best jammer volgens mij. Iemand tips????
Dan denk ik dat ze liever heeft dat je je kwak houd dan dat je over het weer gaat zitten bazelen. Kijk haar indringend aan, vertel haar over je o zo saaie dag. Gespreksstof op? Begin desnoods over je exen. But only as a last resort.
Nee grapje, bitter advies van een verbitterd meisje.
Serieus, praat desnoods over Idols, kan jou het schelen als je zo nodig wilt praten?
Oud 08-05-2004, 17:34
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
DNMB schreef op 08-05-2004 @ 18:22 :
'ik weet gewoon niets te vertellen vaak '-> dat geloof ik niet...er zijn miljoenen dingen waar een mens het over kan hebben, als je wilt raak je nooit uitgepraat! Misschien durf je niet te vertellen wat je ziet of hoe je over iets denkt? Je hebt trouwens ook geen verplichting te praten...als je niet wilt praten of gewoon zin hebt in stilte, kun je dit ook zeggen.
wat een onzin, er kan ook gewoon niets in je op komen, sommige mensen hebben dat vaker dan anderen, maar iedereen heeft dat weleens gehad dus om nou te zeggen dat geloof ik niet..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 19:08
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Dit probleem ken ik nou echt helemaal niet!
Ja ik maak altijd wel iets leuks mee om hem te vertellen, of we zitten vet te discuseren (die uitloopt op ruzie). Of grappige verhalen van vroeger of rare gedachtens... Hoe was het of school/stage?

Naja ik heb eerder tijd tekort om hem alles te vertellen wat ik hem wil vertellen....
Oud 08-05-2004, 19:15
Denise84
Denise84 is offline
al ergens eerder geschreven:

Schrijf het op, stuur haar mailtjes, geef haar briefjes enz. Ookal vind je dat eng, neem die stap. Dan breekt zij het vast wel open en "moet" je wel praten. Maar dat hoeft niet eens. Het is gewoon al mooi als je laat merken dat je haar in vertrouwen neemt, hoeft ze verder natuurlijk niets mee te doen.

Als je geen oppervlakkige dingen weet te vertellen. Tja.. er zijn vast nog zoveel dingen die je kunt vragen. Wat vind je daarvan? En daarvan? Van mijn part over favoriete vakantieland en vraag daar op door ofzo. Er is genoeg te verzinnen. Kijk om je heen en zeg alles wat er in je opkomt.
He wat heb jij een leuke kast. Leuke kleur. Of had je 'm liever anders geschilderd? Ik vind blauw wel mooi. Maar groen zou hier ook leuk staan. Je hebt het goed in gericht. Waar heb je die spullen gekocht? Ooh leuk, daar kom ik eigenlijk nooit. blablablabla
Reageren

Regels voor berichten