Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 19:56
cgi-bin
cgi-bin is offline
Gisteren ben ik naar een concert geweest. Het was leuk enzo, maar ik stond nogal dicht bij de luidsprekers.
Het is nu 24 uur geleden dat het concert is afgelopen, maar ik heb nu nog steeds last van dat piepen in mijn oren.
Je kent dat wel. Maar meestal is dat na een paar uur verdwenen. Maar bij mij is het al 24 uur geleden. En het lijkt of het niet minder wordt.....

Is dit erg? Ik hoop niet dat ik er iets aan heb overgehouden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 20:03
Mindfields
Mindfields is offline
Een vriendin van mij had dit ook en bleek later een 'zwelling in de buis van eustachus' (ofzoiets) te hebben. Dus als het lang blijft, moet je even naar de dokter gaan.
Oud 21-05-2004, 20:06
cgi-bin
cgi-bin is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 21-05-2004 @ 21:03 :
Een vriendin van mij had dit ook en bleek later een 'zwelling in de buis van eustachus' (ofzoiets) te hebben. Dus als het lang blijft, moet je even naar de dokter gaan.
Een zwelling? En hoe kwam dat dan? Kun je dat zomaar krijgen van harde muziek?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:51
Verwijderd
Ook bij violisten die voor de trompetten zitten is dit een veel voorkomend probleem, en je kan er zelfs gehoorbeschadiging aan overhouden, dus ik zou als ik jou was niet te dicht bij die speakers meer komen, even zowiezo maar even niet naar discotheken gaan om je oren wat rust te geven
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 00:27
Verwijderd
Dat zal wel een beetje loslopen. Ik ga regelmatig naar houseparties en daar staat het geluid dus ook vaak vrij hard. Dan heb ik ook wel een paar uur een pieptoon in mijn oren. Nu, een tijdje geleden ben ik naar een kleinere discotheek geweest en stond voor de boxen. Daar hield ik dus ook een pieptoon aan over, en ook veel langer dan normaal - drie dagen daarna hoorde ik nog steeds niet goed. Het is uiteindelijk ook overgegaan, maar wel met moeite. Je moet er gewoon voor opassen niet direct na zoiets weer harde muziek te horen (walkman, koptelefoon enz.). De trilhaartjes in je oren moeten de kans hebben zich te herstellen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:16
Maarten
Maarten is offline
De trilhaartjes in je oren kunnen zich niet herstellen zover ik weet ;d
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 22-05-2004 @ 10:16 :
De trilhaartjes in je oren kunnen zich niet herstellen zover ik weet ;d
Precies. Dus dat kan niet genezen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-05-2004 @ 01:27 :
Dat zal wel een beetje loslopen. Ik ga regelmatig naar houseparties en daar staat het geluid dus ook vaak vrij hard. Dan heb ik ook wel een paar uur een pieptoon in mijn oren. Nu, een tijdje geleden ben ik naar een kleinere discotheek geweest en stond voor de boxen. Daar hield ik dus ook een pieptoon aan over, en ook veel langer dan normaal - drie dagen daarna hoorde ik nog steeds niet goed. Het is uiteindelijk ook overgegaan, maar wel met moeite. Je moet er gewoon voor opassen niet direct na zoiets weer harde muziek te horen (walkman, koptelefoon enz.). De trilhaartjes in je oren moeten de kans hebben zich te herstellen.
Dan heb jij sterke oren, die tegen heel wat bestand zijn , maar dat is niet voor iedereen weggelegd, en je zou voor de grap nu eens een gehoortest moeten doen, en over een paar jaar, als je pech hebt is dat tegen die tijd erg achteruit gegaan
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 15:25
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Als ik jou was zou ik oordoppen indoen als je naar een concert gaat ofzo. Eerder deed ik dat ook niet, en mijn gehoor is duidelijk achteruit gegaan. Als we met de band aant oefenen zijn dan moet ik echt oordoppen inhebben, en met optredens ook. soms dan laat ik ze uit omdat ik anders de muziek niet goed genoeg kan horen, maarja dan piepen mn oren wel weer daarna...
Oud 22-05-2004, 15:35
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-05-2004 @ 13:02 :
Precies. Dus dat kan niet genezen.
Dat klopt, maar hoe kan het dan eigenlijk dan de piep na een paar uur/ een paar dagen in de meeste gevallen wel weer weggaat? Zijn ze dan tijdelijk overbelast ofzo

Ik had vorige week ook te dicht bij de boxen gestaan, ik heb toen ook nog een dag lang een piep gehad en het gevoel dat mijn oren dichtzaten -> volgende keer maar niet meer zo dicht bij de boxen staan (boxen van 1 bij 2 meter) .

Citaat:
Dan heb jij sterke oren, die tegen heel wat bestand zijn , maar dat is niet voor iedereen weggelegd, en je zou voor de grap nu eens een gehoortest moeten doen, en over een paar jaar, als je pech hebt is dat tegen die tijd erg achteruit gegaan
Klopt, kinderen hebben ook een beter gehoor dan volwassenen. Je oren gaan alleen nog maar achteruit. Dit jaar hebben we toevallig een testje bij natuurkunde gedaan waar je gehoorgrens ligt, en ik hoor in vergelijking met anderen slecht/ weinig (misschien ook wel doordat ik relatief veel uitga).

Oordoppen kan natuurlijk wel alleen als je met iemand wilt praten dan wordt dat lastig -> de ander moet gaan schreeuwen en je gaat zelf ook schreeuwen omdat je zelf minder hoort.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 22-05-2004 @ 13:04 :
Ja, misschien wel. Ik heb sowieso goeie oren, hoor ook vrij vaak hoge pieptonen uit bijv. electrische apparatuur komen die verder bijna niemand hoort (~18 KHz-gebied). Verder ben ik enorm audiofiel, dus ik hecht heel veel waarde aan het gezond en werkend houden van mijn oren. Maar tot nu toe is dat nog wel redelijk gelukt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:44
v-max
v-max is offline
ik ben zelf dj, en als ik moet draaien heb ik ook met hard geluid te maken. Hiertegen worden vaak deze http://www.alpine.nl/otoplastieken.htm gebruikt. Ik heb ze zelf (nog) niet, maar ik heb van veel dj's gehoord dat dit goed werkt. En omdat ze lineair de frequenties eruit halen, kun je elkaar nog goed verstaan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 08:58
Gothic
Gothic is offline
Gefeliciteerd, je hebt gehoorbeschadiging opgelopen... Elke keer als je oren piepen na zoiets, heb je weer wat opgelopen.
Oud 24-05-2004, 00:38
Verwijderd
Oordoppen kopen. Voorkomt een boel gezeik.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 01:37
Daevrem
Daevrem is offline
Oren beschadigen bizar snel.
Oud 24-05-2004, 07:47
MieX
MieX is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 22-05-2004 @ 13:04 :
www.oorcheck.nl
Oud 24-05-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 24-05-2004 @ 08:47 :
www.oorcheck.nl
Ik hoor goed aldus die test

Of ik gok natuurlijk gewoon bizar goed.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:52
Verwijderd
Die test klopt dus ook echt niet. Ga gewoon naar een hoorwinkel met zo'n piepjestest.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten