Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 18:10
Bianca16*
Bianca16* is offline
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Zijn er hier mensen die na een lange vriendschap met iemand uiteindelijk verliefd zijn geworden op diegene? En hoe gaat dat nu?

Nog beter: zijn er mensen die verliefd werden, een relatie aangingen -> het uiteindelijk mis liep en nu (daardoor) niet meer bevriend zijn?
Of werd het daarna gewoon weer als daarvoor?

Ik vraag het me af, er begint na twee jaar goede vriendschap namelijk een beetje iets te groeien tussen hem en mij, maar ben bang dat als het misgaat... blablabla.

Reacties?
Oud 18-07-2004, 18:13
romanov
romanov is offline
Voordat ik een relatie kreeg met mijn ex, waren we wel bevriend, maar het was geen echte vriendschap. Niet een vriendschap waarop je doelt denk ik. We gingen in ieder geval wél een relatie aan, die verliep goed voor 5 maanden, daarna is het bergafwaarts gegaan met als toppunt dat de vriendschap over is en we al het contact verbroken hebben en doen alsof we niet bestaan voor elkaar.

Ik denk dat het een relatie die voortkomt uit een vriendschap, nooit van zeer lange duur zal zijn. Er zullen wel stellen tussen zitten waarbij het zo zal zijn, maar ik denk dat het meerendeel zal mislukken.

In jouw geval, je hebt al een vriendschap van twee jaar. Ik denk dat je goed moet nadenken over wat er kan gebeuren als je een relatie met hem aangaat. Vooral de eventuele gevolgen ervan als het uitgaat. Aangezien ik niet denk dat je je vriendschap kwijt wil.

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:23
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
romanov schreef op 18-07-2004 @ 19:13 :
Vooral de eventuele gevolgen ervan als het uitgaat. Aangezien ik niet denk dat je je vriendschap kwijt wil.
Je moet niet gaan plannen voor als 't eventueel uitgaat. Als je verliefd word op je beste vriend, kan je daar weinig tegen doen lijkt me .. En verliefd zijn op je vriend(in) zonder er iets mee te doen, is ook niet gezond IMHO.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:23
stuivertje
stuivertje is offline
Hallo,

Hier een positieve reactie. Ik ken mn vriend al 4 jaar, en het laatste jaar was ie echt mn beste vriend geworden. Totdat er idd iets begon te groeien.
We zijn er toen volledig voor gegaan. Want als we dat niet deden zou het toch al niet meer hetzelfde zijn zeg maar. We hadden echt zoiets van, we doen het gewoon, kijken of dit werkt, mocht het niet baten hebben we het iig geprobeerd.

Het gaat echt perfect. Ik kan helemaal mezelf zijn enzo, we kennen elkaar door en door, en toch is het leuk en spannend.
Ik ben blij dat we ervoor gegaan zijn.

Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:24
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:

Ik denk dat het een relatie die voortkomt uit een vriendschap, nooit van zeer lange duur zal zijn. Er zullen wel stellen tussen zitten waarbij het zo zal zijn, maar ik denk dat het meerendeel zal mislukken.

Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:26
romanov
romanov is offline
Citaat:
Marcade schreef op 18-07-2004 @ 19:23 :
Je moet niet gaan plannen voor als 't eventueel uitgaat. Als je verliefd word op je beste vriend, kan je daar weinig tegen doen lijkt me .. En verliefd zijn op je vriend(in) zonder er iets mee te doen, is ook niet gezond IMHO.
Niemand heeft het over plannen. Het is toch logisch dat je er in dit geval rekening mee moet houden? Je zet een vriendschap van twee jaar op het spel. Misschien stelt dat voor jou niets voor, maar voor anderen kan dat wel wat voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
romanov schreef op 18-07-2004 @ 19:26 :
Niemand heeft het over plannen. Het is toch logisch dat je er in dit geval rekening mee moet houden? Je zet een vriendschap van twee jaar op het spel. Misschien stelt dat voor jou niets voor, maar voor anderen kan dat wel wat voorstellen.
De vriendschap staat sowieso op het spel als er 1 (of allebei) verliefd is.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:31
romanov
romanov is offline
Citaat:
Marcade schreef op 18-07-2004 @ 19:28 :
De vriendschap staat sowieso op het spel als er 1 (of allebei) verliefd is.
Je hebt deels gelijk, maar het ligt er maar net aan hoe je handelt denk ik. Je kunt het er met degene over hebben bijvoorbeeld, en er samen proberen uit te komen. Maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:41
Bianca16*
Bianca16* is offline
tsja...

misschien scheelt het als ik zeg dat het bij ons toch ietsjes anders zit.
Toen we elkaar leerden kennen (was met uitgaan) vonden we elkaar meteen leuk en zoenden dezelfde avond nog telefoonnummers uitgewisseld enz.
Alleen was er diezelfde avond nog een meisje die ik kende van school die hem ook wel zag zitten en hem dus allemaal dingen over mij vertelde die niet waar zijn.
Hij kende haar al langer en geloofde haar.
Resultaat: hij zocht geen contact meer met me.

Na een paar weken zagen we elkaar weer, en er was iets.
Ik besloot hem alles uit te leggen dat zij niet de waarheid sprak enz.
Hij geloofde me en we zoenden weer.
Ik werd verliefd en liet hem dat weten.
Hij twijfelde nog steeds aan mij (toch door die verhalen dat ik vreemd zou gaan en dat ik heel gemeen kon zijn ).
Hij liet mij dus op zijn beurt weer weten niet geinteresseerd te zijn in een relatie met mij.

Goed, prima, we wisselden toch elkaars msnadres uit en we spraken urenlang op msn.
Het klikte, en na verloop van tijd was er dus niet alleen de lichamelijke en uiterlijke aantrekkingskracht meer op elkaar, maar ook de innerlijke zeg maar.
Hij liet me op een zaterdagavond weten dat hij het toch wilde proberen met mij.
Ik, koppig als ik was, zei dat het te laat was ( ik had op dat moment ook al inmiddels een ander op het oog).
De maanden erna praatten we nog wel af en toe op msn, maar hij voelde zich zwaar afgewezen en vond het een beetje matig van me enz.

Na een jaar werd dit natuurlijk minder van zijn kant en werd onze band weer veel neutraler.
We spraken/spreken elkaar iedere avond zo'n 3 uur lang.
We weten onderhand vrijwel alles van elkaar.
Ik ontdekte een maand of drie terug dat ik toch wel weer interesse in hem had (wat een gedoe heh!?!) en liet hem dat weer weten (zucht).
Hij zei dat het voor zijn gevoel op msn wel klikte, maar in real life niet echt.

Hij was de afgelopen week alleen thuis en we besloten vorige week zaterdag wat af te spreken, gewoon filmpje kijken enzo.
Dat beviel zo goed (wat we allebei niet hadden verwacht in real life) dat we de afgelopen week elkaar vaker hebben bezocht.
Er is niets gebeurd (niet gezoend ofzo) maar het was echt heel erg gezellig!

Nu vind ik hem dus weer leuk geloof ik, en het mooie is:
Hij zei me eergisterenavond op msn: ik vond het leuk de afgelopen week met je, lijkt erop dat we het toch wel goed met elkaar kunnen vinden in het echt. anyway, heb van je genoten... I like you.

All the things he said.

Mja, toch ben ik bang dat het mis zal gaan en dat de band die we het afgelopen jaar hebben opgebouwd er niet meer zal zijn.
Nja.
Als jullie het hebben gelezen..? verandert dit er iets aan?
Oud 18-07-2004, 18:41
stout!
stout! is offline
Van mijn beste vriend nu heb ik altijd in mijn achterhoofd dat het later nog wat zal worden, als we er allebei klaar voor zijn. En wat moois ook. Op een bepaalde manier lijkt het ook alsof we daar ook naar toe werken, zonder het echt in de gaten te hebben. Alle omstandigheden zitten nu gewoon tegen, maar hij is de enige jongen/man met wie ik me echt een toekomst voor kan stellen. Tsja, het is een aparte relatie en ik zie ook wel hoe het loopt.

Ik denk niet dat er iets mis is met een relatie die gebaseerd is op een vriendschap. Als het goed is wordt je vriendje toch sowieso je beste vriend? In dit geval heb je dat dan al. Natuurlijk zet je wat op het spel, maar wat is het leven en vooral de liefde zonder risico's? Als je het t niet waard vindt om de vriendschap voor op t spel te zetten, ben je denk ik niet verliefd genoeg op elkaar.

