Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2004, 11:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik weet dat er al tig topics zijn over onzekerheid, maar ik moet het toch even kwijt.

Al zo lang als ik me kan herinneren ben ik te dik, en daar ben ik altijd mee gepest. Vroeger deed het me niet zoveel (dacht ik), maar nu ben ik er zo onzeker door geworden dat ik geen normaal leven meer kan hebben.
Ik durf bijna niet meer buiten te komen, omdat mensen altijd raar naar me kijken of me uitlachen. Door die angst heb ik mijn school verziekt en moest ik stoppen (heb dus geen diploma).
Nu moet ik dus dringend op zoek naar werk, en vaak zie ik banen die ik zou kunnen doen, maar dan durf ik ineens niet.
Net kreeg ik bijv. een mailtje van de baas van een nieuw cafe in Rotterdam, dattie graag een uitgebreide CV van me wou...
Maar dan denk ik meteen dat ze me toch niet willen, want voor een hip nieuw cafe moet je er ook hip en representatief uitzien en dat doe ik niet. Ik heb dan het idee dat een vetklep als ik meteen alle klanten weg zou jagen ofzo...
Ik zou zo graag van dit idee afwillen, wil heel graag wat positiever zijn, want ik zit nu al sinds februari binnen en ik word er nou niet bepaald vrolijk van.
Iemand tips?
Oud 16-06-2004, 11:37
Marcade
Marcade is offline
Bedoel hier niks negatiefs mee, maar afvallen is iets wat niet tot de mogelijkheden behoort?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:38
Verwijderd
elk mens is de moeite waard, jij dus ook. En dat mag je ook wel voor jezelf bedenken, ook jij hebt kwaliteiten, en de perfecte mens bestaat niet
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:38
Ilja_
Ilja_ is offline
Ik zal niet over afvallen beginnen want alsof je daar niet zelf aan gedacht heb Maar of je nou overgewicht heb of juist te mager bent, als jij er goed verzorgd uitziet en uitstraling hebt kom je al heel ver! Denk dat het zelfs belangrijker is om aan je uitstraling en "jezelf" te werken dan af te vallen of wat dan ook. Praat er met mensen over, zorg dat je je lekker gaat voelen, hoe je er ook uit ziet. Want als jij je goed voelt in jouw eigen lijf straal je dat ook uit! Succes!

Sorry voor het nogal niet samenhangende verhaal maar weet niet echt hoe ik 't duidelijk moet maken
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:39
Nona
Nona is offline
Ten eerste kun je je leefgewoonten zo aanpassen dat je gewoon gezond bent. Probeer niet opeens veel af te gaan vallen, maar ga één of twee keer per week sporten en houd je aan de drie (gezonde) maaltijden per dag. Als je gezond bent heb je ook veel meer energie om dingen goed aan te pakken.

Ten tweede moet je gewoon laten zien dat je een leuke meid bent. Natuurlijk kun je representatief zijn als je er niet perfect uitziet! Niemand ziet er perfect uit. Jij bent leuk om wie je bent, hoe je met mensen omgaat en welke houding je aanneemt. Kijk jou daar nu eens enthousiast staan op de werkvloer! Nou, dat liever dan een chagerijnige, magere snol.

En dan mag je eens flink aan je zelfbeeld gaan werken. Schrijf de dingen op die leuk zijn aan jou. Bewaar de lijstjes, blijf er dingen aan toevoegen. Dan krijg je uiteindelijk een grote lijst en zie je dat je heus wel oké bent. Ja toch? En meer van dat soort oefeningetjes, ik kan me zo snel geen voorbeld bedenken...
Oud 16-06-2004, 12:35
FAC51
FAC51 is offline
een assertiviteitscursus volgen?
via RIAGG, eerst een oriënterend gesprek.

ik kan me wel vinden in je verhaal btw, maar dan op andere vlakken.
trouwens ik denk dat die lijstjes geen hol helpen als je nou eenmaal buiten de deur stapt.
iedereen rekent je als eerst af op je uiterlijk, dat is 't hem nou juist.
maaaaaaaaaar uiteindelijk gaat het toch om karakter, doet het uiterlijk van je vrienden/collega's er aan 't eind van de dag toe?
nee.
ik zie mijn vrienden/ collega's niet als mooi of lelijk (het uiterlijk speelt natuurlijk altijd mee maar het wordt niet meer zo prominent).

mensen die opmerkingen maken zijn vrijwel altijd van een 'bepaald niveau' er gaat niet bijzonder veel om in hun hoofd.

doe iets wat je leuk vindt, voordat je naar die sollicitatie gaat, ga er niet met zo'n neerslachtige instelling naartoe, van tevoren iets leuks doen met een vriendin, of ga the beasties luisteren eh .

(maargoed, na dit gezegd te hebben, ik zou ook nooit naar een assertiviteitscursus gaan, ik zou niet durven - - wat, natuurlijk ongelofelijk stom klinkt/is)

en ik ken je natuurlijk niet maar je lijkt me wel als collega.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 12:38
Isil
Isil is offline
Ik ben ook te dik, en ook mijn hele leven al, en hoe je er mee om gaat is je eigen keus, maar wordt vaak voor een groot deel door je omgeving ingeprent. Jij zegt dat je altijd gepest bent, en dat zorgt al voor genoeg onzekerheid..

ik ben nooit gepest, ik weet niet waarom het bij de een wel en bij de ander niet gebeurd, maar je moet onthouden dat met de kilo's niet ineens ook de onzekerheid weg is. Ik heb even in je fotoboek gekeken en ik vind je er trouwens juist hardstikke leuk uitzien, en je haar helemaal! je lijkt echt niet 'de grote vetklep' uit te stralen hoor..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 14:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Bedankt struttertje en Isil. (en de rest ook natuurlijk).
Ik ga zo proberen om een redelijke CV in mekaar te flanzen en wie weet word 't nog wat *duimt*.
Van beastie muziekjes luisteren word ik idd wel vrolijk, dus dat ga ik maar doen (ben ik dan zo voorspelbaar?!)

@Marcade: Afvallen is iets dat ik ook al lang probeer, maar dat lukt gewoon niet erg. Als het allemaal zo makkelijk was zouden er geen dikke mensen zijn, toch?
Oud 16-06-2004, 14:19
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 16-06-2004 @ 15:12 :
@Marcade: Afvallen is iets dat ik ook al lang probeer, maar dat lukt gewoon niet erg. Als het allemaal zo makkelijk was zouden er geen dikke mensen zijn, toch?
De een lukt 't makkelijker dan de ander; 't ligt aan allemaal dingen natuurlijk; misschien als je 't anders aanpakt of je haalt er professionele hulp bij, dat 't dan misschien beter gaat?

En anders word 't inderdaad een psychologisch verhaal waar je jezelf moet accepteren hoe je bent en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 23:05
loveflower
loveflower is offline
Meisje je bent echt te onzeker.
Dat is niet nodig, in je fotoboek heb je best een leuk hoofdje .
Je lacht ieder geval wel lief.

Je moet jezelf leren accepteren en de rest van de maatschappij zal dat al doen.
Alleen paar van die klootzakjes hebben dat voor je verpest.
Mensen lachen niet zomaar iemand uit, sommige mensen maken soms wel zomaar rotopmerkingen over een ander, maar dat moet je met een korreltje zout nemen.

Zoals je nu je eigen zelfbeeld hebt zal ik zeggen, ga naar een psycholoog.
Die kan je hier misschien beter helpen dan wij.

succes en sterkte.
Oud 18-06-2004, 23:51
Secret_girl3
Secret_girl3 is offline
Ik vind dat je jezelf moet accepteren zoals je bent.
en als je je zelf echt te dik vind, ga op een leuke sport en probeer gezond af te vallen.
Niet gaans stoppen met eten en jezelf uithongeren maar gewoon gezonde dingen eten en veel water drinken.

Je moet proberen om jezelf iets zekerder te gaan voelen en de voordelen van jezelf te zien en niet alleen het nadeel dat je volgens jou te dik bent.
Volgens mij denkt elk meisje dat ze te dik is maar dat is niet zo.
Als jij je nu met jouw gewicht niet lekker voelt probeer dan om af te gaan vallen.
dit is trouwens niet lullig bedoeld maar gewoon een tip.
ik voelde mezelf vorig jaar ook niet lkkr met mijn gewicht.
maar heb er binnen 2 maanden wel 7 kilo vanaf gekregen.
En hoe dat kwam? gezond eten en veel fietsen .
en leuke dingen doen!!!

good luck!

liefs, ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten