Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2004, 23:27
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
Ik en mijn vriend willen HET graag gaan doen, maar dan wil ik wel graag aan de pil. Maar er is 1 probleem. Hoe kom ik aan de pil? Want ik weet ni hoe dat aan mn ouders moet vragen. Ik ben particulier verzekrd dus ik kan ook ni gewoon naar de dokter, om de pil te halen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 23:28
SRV
SRV is offline
je het eerst toch wel een paar keer met condoom doen?
Oud 12-06-2004, 23:31
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
We willen graag verdere risico's uitsluiten, dus gewoon double dutch
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 23:37
Nona
Nona is offline
Tot je 16 bent kan het geloof ik niet zonder medeweten van je ouders. Dus nog even wachten.
Oud 12-06-2004, 23:51
AngelLena
AngelLena is offline
Enige wat je in de weg staat is je verzekering ja.
Aangezien je ouders die betalen en specifikaties krijgen, zal daar je pil ook op komen te staan. Doktoren hebben beroepsgeheim. Je kan wel naar de dokter gaan en het verhaal voorleggen. Misschien dat hij wel een oplossing weet.

Maar ik snap niet dat je je ouders niet kunt vertellen dat je aan de pil wilt. Hoeft niet altijd met seks te maken te hebben. Je kan ok last hebben van vreselijk onregelmatige menstruatie of een erg pijnlijke menstruatie. Pil vermindert die dingen ook. Dus dat zou je als excuus kunnen gebruiken als je zeker weet dat je ouders er zwaar op tegen zijn dat je seks gaat hebben met je vriend.

Terwijl ik zelf dan het wel gewoon zou zeggen en als ze er iets op tegen hebben ze ook duidelijk zou vragen of ze liever willen dat ik het stiekum en zonder voorbehoedsmiddelen doe, of dat ik het niet stiekum en met voorbehoedsmiddelen doe. Elke gezonde ouder zal toch kiezen voor het 2e mag ik hopen.
Oud 13-06-2004, 00:38
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Volgens mij wil een dokter het wel discreet doen, maar dat houd wel in dat jij zelf de dokterskosten en de pillen betaald.

@Angele: Sommige "gezonde" ouders slaan hun kind gewoon door iedere hoek van het huis als ze over zo iets beginnen.

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 00:40.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 00:59
Verwijderd
De pil helpt toch ook bij ongesteldheid? Dat het korter is en je er minder last van hebt. Kan je ook aangeven.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 11:38
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
ja dat weet ik, Ik ga dat maar eens proberen.

Alleen al als ik het pil in mn mond neem dan is het antwoord dat ik te hore krijg NEE

Maar ja ik probeer ut wel gewoon
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-06-2004 @ 00:37 :
Tot je 16 bent kan het geloof ik niet zonder medeweten van je ouders. Dus nog even wachten.
Volgens mij kan dat wel. Je moet het er alleen even bij zeggen en je betaalt dan wel alles zelf.
Oud 13-06-2004, 12:19
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
Okeej, kost het veel???
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
.o0Debbie0o. schreef op 13-06-2004 @ 13:19 :
Okeej, kost het veel???
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet precies meer weet. Ik kreeg de Microgynon30. Die kostte, voor mij (dat schijnt nog wel eens verschillend te zijn.. geen idee waarom ), 23 euro voor 3 strips. Doktersbezoek weet ik echt niet. Dat heb ik volgens mij niet zelf betaald.

Edit: nee sorry. Hij was goedkoper. Ik ben in de war omdat ik toen meteen ook iets anders heb betaald.
Oud 13-06-2004, 12:43
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 13-06-2004 @ 01:38 :
Volgens mij wil een dokter het wel discreet doen, maar dat houd wel in dat jij zelf de dokterskosten en de pillen betaald.

@Angele: Sommige "gezonde" ouders slaan hun kind gewoon door iedere hoek van het huis als ze over zo iets beginnen.
dokters kosten betaal je niet zelf...
Je kan altijd zeggen dat je vreselijke last heb van je knie of van aambeiien of whatever
Oud 13-06-2004, 13:07
Verwijderd
Het is juist heel goed van je dat je aan de pil wilt. Daarom hoop ik niet dat je je laat tegenhouden door je ouders. Ik snap niet dat sex altijd zo'n taboe moet zijn, wees blij dat je kind het veilig wil doen...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Als je naar de dokter gaat merken je ouders dat natuurlijk ook. Moet je ook nog eens uitleggen waarom je naar de dokter bent geweest. Tenzij je al van te voren een goed smoesje weet.