Laat je in ieder geval niet tegenhouden door allerlei rationele beren op de weg, luister naar je gevoel. Misschien mis je door er teveel over na te denken en allerlei bezwaren te zien wel iets heel moois. Je kunt het ook zien als een potentiële mooie liefde die je "op het spel zet" namelijk.
Oud 18-07-2004, 18:42
filia dei
filia dei is offline
Mijn ex was ook een vriend van me. Voor we verkering kregen hebben we het er wel over gehad dat we in het geval dat het uitging geen extreme ruzie moesten maken. Maar goed, we hebben nu wel ontiegelijk veel ruzie altijd, we kunnen geen 3 minuten bij elkaar in de buurt zijn voor we weer ruzie hebben. Dat is bestwel vervelend omdat we bij 't zelfde vrienden groepje horen. En doordat wij ruzie hebben valt dat hele groepje een beetje uit elkaar. Bestwel zonde!
Oud 18-07-2004, 18:48
Soezen
Soezen is offline
Mijn ex was ook mijn beste vriend. Zoals iedereen zou willen, wilde ik de vriendschap niet kwijtraken. En hij ook niet trouwens. Ik ben van mening dat je de eerste maanden nadat het uit is, geen gewone vrienden kan zijn. Nu is het ongeveer driekwart jaar geleden en het gaat helemaal goed. Zie hem regelmatig en het is altijd gezellig zoals het voor de relatie was.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:14
Verwijderd
Ik heb geen 'normale' vriendinnen, nooit gehad ook.

Je moet als vrouw ook wel gek (lees: verliefd) zijn om bij mij in de buurt rond te gaan hangen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Ik denk dat het een relatie die voortkomt uit een vriendschap, nooit van zeer lange duur zal zijn.
Ik ben het daar JUIST niet mee eens. Een goede vriendschap is imo een goede basis om iets meer uit te groeien. Als ik niet eens met iemand de dingen kan doen die ik "met een normale vriend" doe, dan kan het nooit iets worden in een relatie.

edit: maar met beste vriendin...hmm, ik heb over het algemeen alleen maar goede vrienden, en daar hoef ik geen relatie mee

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 20:22.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Bianca16* schreef op 18-07-2004 @ 19:41 :
tsja...

misschien scheelt het als ik zeg dat het bij ons toch ietsjes anders zit.
Toen we elkaar leerden kennen (was met uitgaan) vonden we elkaar meteen leuk en zoenden dezelfde avond nog telefoonnummers uitgewisseld enz.
Alleen was er diezelfde avond nog een meisje die ik kende van school die hem ook wel zag zitten en hem dus allemaal dingen over mij vertelde die niet waar zijn.
Hij kende haar al langer en geloofde haar.
Resultaat: hij zocht geen contact meer met me.

Na een paar weken zagen we elkaar weer, en er was iets.
Ik besloot hem alles uit te leggen dat zij niet de waarheid sprak enz.
Hij geloofde me en we zoenden weer.
Ik werd verliefd en liet hem dat weten.
Hij twijfelde nog steeds aan mij (toch door die verhalen dat ik vreemd zou gaan en dat ik heel gemeen kon zijn ).
Hij liet mij dus op zijn beurt weer weten niet geinteresseerd te zijn in een relatie met mij.

Goed, prima, we wisselden toch elkaars msnadres uit en we spraken urenlang op msn.
Het klikte, en na verloop van tijd was er dus niet alleen de lichamelijke en uiterlijke aantrekkingskracht meer op elkaar, maar ook de innerlijke zeg maar.
Hij liet me op een zaterdagavond weten dat hij het toch wilde proberen met mij.
Ik, koppig als ik was, zei dat het te laat was ( ik had op dat moment ook al inmiddels een ander op het oog).
De maanden erna praatten we nog wel af en toe op msn, maar hij voelde zich zwaar afgewezen en vond het een beetje matig van me enz.

Na een jaar werd dit natuurlijk minder van zijn kant en werd onze band weer veel neutraler.
We spraken/spreken elkaar iedere avond zo'n 3 uur lang.
We weten onderhand vrijwel alles van elkaar.
Ik ontdekte een maand of drie terug dat ik toch wel weer interesse in hem had (wat een gedoe heh!?!) en liet hem dat weer weten (zucht).
Hij zei dat het voor zijn gevoel op msn wel klikte, maar in real life niet echt.

