Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 18:55
prulleke
prulleke is offline
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede camera. Twijfel sterk tussen een gewone spiegelreflex of toch een digitale.
Heeft iemand hier een beetj everstand van, en waarom is een digitale of 'analoge' beter?
Ervaringen zijn welkom!

waar moet ik specifiek opletten bij een digitale camera?
Oud 29-10-2002, 19:51
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Er bestaan ook digitale spiegelreflex camera's maar dat terzijde.
Met een digitale camera kun je heel veel onzinnige foto's maken die je toch niet af hoeft te drukken. Maar als je wel foto's af wilt drukken is dat een stuk duurder dan met een 'analoge' camera. Daarentegen heb je wel weer dat met een 'analoge' camera foto's kunnen mislukken die je dan evengoed af hebt gedrukt, wat je dus ook geld heeft gekocht.
Met een digitale camera moet je vooral op het aantal pixels en de optische zoom letten. Aan digitale zoom heb je niets. Verder weet ik niet waar je het voor wilt gebruiken enzo dusch...
khoop dat je er wat aan hebt...
Oud 29-10-2002, 20:36
the tourist
the tourist is offline
Wat heeft dit met Kunst en Literatuur te maken??
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 08:12
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Wat heeft dit met Kunst en Literatuur te maken??
De technische dingen weinig, wat voor foto's hij maakt oid wel (d'r worden hier ook foto's gepost, dus mensen met ervaring, zo iets).

Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Met een digitale camera kun je heel veel onzinnige foto's maken die je toch niet af hoeft te drukken. Maar als je wel foto's af wilt drukken is dat een stuk duurder dan met een 'analoge' camera. Daarentegen heb je wel weer dat met een 'analoge' camera foto's kunnen mislukken die je dan evengoed af hebt gedrukt, wat je dus ook geld heeft gekocht.
Met een digitale camera moet je vooral op het aantal pixels en de optische zoom letten. Aan digitale zoom heb je niets. Verder weet ik niet waar je het voor wilt gebruiken enzo dusch...
khoop dat je er wat aan hebt...
Zoveel scheelt het niet eens, plus dat je idd zelf kunt beslissen wat je afdrukt: ik denk dus dat het goedkoper is, tenzij je toch alles af laat drukken natuurlijk.

Digitale camera's zijn cool. En je hebt hele goede, als ik jou was zou ik je eens laten infomeren bij een winkel die camera's verkoopt, die weten er soms meer van af (neem dan niet de Media Markt oid, want daar zijn verkopers die er verstand van hebben zeer zeldzaam zo niet uitgestorven (gelukkig trof ik er eentje die wel een beetje wist waar hij het over had)).
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:39
prulleke
prulleke is offline
bedankt voor jullie reacties.
Heb er vanmiddag een gekocht, verkoper wist er veel over te vertellen dus dat zit wel goed! Ik heb ook op school navraag gedaan, dus wist waar ik op moes tletten.
Dus het fotograferen kan nu beginnen.

Het i sbtw een digitale camera geworden, 2.1 megapixels, 8 MB (niet veel maar uittebreiden tot 128, komt dus ook in orde)
Reageren

Regels voor berichten