Ik dacht dat een dokters bezoek zo'n 30 euro kost. Waarschijnlijk kun je bij de dokter aangeven dat je niet wilt dat je ouders het weten, en het consult gewoon contant wil betalen.

Ook bij de apotheek betaal je gewoon contant. Ik dacht dat je zo'n 20-50 euro per jaar kwijt bent aan de pil. (4x een doosje van 3 strippen).
Oud 13-06-2004, 13:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-06-2004 @ 14:36 :
Als je naar de dokter gaat merken je ouders dat natuurlijk ook. Moet je ook nog eens uitleggen waarom je naar de dokter bent geweest. Tenzij je al van te voren een goed smoesje weet.

Ik dacht dat een dokters bezoek zo'n 30 euro kost. Waarschijnlijk kun je bij de dokter aangeven dat je niet wilt dat je ouders het weten, en het consult gewoon contant wil betalen.

Ook bij de apotheek betaal je gewoon contant. Ik dacht dat je zo'n 20-50 euro per jaar kwijt bent aan de pil. (4x een doosje van 3 strippen).
Mwah. Ik weet niet hoe duur een doktersbezoek is, maar je kan toch ook gewoon gaan voor een pijnlijke pols, buikpijn, oid? Dan betaalt de verzekering gewoon en kijken je ouders niet raar op.
De kosten van de pil verschillen heel erg. Maar waarschijnlijk krijgt ze een van de lichtste (bijv. de microgynon30). Die kost 15 euro geloof ik. 15 x4 = 60 euro. Per jaar. 5 euro per maand. Best te doen toch?
Oud 13-06-2004, 18:43
Ann-Sophie
Ann-Sophie is offline
Dertig euro voor doktersbezoek??

Nu, bij ons is dat slechts zestien euro hoor...

Kus,
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:12
Loesje
Loesje is offline
Ik denk dat je het voorzichtig bij je ouders moet aankaarten.

Denk dat je ouders liever willen dat jij aan de pil bent dan dat je straks zwanger bent.

Ik weet niet hoe lang je al wat met je vriend hebben, misschien vinden ze je nog wat jong. Wat ik dan ook wel weer kan begrjipen, probeer het gewoon op een rustige manier te brengen en ook begrip voor je ouders standpunt op te brengen.
Oud 14-06-2004, 00:12
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
.o0Debbie0o. schreef op 13-06-2004 @ 12:38 :

Alleen al als ik het pil in mn mond neem dan is het antwoord dat ik te hore krijg NEE

dan zeg je : oke dan neuk ik wel zonder pil.

of : Zal ik jullie dan maar zovast opa en oma noemen ?

dat slaat vast wel in
Oud 14-06-2004, 07:02
Verwijderd
Ik heb microgynon 30 en die was 11,11 voor 3 strips.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 08:30
Gothic
Gothic is offline
Je ouders krijgen niet te weten dat je aan de pil bent als je naar de dokter gaat. Wel krijgen ze de rekening van de doktersafspraak en de evt. kosten vd pil zelf... Dus die moet je dan wel kunnen uitleggen.
Oud 14-06-2004, 09:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-06-2004 @ 09:30 :
Je ouders krijgen niet te weten dat je aan de pil bent als je naar de dokter gaat. Wel krijgen ze de rekening van de doktersafspraak en de evt. kosten vd pil zelf... Dus die moet je dan wel kunnen uitleggen.
Ja, maar de pil kan je ook bij de apotheek al betalen en niet laten verzekeren. En voor een doktersbezoek is vast wel wat te verzinnen.
Oud 14-06-2004, 11:09
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
Jadas ut probleem wat, ik kom 1 x in de 5 jaar ofzo bij de dokter, omdat ik er wat mis is gegaan met voetballen ofzow.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:16
Verwijderd
heb je al geporbeerd om het te vragen met menstruatie-redenen? Zeg gewoon dat je als je ongesteld bent ontzéttend veel buikpijn hebt en dat het veel te lang duurt en dat je je zwak voelt door het bloedverlies en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:41
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
Ja dat kan wel, maar ik heb in die 3 jaren er nog nooit last van gehad
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:41
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
Dat ik er zwak, of buikpijn kriijg enzo
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:42
Verwijderd
Hmm, dan wordt het wel verdacht ja . Nouja, het zou natuurlijk erger kunnen worden. Ga je op vakantie deze zomer? Je kunt ook zeggen dat je graag je menstruatie wilt kunnen uitstellen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:49
.o0Debbie0o.
.o0Debbie0o. is offline
hmm ja dat wel. dat kan natuurlijk ook aanleiding zijn.
Nou ik dnek dat ik dat maar ga gebruike

thnx voor de tip
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:01
hij&zij
hij&zij is offline
meeste verzekeraars vergoeden de pil niet meer dus je moet zobiezo cash betalen.

het is iets van 30euro per half jaar.
en naar mijn weten heb je er geen recept van de dokter meer voor nodig dus kan je gewoon naar de apotheek en ze daar kopen.

suc6 er mee en ja dubbel dutch is OK better save then sorry
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
hij&zij schreef op 14-06-2004 @ 19:01 :
meeste verzekeraars vergoeden de pil niet meer dus je moet zobiezo cash betalen.
Is dat niet alleen bij vrouwen boven de 21?
Oud 14-06-2004, 19:24
Smoozy
Smoozy is offline
Citaat:
grl schreef op 14-06-2004 @ 19:02 :
Is dat niet alleen bij vrouwen boven de 21?
Haha, ik heb lekker geluk. Ik moest aan de pil van mn moeder. En ik krijg hem nog vergoed ook!! Wat wil je nog meer??

Nee op die vraag hoef ik geen antwoord!!
Oud 14-06-2004, 20:10
Marilyn
Marilyn is offline
Ik begrijp dat het ff kut is, maar je zal gewoon naar je moeder of vader kunnen gaan en melden dat je graag aan de pil wil. Ze zullen toch geen 'nee' zeggen en het risico lopen dat hun dochter zwanger raakt, neem ik aan....Het zal wel ff schrikken voor hen zijn, maar ze zullen misschien ook wel blij zijn dat je gewoon naar hen toe bent gegaan. Als je dit nix vindt: zeg dat je een zeer onregelmatige cyclus hebt en dat je om deze te kunnen regelen aan de pil wil. Problem solved. Succes!
Oud 15-06-2004, 05:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Marilyn schreef op 14-06-2004 @ 21:10 :
Ik begrijp dat het ff kut is, maar je zal gewoon naar je moeder of vader kunnen gaan en melden dat je graag aan de pil wil. Ze zullen toch geen 'nee' zeggen en het risico lopen dat hun dochter zwanger raakt, neem ik aan....
Ja, dat neem je aan ... maar er zijn zat ouders die er niet zo over denken!!
Mijn vriendin (bijna 18), al 10 maanden samen met haar vriend (17), mag nooit bij hem slapen, en ze mag ook niet aan de pil. Der ouders zijn best wel streng christelijk wat dat betreft (geen seks voor het huwelijk). Ze mag dus ook nevernooit niet aan de pil.

Mja, ik vind het echt dom. Als je echt sex wil hebben doe je het toch wel, maar dan 's middags ofzo. En je weet toch dat je dochter (hallo, een razende hormonenbal op die leeftijd ) wel sex gaat hebben, zeker als ze al 10 maanden bij elkaar zijn ... wil die moeder haar dan zwanger hebben? :/
Oud 15-06-2004, 07:32
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 15-06-2004 @ 06:16 :
Ja, dat neem je aan ... maar er zijn zat ouders die er niet zo over denken!!
Mijn vriendin (bijna 18), al 10 maanden samen met haar vriend (17), mag nooit bij hem slapen, en ze mag ook niet aan de pil. Der ouders zijn best wel streng christelijk wat dat betreft (geen seks voor het huwelijk). Ze mag dus ook nevernooit niet aan de pil.

Mja, ik vind het echt dom. Als je echt sex wil hebben doe je het toch wel, maar dan 's middags ofzo. En je weet toch dat je dochter (hallo, een razende hormonenbal op die leeftijd ) wel sex gaat hebben, zeker als ze al 10 maanden bij elkaar zijn ... wil die moeder haar dan zwanger hebben? :/
Daarom ben ik ook van mening dat veel ouders buiten het woord "nee" er niet genoeg over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 22:11
Anaïs
Anaïs is offline
Ik neem al een paar maanden de pil zonder dat mijn ouders ervan afweten. 'k Was toen nog geen 18. Kan je niet te rade bij studentenarts of zo?
't kost nie zo veel hoor, ik betaalde geen 8euro voor 3 maanden, en sinds kort is het wat goedkoper geworden
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 22:44
Verwijderd
Ik blijf het zo grappig vinden

"We willen HET doen"
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 23:46
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Bazz schreef op 16-06-2004 @ 23:44 :
Ik blijf het zo grappig vinden