Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2004, 20:55
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Mn huisarts zei dat ik nadat ik warm/heet heb gedoucht koud moet afdouchen.
Waarom is dat?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:12
Gothic
Gothic is offline
volgens mij heeft het iets met de bloedsomloop / doorbloeding te maken, maar dat weet ik niet zeker...
Oud 01-06-2004, 21:20
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ja het bevorderd je doorbloeding. Op die manier kunnen je bloedvaten beter leren warmte af te voeren en toe te voegen. Moest ik ooit ook ja.
Oud 01-06-2004, 21:47
Verwijderd
Je had het natuurlijk ook aan je huisarts kunnen vragen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:52
Energie
Energie is offline
Als je heet bent (van het douchen dan ) dan pompt je hart sneller en dat is niet goed. Denk maar als je aan et rennen bent dan pompt je hard ook sneller maar nu doe je nix.. dus als je koud afdouched dan gebeurt dat niet he

Oud 01-06-2004, 21:57
Verwijderd
Hm, k spring wel altijd vanuit de sauna/bubbelbad meteen het koude (buiten)zwembad in.. dat voelt wel altijd verfrissend, maar dat schijnt dan weer niet goei te zijn.. omdat je dan kans hebt op 'n hartaanval vanwege die ineense koude..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Cha schreef op 01-06-2004 @ 21:55 :
Mn huisarts zei dat ik nadat ik warm/heet heb gedoucht koud moet afdouchen.
Waarom is dat?
om welke reden moet je dat van je huisarts als ik vragen mag? (ik doe het ook wel regelmatig, wel lekker gewoon verder niet)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 07:01
cyntha
cyntha is offline
Het bevorderd de doorbloeding inderdaad. En ik dacht dat je haar er ook van ging glanzen. Nou ja dat heeft iemand mij ooit wijs gemaakt, weet niet of het waar is.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 08:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Dat had je dus beter toen direct aan je huisarts kunnen vragen

Het is wel goed voor je hart toch ofzo? Zoiets dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:19
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
MoonWolf schreef op 01-06-2004 @ 22:20 :
Ja het bevorderd je doorbloeding. Op die manier kunnen je bloedvaten beter leren warmte af te voeren en toe te voegen. Moest ik ooit ook ja.
daarom is een dompelbad ook zo goed
Oud 02-06-2004, 13:27
Energie
Energie is offline
Citaat:
Energie schreef op 01-06-2004 @ 22:52 :
Als je heet bent (van het douchen dan ) dan pompt je hart sneller en dat is niet goed. Denk maar als je aan et rennen bent dan pompt je hard ook sneller maar nu doe je nix.. dus als je koud afdouched dan gebeurt dat niet he

Oud 02-06-2004, 13:34
TLM-Mad Cow
TLM-Mad Cow is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 01-06-2004 @ 22:57 :
Hm, k spring wel altijd vanuit de sauna/bubbelbad meteen het koude (buiten)zwembad in.. dat voelt wel altijd verfrissend, maar dat schijnt dan weer niet goei te zijn.. omdat je dan kans hebt op 'n hartaanval vanwege die ineense koude..
ja de oom van een vriend van mij is daar aan overleden.. niet heel verstandig om te doen dus
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:05
Joosn
Joosn is offline
behalve de doorbloeding en porien die open en dicht gaan, heb ik gehoord (of het waar is weet ik niet) dat als je koud afdoucht, je lichaam weer energie moet verbranden om je lichaam weer op te warmen en dat energieverlies gelijk staat aan een boterham met beleg

Regels voor berichten