Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2006, 08:24
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Hai hai,

hier is FOOIJDONK weer eens.
Al lang op zoek naar een digitale camera en nu viel mijn oog op de nieuwe folder van de Aldi ingaande 24 mei.

Kunnen jullie mij ff vertellen of dit :
a) een goede is voor dit geld
b) handig is voor huis tuin en keuken fotograaf

Alvast bedankt,

Specs:

Digitale camera 3 in 1

5 megapixels
4 x digitale zoom
1,7 icnh tft kleurendisplay
ook te gebruiken als webcam en camcorder
Compact formaat 9.5x5.5x2.1
Automatische en handmatige witbalans
Zelfontspanner
32 mb intern geheugen

Bijgeleverd wordt: 1 Li-ion Accu, adapter, tafelstatief, tasje, USB kabel, beeldbewerkings- en drivers software
Dit alles voor 89,99 euri

Wat ik uit de folder haal betreft het het merk Traveler

Alvast bedankt

FOOIJDONK
ps. LIEF ZIJNN
Oud 19-05-2006, 11:24
Boogie
Boogie is offline
Hardware ---> Gadgets & Elektronica
Oud 19-05-2006, 11:50
J-roenn
J-roenn is offline
en geen electronica bij aldi kopen...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 11:54
Relief
Relief is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 19-05-2006 @ 12:50 :
Dat kun je wel zeggen ja

Megapixels zegt weinig. It is just a hype.
Oud 19-05-2006, 11:57
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-05-2006 @ 12:54 :
Dat kun je wel zeggen ja

maar aldi speelt er handig op in dat de huis/tuin/keuken consument alleen naar die soort dingen kijkt, zoals megapixels bij camera's, processors in pc's ( op zo'n brak moederboard dat er alsnog niks van terecht komt )
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 12:23
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:

why not???
enige onderbouwing zou leuk zijn

FOOIJDONK
PS. LIEF ZIJNN
Oud 19-05-2006, 12:57
Relief
Relief is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 19-05-2006 @ 13:23 :
why not???
enige onderbouwing zou leuk zijn

FOOIJDONK
PS. LIEF ZIJNN
Zie zijn vorige post. Duidelijk genoeg. BIj een pc is een processor niet genoeg. Daarbij moet je ook een stabiele en goede moederbord hebben. Dat deze camera 5 megapixel heeft zegt weinig. Als de rest van de hardware (en dat is het ook) brak is dan heb je er weinig aan.
Oud 19-05-2006, 14:25
G.T.C.
G.T.C. is offline
Het is toch niet nodig om direct de elektronica van Aldi af te branden?

Tuurlijk, de veeleisende gebruiker is bij Aldi niet aan het goede adres. Maar die gene die gewoon een simpel en functioneel stuk elektro nodig heeft kan hier prima terecht.

Vaak hebben ze ook hele goede garantie regelingen.

De vraag is aan de TS is dan ook; Waar wil je een digi cam voor gebruiken? Alleen voor wat simpele vakantie fototjes waar je met je vrienden op staat? Dan kun je het best overwegen dit toestel te nemen.

Ben je van plan foto's van betekenis te gaan schieten moet je toc echt wat anders zoeken.
Oud 19-05-2006, 14:40
J-roenn
J-roenn is offline
dan koop je voor dat bedrag alsnog beter een olympus of sony cybershot met 3 a 4 megapixels en een goede lens, die lenzen die aldi levert zijn meestal een stuk minder, wat resulteert in een mindere foto dan 4 megapixels met een goede camera, ondanks dat het aantal megapixels groter is.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 14:51
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 19-05-2006 @ 15:40 :
dan koop je voor dat bedrag alsnog beter een olympus of sony cybershot met 3 a 4 megapixels en een goede lens, die lenzen die aldi levert zijn meestal een stuk minder, wat resulteert in een mindere foto dan 4 megapixels met een goede camera, ondanks dat het aantal megapixels groter is.
Een cybershot van 90 euro stelt ook niet veel voor hoor.
Oud 19-05-2006, 15:48
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 19-05-2006 @ 15:25 :
Het is toch niet nodig om direct de elektronica van Aldi af te branden?

Tuurlijk, de veeleisende gebruiker is bij Aldi niet aan het goede adres. Maar die gene die gewoon een simpel en functioneel stuk elektro nodig heeft kan hier prima terecht.

Vaak hebben ze ook hele goede garantie regelingen.

De vraag is aan de TS is dan ook; Waar wil je een digi cam voor gebruiken? Alleen voor wat simpele vakantie fototjes waar je met je vrienden op staat? Dan kun je het best overwegen dit toestel te nemen.

