Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 17:55
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Ik ben nog aan het twijfelen of ik volgend jaar de pabo ga volgen in Arnhem of Nijmegen.. Op zich leek het me iets leuker in Arnhem maar Nijmegen is dichterbij en het zijn beide studies van de HAN...
Heeft iemand hier daar ook over getwijfeld? Zo ja, wat is doorslaggevend geweest voor je keuze?
Oud 14-05-2004, 18:48
nivava
nivava is offline
Ik wilde zelf eerst naar de pabo in Arnhem gaan. Toen ik daar naar een open dag ben geweest wist ik meteen dat ik daar NOOIT van mijn leven wil zitten!
Ik vond het zo'n rare "kinderachtige" school! Echt verschrikkelijk!!! Bah als ik er weer aan terug denk krijg ik nog steeds de kriebels!!!

In Nijmegen ben ik nooit geweest. Daar kan ik niet over oordelen. Maar een vriendin van mij is daar dit jaar begonnen, maar zei is gestopt met de Pabo, omdat ze de school niets aan vond in Nijmegen.

Als ik jou was zou ik een andere stad kiezen dan Nijmegen of Arnhem...Ik heb gehoord dat Utrecht leuk en goed is.

Zelf zit ik in Doetinchem op de Pabo. Dat vind ik echt een hele leuke school. het is er klein en de leraren spreek je met de voornaam aan en de leraren kennen jou bij voornaam..dat praat wel makkelijk!

Succes met je keuze!
Oud 15-05-2004, 11:25
jannuhthapannuh
Citaat:
nivava schreef op 14-05-2004 @ 19:48 :
Ik wilde zelf eerst naar de pabo in Arnhem gaan. Toen ik daar naar een open dag ben geweest wist ik meteen dat ik daar NOOIT van mijn leven wil zitten!
Ik vond het zo'n rare "kinderachtige" school! Echt verschrikkelijk!!! Bah als ik er weer aan terug denk krijg ik nog steeds de kriebels!!!

In Nijmegen ben ik nooit geweest. Daar kan ik niet over oordelen. Maar een vriendin van mij is daar dit jaar begonnen, maar zei is gestopt met de Pabo, omdat ze de school niets aan vond in Nijmegen.

Als ik jou was zou ik een andere stad kiezen dan Nijmegen of Arnhem...Ik heb gehoord dat Utrecht leuk en goed is.

Zelf zit ik in Doetinchem op de Pabo. Dat vind ik echt een hele leuke school. het is er klein en de leraren spreek je met de voornaam aan en de leraren kennen jou bij voornaam..dat praat wel makkelijk!

Succes met je keuze!
Strange.. ik vond de Pabo in Arnhem helemaal niet kinderachtig.. Jah je leert nou eenmaal ook dingen op de manier van hoe kinderen ernaar toe kijken maar dat hoort gewoon bij de pabo hoor.. Ik denk niet dat dat veel anders is in Doetinchem.

Maar ik ga zowiezo naar Arnhem of Nijmegen. En wordt je niet meestal met je voornaam aangesproken? Klinkt zo raar anders "mevr. Janssen" blablabla
Oud 19-05-2004, 20:34
nivava
nivava is offline
Citaat:
jannuhthapannuh schreef op 15-05-2004 @ 12:25 :
Strange.. ik vond de Pabo in Arnhem helemaal niet kinderachtig.. Jah je leert nou eenmaal ook dingen op de manier van hoe kinderen ernaar toe kijken maar dat hoort gewoon bij de pabo hoor.. Ik denk niet dat dat veel anders is in Doetinchem.

Maar ik ga zowiezo naar Arnhem of Nijmegen. En wordt je niet meestal met je voornaam aangesproken? Klinkt zo raar anders "mevr. Janssen" blablabla

ik bedoel dat je de leerkrachten met de voornaam aanspreekt! Op de middelbare school is het vaak Men. of mev. toch?

Mijn ervaring met de pabo in Arnhem is dat ze studenten gingen vergelijken met clowns...dat vind ik echt kinderachtig! Waar slaat dat op! Maar goed, ik heb nu eenmaal dat beeld in mijn hoofd en dat zal ook niet gauw veranderen! En gelukkig ben ik niet de enigste die er zo over denkt!

En het is trouwens niet zowiezo maar sowieso
Oud 19-05-2004, 20:41
Verwijderd
Volgens mij spreek je op de meeste pabo's (meeste hbo-opleidingen zelfs) de docenten aan met hun voornaam. Dat is iig mijn ervaring.

De pabo is ook wel een beetje kinderachtig.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 20:43
Lente
Lente is offline
Citaat:
nivava schreef op 19-05-2004 @ 21:34 :
ik bedoel dat je de leerkrachten met de voornaam aanspreekt! Op de middelbare school is het vaak Men. of mev. toch?

Mijn ervaring met de pabo in Arnhem is dat ze studenten gingen vergelijken met clowns...dat vind ik echt kinderachtig! Waar slaat dat op! Maar goed, ik heb nu eenmaal dat beeld in mijn hoofd en dat zal ook niet gauw veranderen! En gelukkig ben ik niet de enigste die er zo over denkt!

En het is trouwens niet zowiezo maar sowieso
en het is trouwens niet 'enigste' maar 'enige'

ik weet niks van die scholen, maar voor mij zou mee kunnen wegen dat Nijmegen een universiteitsstad is. zorgt toch voor een ander sfeertje lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 20:45
jannuhthapannuh
Citaat:
nivava schreef op 14-05-2004 @ 19:48 :

Dat vind ik pas echt een grote fout, al helemaal voor iemand die de Pabo volgt!

Anyway ik kom er wel uit...
Oud 19-05-2004, 20:46
Verwijderd
Nu weer lekker allemaal terug ontopic ipv over elkaars taalgebruik te gaan zeuren.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 20:48
jannuhthapannuh
Citaat:
Lente schreef op 19-05-2004 @ 21:43 :
en het is trouwens niet 'enigste' maar 'enige'

ik weet niks van die scholen, maar voor mij zou mee kunnen wegen dat Nijmegen een universiteitsstad is. zorgt toch voor een ander sfeertje lijkt mij.
Ja inderdaad daar heb ik ook aan gedacht. Ik zou ook het liefste in Nijmegen op kamers willen.. Dat heb ik altijd al gezegd. Vind het gewoon gezelliger daar.
Maar het is dan ook niet echt logisch als ik dan de Pabo in Arnhem zou volgen..
Oud 19-05-2004, 20:53
Verwijderd
Heeft de pabo in Arnhem dan je voorkeur?

Zo niet, dan zou je toch om die reden naar Nijmegen kunnen gaan?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:36
Mindfields
Mindfields is offline
1. Arnhem is een leuke stad (en ik kan het weten want ik kom er vandaan)
2. In Arnhem kan je makkelijker een kamer vinden

maar.:

3. In Nijmegen zijn de kroegen langer open

Maar..daar ging het niet echt om, heh?
Oud 19-05-2004, 22:35
Roxy
Roxy is offline
Nijmegen is ook een leuke stad.

En een vriendin van mij is in februari begonnen met de Pabo Nijmegen en ze heeft het daar absoluut heel erg naar haar zin...
Reageren

Regels voor berichten