Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 14:27
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik ben sinds vandaag (eindelijk) een nieuwe monitor. Het gaat hier om een iiyama mm904ut A

Toen ik hem pas aansloot viel me nog niks op, maar toen windows opgestart was viel het me op dat er 2 haardunne lijntjes precies midden over het scherm heen lopen. Op een witte achtergrond ( in windows dus) valt dit echt behoorlijk op. En ik ben me er sinds een uurtje ook steeds meer aan gaan ergeren.

Weet iemand misschien hoe dit te verhelpen is, of moet ik toch maar meteen op m'n garantie afgaan en hem retour sturen
Oud 27-04-2004, 14:42
Verwijderd
19" toch?

Het is normaal dat bij moni's van 19" f groter een of twee strepen doorheen lopen..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:48
dutch gamer
dutch gamer is offline
@********** is het serieus waar over die 19"?

@ Evil_angel
Op mijn monitor zit een knop die ervoor zorgt dat de monitor alle instellingen enzo weer terugzet op het oude niveau. Je kan dit een btje vergelijken met de knop "vernieuwen" in IE. Je moet eerst maar eens kijken of er ook zo´n knop op jouw monitor zit. Als dit niet het geval is en er staat ook niks in de handleiding en op de site van de fabrikant (kijk ook even bij de FAQ enzo), dan zou ik de monitor terugsturen. (Maar luister dus ook ff naar **********).
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:54
Poor twisted me
het is al opgelost

ofja ik las in de handleiding dat dit normaal is

omdat de monitor 100% vlak is

sorry...

dit topic mag weer dicht
Oud 28-04-2004, 20:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Yep, dat komt door Trinitron, ofwel DiamondTron. Technische noodzaak dat die twee lijntjes er zijn. Mijn IIyama heeft ze ook en ik stoor me er verder niet aan.

NB: Topics worden (althans hier) niet gesloten als de topicstarter antwoord heeft.
Oud 29-04-2004, 00:33
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Het zijn de steunlijnen van het schaduwmasker ofzo. toch?
Oud 29-04-2004, 01:08
aap777
aap777 is offline
Trinitron heeft dat altijd zover ik weet. Best wel irritant ja, daarom kun je beter een goede LCD nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 01:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
webjunk schreef op 29-04-2004 @ 02:08 :
Trinitron heeft dat altijd zover ik weet. Best wel irritant ja, daarom kun je beter een goede LCD nemen.
Er zijn trinitron beeldbuizen die dat niet hebben.
Welke zou ik je niet kunnen vertellen, maar het is niet een vereiste voor trinitron in ieder geval.
Oud 29-04-2004, 08:22
LB06
LB06 is offline
Ik moet ze echt zoeken als ik ze wil vinden. Na een dag of wat zie je ze niet meer.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 08:49
Koen
Koen is offline
Citaat:
LB06 schreef op 29-04-2004 @ 09:22 :
Ik moet ze echt zoeken als ik ze wil vinden. Na een dag of wat zie je ze niet meer.
Idd, ik vond dat bij IIyama geen reden om de monitor niet te kopen. In het begin zie je ze vrij duidelijk, maar na een paar dagen hindert dat totaal niet meer.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 09:12
Quincy
Quincy is offline
Hopelijk zullen we hier in de toekomst geen last meer van hebben.

Zoals je nu het probleem met de inkijkhoek met de LCD monitor hebt, hier zijn we nu wel aan gewend maar in de toekomst wordt dit ook gewoon niet meer geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:32
Poor twisted me
topic is weer opengegooid?

ik moet je zeggen ik zie die strepen nu zelf ook niet meer, alleen had er eigelijk nog nooit van gehoord dat vlakke beeldschermen dit hadden

achteraf denk ik dat ik zelfs met de strepen toch voor deze monitor gegaan was
Oud 01-05-2004, 14:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 01-05-2004 @ 12:32 :
topic is weer opengegooid?
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-04-2004 @ 21:11 :
NB: Topics worden (althans hier) niet gesloten als de topicstarter antwoord heeft.
Oud 01-05-2004, 15:34
Poor twisted me
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-05-2004 @ 15:17 :
hij was eerder wel dichtgegooid vandaar..
Oud 01-05-2004, 17:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja klopt, ik had hem weer open gegooid.
Oud 09-05-2004, 13:31
p-chez
p-chez is offline
Ik erger me wel mateloos aan die strepen. Ik kan er ook niet aan wennen op een één of andere manier.

Vandaar dat ik 'n LG Flatron 795FP Plus heb gekocht (lang geleden alweer). Net zo'n goede beeldkwaliteit, en ook een volledig vlak scherm. Maar geen strepen, Dus dat vlakke schermen per sé strepen hebben, is dus niet waar. Bij de techniek die Iiyama gebruikt, wel.
Oud 09-05-2004, 19:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
De Trinitron/DiamondTron technologie vereist dat, niet CRT monitoren in het algemeen.
Oud 09-05-2004, 20:54
NielZ
NielZ is offline
"Waarom staan er op sommige monitoren twee horizontale lijntjes?
Bij sommige type beeldschermen bestaat het schaduwmasker uit dunne losse metalen strippen genaamd Aperture Grill. Deze strippen zijn zeer strak gespannen. Op het moment dat bij een monitor met dit type masker tegen de monitor of tafel waarop de monitor staat wordt gestoten ontstaan er trillingen. Hierdoor wordt het beeld even onleesbaar. Om dit te voorkomen is er op 1/3e van het scherm aan de onderzijde en 1/3e van het scherm aan de bovenzijde een flinter dun horizontaal draadje gespannen om deze trillingen te voorkomen. Deze lijnen zijn echter wel altijd zichtbaar als de monitor aan staat. "

En voor de volledigheid:

"Wat is een schaduwmasker?
Tussen het elektronenkanon en het beeldscherm bevindt zich een metalen plaat. Deze plaat heeft talloze gaten waardoor de elektrische straal die de kleur weergeeft op het scherm heen gaat. De metalen plaat zorgt voor sturing van de elektrische straal naar de juiste plek op het scherm. Zou deze metalen plaat er niet zijn dan zou het beeld zeer onscherp zijn omdat de straal niet op de exacte plaats het beeld raakt. Diverse fabrikanten gebruiken andere soorten metalen platen. "

&

"Wat is een Aperture Grill?
De Aperture Grill is een soort schaduwmasker wat bestaat uit losse draden. Deze draden filteren en focussen de elektronen die door het elektronenkanon uitgestraald worden. De Aperture Grill staat garant voor helder beeld met rijke kleuren. "

Zo leer je nog eens wat.
Reageren

Regels voor berichten