Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 09:16
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Mijn moeder wil me de volgende camera cadeau geven, maar ze wil wel weten of het een beetje goede kwaliteit is enzo.

Denken jullie dat het een redelijke kwaliteit is voor de prijs?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2004, 10:01
Bliep
Bliep is offline
Tsja... voor die prijs moet je niet 'veel verwachten' van een digicam.

Ligt er sowieso aan waar die persoon 'em voor wilt gebruiken. Als hij/zij graag als hobby digitale fotografie wilt gaan doen ben je beter af met un wat duurdere Canon PowerShot of Nikon Coolpix instapmodel.

Maar als het is voor wat te klooien af en toe, of wat gezelschapfotootjes maken op verjaardagen; dan zal 'ie wel prima zijn.

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 10:03.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 10:56
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Het lijkt mij Aldi meuk. En daar hoef ik geen expert voor te zijn. 4x digitale zoom (geen optische dus) en 16 MB flash memory (ja, ook al kan je het uitbreiden) zeggen genoeg. Het is bagger. Koop iets beters, zoals die gast boven me al zei.

Waarom doe je trouwens zo moeilijk en heb je een advertentie ingescand? Je had gewoon de specificaties kunnen overtypen, of nog beter, een zoekmachine kunnen gebruiken om de website op te zoeken.
Oud 15-05-2004, 12:19
M@rco
M@rco is offline
Idd, voor 99 euro moet je geen topkwaliteit verwachten. "You get what you pay for", heet dat.

Ik ben geen expert in deze dingen, maar "4 megapixel interpolated" wil zeggen dat ie de foto's vanaf de maximale resolutie van 3 megapixel softwarematig opkrikt naar 4 megapixel en dat wordt echt niet mooi. Zelfde geldt voor die digitale zoom - ipv "echt" te zoomen vergroot ie gewoon het beeld een beetje. Ook al niet mooi.

Je kunt misschien beter doorsparen voor een goedkopere Canon of Sony. Dat geeft een stuk betere kwaliteit foto's en daar heb je dus langer plezier van, lijkt me
Oud 15-05-2004, 12:39
Bliep
Bliep is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-05-2004 @ 13:19 :

Je kunt misschien beter doorsparen voor een goedkopere Canon of Sony. Dat geeft een stuk betere kwaliteit foto's en daar heb je dus langer plezier van, lijkt me
Zoals ik al zei ligt dat aan de wensen van de gebruiker. Een Canon is nogal duur om als cadeautje weg te geven. Maar als je verder alleen bij verjaardagen wat kiekjes schiet dan is dit gewoon prima; waarom zou je dan meer uitgeven als je het toch niet vaak gaat gebruiken.

Als je fotografie wat serieuzer als hobby gaat zien ligt het natuurlijk anders...

Maar terugkomend op je vraag: voor de prijs is het apparaat redelijk ja.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:46
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Bliep schreef op 15-05-2004 @ 13:39 :
Zoals ik al zei ligt dat aan de wensen van de gebruiker. Een Canon is nogal duur om als cadeautje weg te geven. Maar als je verder alleen bij verjaardagen wat kiekjes schiet dan is dit gewoon prima; waarom zou je dan meer uitgeven als je het toch niet vaak gaat gebruiken.
Mwah... voor 70 euro meer heb je een Canon Powershot A310, ik heb het idee dat je daar betere foto's mee maakt.

Bovendien is het vaak wel zo dat als je iets goedkoops koopt van mindere kwaliteit, na verloop van tijd toch iets beters wilt. Dus koop dan gelijk iets goeds
Oud 15-05-2004, 14:45
Verwijderd
Een Sony Cybershot is wel dubbel zo duur dan zo'n geval, maar wel tien keer beter. Minstens.

Ik ben pro-Sony
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:04
Bliep
Bliep is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-05-2004 @ 14:46 :
Bovendien is het vaak wel zo dat als je iets goedkoops koopt van mindere kwaliteit, na verloop van tijd toch iets beters wilt. Dus koop dan gelijk iets goeds
Ik wil eerst wel es weten wat het budget is voor die gift

En een A310 is ook kinda crap. Het begint pas redelijk bij Canon rondom de A60/70

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:33
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 15-05-2004 @ 11:56 :
Het is bagger. Koop iets beters.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:54
]{ing
]{ing is offline
Koop een Canon, bijvoorbeeld de A60 of A70. Het is duurder maar dan heb je ook wat.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 16:29
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 15-05-2004 @ 11:56 :

Waarom doe je trouwens zo moeilijk en heb je een advertentie ingescand? Je had gewoon de specificaties kunnen overtypen, of nog beter, een zoekmachine kunnen gebruiken om de website op te zoeken.
ik kon geen site vinden dus, ik ben namelijk niet helemaal achterlijk zoals jij suggereert en scannen is in mijn ogen veel makkelijker.

de rest bedankt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 17:40
Verwijderd
Koop een 'echte' digitale camera, daar heb je meer plezier van. Deze kwaliteit is echt slecht. Gewoon even door laten sparen of geld bijleggen. Of eventueel een 2e hands digicam
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten