Advertentie | |
|
![]() |
|
Er is een groot verschil tussen het werken met priemgetallen en het weergeven van een getal als een oneindige (al of niet repeterende) decimale breuk. Priemgetallen treden op als we de deelbaarheidseigenschappen van gehele getallen bestuderen. Wanneer we in plaats daarvan de decimale ontwikkeling van getallen bestuderen komen we terecht bij de theorie van de reële getallen.
Je vraag of de wiskunde nog wel klopt kan beter geformuleerd worden als: is het mogelijk om wiskunde te bedrijven zonder dingen tegen te komen die met elkaar in tegenspraak zijn? Deze vraag vormde de basis voor het onderzoek naar de grondslagen van de wiskunde dat aan het begin van de twintigste eeuw gestalte kreeg. Het gaat te ver om daar hier op in te gaan, maar als je er meer over wilt weten kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
||
![]() |
Citaat:
0.9 = 9/10 en 0.99 = 99/100, en niet gelijk aan 1. 0.99999... is pas gelijk aan 1 als er oneindig veel negens staan. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Wiskunde formule. Verwijderd | 2 | 31-01-2009 13:03 | |
wiskundige probleem Paulo Nuñez | 8 | 23-10-2005 22:28 | |
Moeilijk wiskunde probleem. Gaat over standaardafwijkingen/verwachtwingswaarden. John Sickbock | 2 | 03-09-2003 12:48 | |
Wiskundig Probleem e.dijkhuizen | 7 | 14-03-2003 09:25 | |
Wiskunde probleem Verwijderd | 2 | 25-03-2002 15:51 | |
Ik moet een presentatie houden over wiskunde, maar wat? Rhinus | 2 | 02-03-2002 19:27 |