Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2005, 17:09
Mucky
Mucky is offline
Ik heb begin februari een digitale camera gekregen waar ik 100 € voor moest bijbetalen. (Het is een Hp Photosmart M307 met 3.2 MP als dat ertoe doet) Nu is door een stom ongelukje het scherm kapot, wat me alweer 150 € zou kosten terwijl ik nog die 100€ moet betalen. Dat zie ik niet echt zitten. Nu dacht ik eraan om een betere (waarschijnlijk dan ook wel duurdere camera te kopen, dan moet ik waarschijnlijk die 100€ niet meer betalen) maar ik ben het nog niet zeker.
Mijn vraag is wat zouden jullie doen? Het scherm laten maken of meteen een nieuwe camera kopen? En als je een nieuwe koopt wat doeje dan met het oude toestel? Want je kan nog wel foto's nemen en op de computer zetten maar dan moet je wel goed mikken.
Mss beetje stomme vraag maar ik weet het even niet meer.
Ik weet niet als dit bij ARTistiek hoort maar ik wist even niet waar anders te zetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2005, 17:18
TIEN
TIEN is offline
zit zker een barst i nje scherm??

had ik ook, maar gebruik mijn camera gwoon voor snapshots en niet voor artistieke fotos hoor!

ikheb voor hetzelfde geld een nieuwe gekocht!
je kan natuurlijk doorsparen voor ee betere, ipv hem te laten maken
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:29
Mucky
Mucky is offline
Jah niet alleen het barstje, hele scherm is gwn naar de kloten. En ik hou me graag bezig met (pogingen tot) artistieke foto's, want ik zou later wel fotografie willen doen. Daarom dat ik misschien dacht aan een beter camera maar ik weet het nog niet goed. Ik zou deze camera ook wel kunnen houden als gewone camera ofzo maar dan zit ik met het probleem dat het er nooit helemaal goed opstaat
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:33
woezel
woezel is offline
je kan het scherm ook niet gebruiken en op de ouderwetse manier kijken!
Oud 22-03-2005, 17:35
TIEN
TIEN is offline
klopt! hij kan nog gewoon fotos maken en dan kun je gwoon op je pc kijken hoe ze zijn geworden!

dan zou ik als je artistieke fotos wil maken, sparenvoor een betere!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:45
Mucky
Mucky is offline
Citaat:
woezel schreef op 22-03-2005 @ 18:33 :
je kan het scherm ook niet gebruiken en op de ouderwetse manier kijken!
Ja daar dacht ik ook aan maar dat lukt ook niet goed. Het staat er nog altijd niet volledig op enzo. Misschien dat ik hem aan m'n jongere broertje geef en toch ga voor die betere.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Mucky schreef op 22-03-2005 @ 18:45 :
Ja daar dacht ik ook aan maar dat lukt ook niet goed. Het staat er nog altijd niet volledig op enzo. Misschien dat ik hem aan m'n jongere broertje geef en toch ga voor die betere.
de foto die je maakt zal sowieso anders zijn dan het beeld dat je ziet als je door dat mik-ding kijkt. redelijk logisch ook, dat mik-ding zit niet op de zelfde plaats als je lens. maar denk dat als je beetje gewend bent aan de afwijking zeg maar, dat het dan eigenlijk vrij weinig uitmaakt, bij analoge fotografie is het niet anders dan mikken door zo'n mik-ding-venstor..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:21
Psichè
Psichè is offline
Als het goed is wil ik dit toppic ff gebruiken om zelf ff een vraag te stellen (aangezien de naam van dit toppic digitale camera is). Het zit namelijk zo: over iets meer dan een maand zijn mijn ouders 25 jaar getrouwd en nu hebben ze aan mij gevraagd om de foto's te maken. Ik wil nu dus een digitale camera gaan kopen voor deze gelegenheid en mijn vraag is wat raden jullie mij aan? Ik wil natuurlijk wel foto's van een goede kwaliteit! En heeft er mss nog iemand tips?

Liefs,
Oud 27-03-2005, 18:34
Mucky
Mucky is offline
Ik denk dat het er ook vanaf hangt voor wat je de camera na het feest wil gebruiken en tot welke prijs je wil gaan... Ikzelf kan je niet helpen en ben ook wel geïnteresseerd in reacties van andere want ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 20:07
Psichè
Psichè is offline
Het gaat mij voornamelijk om een goede kwaliteit en wat ik erna mee wil gaan doen weet ik nog niet, ik hou wel van mooie foto;s maken, maar gewoon voor mezelf, dus ik hoef geen professionele camera, maar ik wil wel een goeie aankoop doen en geen flut-camera.
Oud 28-03-2005, 23:25
Charlottetje
Charlottetje is offline
Mucky, begrijp ik nou goed dat je (aan je ouders?) die 100euro niet meer hoeft te betalen als je zelf helemaal een nieuwe koopt?

wat camera's betreft:
Uiteraard gaat het er maar net om wat je er mee wilt en hoeveel je er aan uit wilt geven.
Je zou nu voor veel geld een geweldige digitale spiegelreflex kunnen kopen of goedkopere die wel voldoende pixels en redelijk snel reactievermogen heeft.

Gaat het gewoon om leuke, simpele fotootjes, dan zou ik voor een relatief goedkope, standaard versie gaan. Als je goed kunt fotograferen kun je zelfs daarmee aardige plaatjes schieten.

Ga je voor het echte Artyfarty werk, wil je je er echt in gaan verdiepen, dan zou ik voor een spiegelreflex kiezen, maar ja, dan ben je al snel niet zo veel kwijt als aan bijvoorbeeld, een heel nieuwe computer...

aan u de keus.
succes!
Oud 28-03-2005, 23:33
Verwijderd
Tweedehands is natuurlijk ook altijd een optie.
De prosumer modellen van een jaar of 3/4 geleden zijn tweedehands nu goed betaalbaar en verslaan voor dat geld eigenlijk alles in dezelfde prijsklasse ruim.

Zelf ben ik bezig een Sony DSC F707 te kopen voor een leuk bedragje
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 14:58
rodina
rodina is offline
Citaat:
Psichè schreef op 27-03-2005 @ 17:21 :
Als het goed is wil ik dit toppic ff gebruiken om zelf ff een vraag te stellen (aangezien de naam van dit toppic digitale camera is). Het zit namelijk zo: over iets meer dan een maand zijn mijn ouders 25 jaar getrouwd en nu hebben ze aan mij gevraagd om de foto's te maken. Ik wil nu dus een digitale camera gaan kopen voor deze gelegenheid en mijn vraag is wat raden jullie mij aan? Ik wil natuurlijk wel foto's van een goede kwaliteit! En heeft er mss nog iemand tips?

Liefs,
Als je geld hebt, Nikon D70. Geweldige spiegelreflexcamera, en digitaal.
Oud 29-03-2005, 21:52
Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 29-03-2005 @ 00:25 :
Mucky, begrijp ik nou goed dat je (aan je ouders?) die 100euro niet meer hoeft te betalen als je zelf helemaal een nieuwe koopt?
Jups (ja dus)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 07:12
Verwijderd
ik zou zeggen gooi weg een koop een analoge camera
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 11:17
Psichè
Psichè is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 29-03-2005 @ 00:33 :
Tweedehands is natuurlijk ook altijd een optie.
De prosumer modellen van een jaar of 3/4 geleden zijn tweedehands nu goed betaalbaar en verslaan voor dat geld eigenlijk alles in dezelfde prijsklasse ruim.

Zelf ben ik bezig een Sony DSC F707 te kopen voor een leuk bedragje
Dat is mss idd een goeie optie. Maar waar kan ik een goede tweedehands camera kopen?
Oud 02-04-2005, 10:17
scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Haal het tijdschrift "de vondst" ergens bij een tankstation. Daar staat ook een rubriek in waar mensen camera's te koop aanbieden. Meestal vragen ze wel n redelijke prijs voor tweedehands spullen Succes ermee en proficiat met je ouders
Reageren

Regels voor berichten