![]() |
|
Sinds gisteren wil de andere pc hier thuis niet meer opstarten. Bij het gewoon opstarten geeft ie een errormelding dat hij de laatste keer fout is afgesloten en dan kan je kiezen uit veilige modus(sen), last know config en normaal opstarten. Geen van deze drie doen het. Hij begint wel op te starten maar valt onmiddellijk terug uit.
Booten vanop de windows XP cd-rom lukt wel, maar zowel bij herstellen als bij opnieuw installeren krijg ik volgende foutmelding: ![]() (of klik hier errormelding ) Ik vrees dat er fouten zitten op de bootsector van m'n HD en dat die HD dus effectief om zeep is. Klopt dat ? Of zou het ergens anders aan kunnen liggen ? En hoe lost ik het op als het op te lossen valt ? Mocht de HD idd stuk zijn, kan ik dan op één of andere manier er toch nog data afhalen, bijvoorbeeld door op te starten van een andere HD ?
|
![]() |
||
Citaat:
Linux en FreeBSD kunnen dat wel, en Longhorn gaat ook die kant uit, maar Windows XP etc. kunnen dat - veelal - niet.
||
Citaat:
![]() En over je HD, die hoeft niet kapot te zijn, je NTFS geeft een foutmelding, das dus het filesystem. het kan net zo goed een brakke NTFS tabel zijn. Hang hem in een andere pc en gebruik een data recovery programma (zou zo ff niet weten welke je zou moeten gebruiken, gewoon even op 'NTFS repair' zoeken ofzo). Mocht die geen foute vinden, of niet werken/vastlopen, dan kan je er wel vanuitgaan dat je gegevens iig verloren zijn gegaan, en waarschijnlijk ook je HD. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Maar pas op, je moet goed zien dat je op de juiste fysieke HDD zit en dat je de juiste partitie verwijderd. Je krijgt namelijk geen namen van de partities in dos, gewoon nummers. Bij mij stond 1 voor de master en 2 voor de slave. Je krijgt wel grotes dus daaraan kan je misschien wel zien welke partitie het is. Fdisken is niet geheel zonder risico's hoor. Mij heeft het me mijn windowsinstallatie gekost. Ik kon opnieuw formateren en windows installeren. Als je backups kan nemen, kan je dat best doen voor je fdisk gebruikt !!! Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Wat heb je nieuw? Deel Duizend Verwijderd | 500 | 03-05-2007 17:24 | |
Software & Hardware |
Xp niet, Vista wel. Magican | 9 | 16-03-2007 11:16 | |
Software & Hardware |