Ben je van plan foto's van betekenis te gaan schieten moet je toc echt wat anders zoeken.
TS. is huis tuin en keuken fotograaf

Maar heb ik dan voor dit geld een goede, als zijnde keuken fotograaf???

Of weet je ergens anders een betere voor ongeveer hetzelfde geld?

Alvast bedankt!

FOOIJDONK
PS. LIEF ZIJNN
Oud 19-05-2006, 16:33
J-roenn
J-roenn is offline
http://www.pczaak.nl/catalog/product...oducts_id=4236
bovenstaande is mijn inziens wel goed, de olympus fe-100. 4 megapixel 2,8x optische zoom enzo, en goede recensies...

Kieskeurig reacties van gebruikers

enige nadeel is dat olympus volgens mij xd-kaarten gebruikt, deze zijn wat duurder dan sd of compact flash geheugen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 16:37
fe
fe is offline
Ik zou toch wat nadenken ofdat je dit wel doet ,met aldi heb je meestal problemen , ik zou eerder een camera van Canon of olympus aanraden .

Maar voor de rest is het jouw keus
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 16:43
]{ing
]{ing is offline
canon ftw.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 17:31
TopDrop
TopDrop is offline
aldi ftw

wij hebben ook aardig wat electronica spulletjes van de aldi, en die doen het allemaal prima. als je er problemen mee hebt, bel je gewoon een mannetje, en dan gaan ze het voor je fixen. 3 jaar garantie, goeie service, goeie spulletjes, goeie prijs
Oud 21-05-2006, 21:18
J-roenn
J-roenn is offline
heb je toevallig ook enige vergelijkingsmatriaal, want ik ken zat mensen die een computer van de aldi goed genoeg vonden totdat ze een custom build pc'tje van mij voor nog minder geld geprobeerd hebben...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 22:13
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 21-05-2006 @ 22:18 :
heb je toevallig ook enige vergelijkingsmatriaal, want ik ken zat mensen die een computer van de aldi goed genoeg vonden totdat ze een custom build pc'tje van mij voor nog minder geld geprobeerd hebben...
Een groot probleem met computers die gebouwd zijn door vrienden die dat als hobby doen, is dat alles van ondersteuning en garantie gebaseerd is op goodwill. Ik ken ook wel mensen die op die manier een computer hebben laten samenstellen en bouwen. In de regel is dat NIET goedkoper dan een aldi-computer en zit je met een systeel vol illegale software.

Dat aldi-bashen is compleet onterecht. In de regel verkopen ze daar prima materiaal.
Oud 21-05-2006, 22:43
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 21-05-2006 @ 22:18 :
ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal qua custom built pc's. ik ken verder niemand in mijn omgeving die dag en nacht met hardware zit te spelen en te sleutelen en zelf heb ik er het geld niet voor (over). en als ze bij de aldi een goeie pc hebben met een hoop (legale) software en 3 jaar garantie met goeie service voor niet al te veel geld..

en de reden dat ze die pc's relatief goedkoop kunnen maken is omdat ze het met enorme partijen tegelijk kunnen bestellen en verkopen.
Oud 22-05-2006, 00:23
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Er zijn mensen die zweren erop....

Zoals Muziekfreak van het Audiofreaks forum.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 00:25
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Relief schreef op 19-05-2006 @ 12:54 :
Dat kun je wel zeggen ja

Juist, liever wat weiniger pixels maar een betere lens!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 09:20
Chimera
Chimera is offline
Je beschrijving rept van alleen een digitale zoom, kennelijk heeft dat dingetje geen optische zoom. Voor 30 euro meer heb je een camera van een echt merk, van een winkel waar ze tenminste nog een beetje verstand van die dingen hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 14:45
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 21-05-2006 @ 23:43 :

en de reden dat ze die pc's relatief goedkoop kunnen maken is omdat ze het met enorme partijen tegelijk kunnen bestellen en verkopen.
idd veelal partijen met bijvoorbeeld een klein productiefoutje ja, en die pc's zijn relatief niet goedkoop want als je ze bij een goedkope webshop samenstelt kom je net zo duur uit maar dan wel met kwaliteitspul er in en geen merkloze voeding/videokaart/moederboard/geheugen ....

en dan kun je die meuk die je toch niet nodig gaat hebben ( slot voor harde schijf boven in de kast, tv-tuner in veel gevallen ) er uit laten, want in een aldi pc kan je dus niks tunen om het op de gebruiker af te stemmen.

als je later eens wilt gaan upgraden word je ook met je neus op de feiten gedrukt, het enige wat geupgrade kan worden is geheugen en grapische kaart, omdat de kast aan 1 kant zit dichtgeponst en je dus bijv je harde schijven aan 1 kant niet los kan schroeven om er uit te halen...

Laatst gewijzigd op 22-05-2006 om 14:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten