Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2004, 22:54
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met het Egyptische Dahab?
Advertentie
Oud 30-06-2004, 18:48
Redhead
Redhead is offline
Waar ligt het in Egypte? Ik ben in mei in Hurghada geweest dat was super. Het is niet echt een toeristische plaats denk ik toch?
Oud 30-06-2004, 18:59
Miracle
Miracle is offline
Vriendin van mij is er geweest. Maar ik geloof dat je daar niet zoveel aan hebt.
Oud 01-07-2004, 12:38
Guissie
Guissie is offline
Je kunt er heel goed duiken..

Met yorin travel zijn ze er geweest--> kijk eens op de site.
Oud 01-07-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Redhead schreef op 30-06-2004 @ 19:48 :
Waar ligt het in Egypte? Ik ben in mei in Hurghada geweest dat was super. Het is niet echt een toeristische plaats denk ik toch?

Citaat:
Guissie schreef op 01-07-2004 @ 13:38 :
Je kunt er heel goed duiken..

Met yorin travel zijn ze er geweest--> kijk eens op de site.
Thnx, goede tip! Wij gaan overigens idd duiken (10x - allebei al in bezit van PADI) - we overnachten in een klein duikershotelletje in Dahab, waarvan de eigenaars Nederlands zijn.

Citaat:
dreen schreef op 30-06-2004 @ 19:59 :
Vriendin van mij is er geweest. Maar ik geloof dat je daar niet zoveel aan hebt.
Misschien weet zij de leuke plekken?
Oud 02-07-2004, 15:04
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ik ga dinsdag naar Hurghada..Alleen heb ik van verschillende mensen gehoord dat het snorkelen er heel gevaarlijk kan zijn.

Een vriend van mijn broer (zanger van de Shenanigans) is daar een tijd geleden geweest en toen hij bovenkwam van het snorkelen/duiken kwam er ineens allemaal bloed uit zijn oor. Hij werd ziek en twee weken later leek het allemaal goed en over te zijn. Maar nu, een hele tijd later, heeft hij weer precies hetzelfde, maar dan veel erger. En het is behoorlijk ernstig. Zijn er meer mensen geweest, maar hebben die niks ernstigs meegemaakt?

Het klinkt dom, maar van de twee mensen waarvan ik heb gehoord dat ze er geweest zijn, heb ik gehoord dat ze ernstig ziek zijn geweest..
Oud 02-07-2004, 15:05
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Redhead schreef op 30-06-2004 @ 19:48 :
Heb je maybe nog tips voor mij, leuke restaurantjes of winkeltjes oid?
Oud 02-07-2004, 15:15
McMotion
McMotion is offline
ik zou niet gaan, veels te gevaarlijk
Oud 02-07-2004, 23:04
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 02-07-2004 @ 16:04 :
Ik ga dinsdag naar Hurghada..Alleen heb ik van verschillende mensen gehoord dat het snorkelen er heel gevaarlijk kan zijn.

Een vriend van mijn broer (zanger van de Shenanigans) is daar een tijd geleden geweest en toen hij bovenkwam van het snorkelen/duiken kwam er ineens allemaal bloed uit zijn oor. Hij werd ziek en twee weken later leek het allemaal goed en over te zijn. Maar nu, een hele tijd later, heeft hij weer precies hetzelfde, maar dan veel erger. En het is behoorlijk ernstig. Zijn er meer mensen geweest, maar hebben die niks ernstigs meegemaakt?

Het klinkt dom, maar van de twee mensen waarvan ik heb gehoord dat ze er geweest zijn, heb ik gehoord dat ze ernstig ziek zijn geweest..
Klinkt alsof hij de duikregels niet in acht heeft genomen. Ik neem aan dat hij vooraf niet zijn oren heeft laten testen - wat noodzakelijk is als je wilt gaan duiken.
Dit ziet eruit alsof hij zijn oren niet goed heeft weten te klaren en door de druk zijn gehoor heeft beschadigd.
Dit zal net aan het water oid gelegen, maar dus aan de persoon zelf.
Laat jezelf altijd ff checken door de arts voor je gaat duiken. En snorkel/duik nooit als je verjouden bent et cet.
(Niet lullig bedoeld overigens)
Oud 03-07-2004, 12:58
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
McMotion schreef op 02-07-2004 @ 16:15 :
ik zou niet gaan, veels te gevaarlijk
bek jo

je bent gewoon jaloers.
Oud 03-07-2004, 18:52
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
alluman schreef op 01-07-2004 @ 18:43 :
Thnx, goede tip! Wij gaan overigens idd duiken (10x - allebei al in bezit van PADI) - we overnachten in een klein duikershotelletje in Dahab, waarvan de eigenaars Nederlands zijn.
No problem.
Oud 03-07-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 03-07-2004 @ 13:58 :
bek jo

je bent gewoon jaloers.
De lol is: het is vrij goedkoop -= we betalen pp €632 voor 15 dagen overnachting kamer en eigen douche/toilet (denk: basic) + vliegreis+10 duiken incl huur spullen.
Eigenlijk hoef ik alleen nog maar te eten en buikdanseressen te betalen
Cheap, cheap - bijna Thaise prijzen.
Oud 07-07-2004, 10:26
elledc
elledc is offline
Twee jaar geleden ben ik naar Egypte gegaan. Van Cairo tot het zuiden. We zijn er gaan snorkelen in de Rode Zee, je kan er zeer mooie vissen en koralen zien. Maar als je snorkelt moet je wel niet te diep gaan want een slok water in je mond en je bent er niet goed van. Een jongen die mee was kreeg een slok binnen door een opkomende golf en is ter plekke flauw gevallen, gelukkig was er onmiddellijk hulp, maarja dat kan overal gebeuren he. Ook is er 2 jaar geleden een collega van mijn pa in de Rode Zee gestorven omwille van slokken teveel water en omdat het zoutgehalte er vrij hoog is is het des te gevaarlijker voor ademtekort. Ik vermoed dat Dahab daar niet mee te vergelijken is maar je moet alleszins altijd opletten als je gaat snorkelen of duiken.
Oud 08-07-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 07-07-2004 @ 11:26 :
Twee jaar geleden ben ik naar Egypte gegaan. Van Cairo tot het zuiden. We zijn er gaan snorkelen in de Rode Zee, je kan er zeer mooie vissen en koralen zien. Maar als je snorkelt moet je wel niet te diep gaan want een slok water in je mond en je bent er niet goed van. Een jongen die mee was kreeg een slok binnen door een opkomende golf en is ter plekke flauw gevallen, gelukkig was er onmiddellijk hulp, maarja dat kan overal gebeuren he. Ook is er 2 jaar geleden een collega van mijn pa in de Rode Zee gestorven omwille van slokken teveel water en omdat het zoutgehalte er vrij hoog is is het des te gevaarlijker voor ademtekort. Ik vermoed dat Dahab daar niet mee te vergelijken is maar je moet alleszins altijd opletten als je gaat snorkelen of duiken.
Mmm, hier heb ik nog niets over gehoord. Ff googlen...
Oud 14-07-2004, 14:13
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 07-07-2004 @ 11:26 :

Ik heb in totaal 4 slokken binnen gekregen. Schijt aan. Zonde als je daardoor niet dieper durft.
Oud 14-07-2004, 14:16
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-07-2004 @ 20:23 :

Eigenlijk hoef ik alleen nog maar te eten en buikdanseressen te betalen

Gadverdamme. Die buikdanseres zou ik laten zitten.
Wij hadden een aantal feesten en daardoor vond zij het nodig om op elk feest haar dikke buik te laten zien. En dan met al dat vet schudden. Gadverdamme. Ook als we naar een cafeetje gingen moest zij weer onze avond verneuken.
Oud 14-07-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 14-07-2004 @ 15:16 :
Gadverdamme. Die buikdanseres zou ik laten zitten.
Wij hadden een aantal feesten en daardoor vond zij het nodig om op elk feest haar dikke buik te laten zien. En dan met al dat vet schudden. Gadverdamme. Ook als we naar een cafeetje gingen moest zij weer onze avond verneuken.
...dan betaal ik haar om weg te gaan
Advertentie

Regels voor berichten