Hij was de afgelopen week alleen thuis en we besloten vorige week zaterdag wat af te spreken, gewoon filmpje kijken enzo.
Dat beviel zo goed (wat we allebei niet hadden verwacht in real life) dat we de afgelopen week elkaar vaker hebben bezocht.
Er is niets gebeurd (niet gezoend ofzo) maar het was echt heel erg gezellig!

Nu vind ik hem dus weer leuk geloof ik, en het mooie is:
Hij zei me eergisterenavond op msn: ik vond het leuk de afgelopen week met je, lijkt erop dat we het toch wel goed met elkaar kunnen vinden in het echt. anyway, heb van je genoten... I like you.

All the things he said.

Mja, toch ben ik bang dat het mis zal gaan en dat de band die we het afgelopen jaar hebben opgebouwd er niet meer zal zijn.
Nja.
Als jullie het hebben gelezen..? verandert dit er iets aan?
Hmm, om eerlijk te zijn vind ik dit nog niet echt klinken als een goede vriendschap, ofzo. Het klinkt eerder alsof jullie elkaar gewoon echt leuk vinden, niet vriendschap-leuk maar leuk-leuk. En dat lijkt mij eerder een basis voor een relatie dan voor vriendschap.

Maargoed, dat ben ik
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Morgan: moet je dat hele verhaal nou helemaal quoten?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-07-2004 @ 21:27 :
Morgan: moet je dat hele verhaal nou helemaal quoten?
Ja Goed voor je scroll-spieren.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-07-2004 @ 21:32 :
Ja Goed voor je scroll-spieren.
En wie gaat me helpen min rsi handje te genezen?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-07-2004 @ 21:34 :
En wie gaat me helpen min rsi handje te genezen?
Ik kan alleen maar dingen bedenken maar je nog meer RSI van krijgt, dus ik niet
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:37
Verwijderd
Ik was bang dat de vriendschap stuk zou lopen als het uit zou gaan en dat is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:31
Bianca16*
Bianca16* is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-07-2004 @ 21:26 :
Hmm, om eerlijk te zijn vind ik dit nog niet echt klinken als een goede vriendschap, ofzo. Het klinkt eerder alsof jullie elkaar gewoon echt leuk vinden, niet vriendschap-leuk maar leuk-leuk. En dat lijkt mij eerder een basis voor een relatie dan voor vriendschap.

Maargoed, dat ben ik
Weet je... zo heb ik er nog niet echt over nagedacht..
Maar ik geloof dat je best wel eens gelijk zou kunnen hebben!

Ik zag het altijd eigenlijk gewoon als een vriendschap.. we vertelden elkaar alles en spraken elkaar dagelijks gemiddeld 3 uur lang.
Maar misschien is die ondertoon van 'het kan ooit misschien nog wel wat worden' er toch wel al die tijd geweest...
Oud 18-07-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Bianca16* schreef op 18-07-2004 @ 22:31 :
Weet je... zo heb ik er nog niet echt over nagedacht..
Maar ik geloof dat je best wel eens gelijk zou kunnen hebben!

Ik zag het altijd eigenlijk gewoon als een vriendschap.. we vertelden elkaar alles en spraken elkaar dagelijks gemiddeld 3 uur lang.
Maar misschien is die ondertoon van 'het kan ooit misschien nog wel wat worden' er toch wel al die tijd geweest...
Tja, ik heb het ook wel gehad met sommige jongens. Het was heel gezellig enzo, maar toen bleek dat uiteindelijk geen relatie van kwam (of wel een die overging), hadden we ook niet echt veel contact meer... en daar was op zich weinig aan verloren.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:06
Verwijderd
Ik kan pas verliefd worden na langdurig intensief contact. En naarmate ik verliefder wordt, wordt dat contact intensiever zonder dat er meteen een relatie is. Dus een paar maanden voor het begin van de relatie beschouw ik diegene op zich wel als beste vriend, maar dan wel een heel aantrekkelijke. Met mijn exvriend heb ik na een vriendschap van ongeveer 7 maanden, ruim 14 maanden iets gehad; we zijn nu geen vrienden meer, maarja, daarom ging het ook min of meer uit - we hadden elkaar niet zo heel veel meer te zeggen. We zijn nog wel kennissen. Mijn vriend en ik zijn nu na een vriendschap van zo'n 8 maanden, bijna 20 maanden samen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 23:48
STP
STP is offline
Ja, ik ben na twee jaar beste vriend te zijn geweest verliefd geworden op het meisje waar ik nu bijna een jaar mee samen ben. En het gaat nog steeds hartstikke goed!
Oud 18-07-2004, 23:50
Vice
Vice is offline
Ik heb geen beste vriend, wel een hele goeie vriend. Om eerlijk te zijn moet ik er niet aan denken als hij verliefd op mij is. Verliefdheid moet nu eenmaal van 2 kanten komen.

Ik heb het wel eens eerder meegemaakt dat een vriend van me die toch wel wat meer wilde dan gewoon vriendschap. Hij wist dat ik geen belangstelling voor mannen had en dat accepteerde hij ook, maar ik voelde me er gewoon niet goed bij. Ik zie hem ook bijna niet meer.
Oud 19-07-2004, 09:10
twirley
twirley is offline
Nou ik heb er juist een goeie vriend aan over gehouden. Dus eerst wel een relatie mee gehad. Zou ik nu niet meer willen met hem. Ik houd hem toch liever als een goeie vriend !
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 10:36
An
An is offline
Ik vraag me altijd af hoe dat kan, als die connection er is, heb je dta toch meteen door, niet na jaren vriendschap..?
Oud 19-07-2004, 12:21
finkelstien
finkelstien is offline
neuj, want volgens mij groeit hij/zij ook nog. En jij ook. Dus volgens mij kan dit veranderen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 12:28
Meester
Meester is offline
Kijk, dit is echt een wekelijks terugkerend onderwerp.

Voor mij is dit al jaren duidelijk, want zo heb ik 't ook meegemaakt, je bent bang om je vriendschap te verliezen. Waarom bekijk je alles niet optimistischer, waardoor je een hele goed vriendje kunt winnen? 't Is eigenlijk maar net hoe je er tegenaan kijkt. Mijn insteek is ook, dat wanneer 't eventueel toch misgaat, je (vriendschaps)relatie sterk genoeg moet zijn om nog verder te kunnen. Is dit niet 't geval, dan is 't toch beter om geen vrienden te zijn. Zo simpel kan 't werkelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:45
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
ik heb bij twee personen meegemaakt dat na een behoorlijk lange 'neutrale' vriendschap gevoelens voor de persoon in kwestie begonnen te groeien. In het eerste geval heb ik het hem verteld maar was er van zijn kant geen sprake van verliefdheid of iets dergelijks. Die persoon is nu nog steeds mijn beste vriend.

Met de tweede persoon had ik dan een korte tijd een relatie, nadat het uit was hebben we een behoorlijk lange tijd (half jaar of zoiets) amper contact gehad, en als we contact hadden dan nog meestal in negatieve zin. De laatste tijd zijn we echter weer af en toe beginnen praten, op dezelfde manier als voordat we een relatie hadden. Vraag me niet waarom of wat er veranderd is bij hem (ik had er nooit problemen mee om te blijven praten, maar hij wou dat blijkbaar niet) , maar zoals het nu gaat vind ik het prima
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:59
Dzjes
Dzjes is offline
Mn vriend was ook een goede vriend van me (zo'n anderhalf jaar), zijn nu twee jaar samen, dus ja hoor, het kan .

Vriendschap vind ik net een perfecte/goede basis voor een relatie. Je kent elkanders kantjes al wat, je weet wat je aan elkaar hebt, je hebt veel plezier met elkaar, etc .
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:36
Cookie
Cookie is offline
ik weet dat je gevoel niet kan sturen maar ik heb net met mn beste vriend afgesproken dat wij nooit iets zouden beginnen omdat dat de vriendschap verpeste bla bla om die redenen. Hij heeft ook een vriendin trouwens. maar we hebben alvast (voor het geval dat het ooit uitgaat wat zeer onwaarschijnlijk is) alvast maatgregeln genomen.
Oud 20-07-2004, 22:38
snarl
snarl is offline
hmm.. ik heb zoiets gehad met mijn beste vriend. hij is een behoorlijke tijd lang verliefd op me geweest, echt best erg geloof ik. iig.. omdat we goed met elkaar konden praten, en doorhadden dat het toch niet kon (ik had een vriendje) is het niks geworden, ik heb nl wel nog even getwijfeld maar uiteindelijk gekozen en hij begreep het wel. een paar maanden later was het over bij hem, en nu zijn we nog steeds goed bevriend. iig is het goed gegaan. we konden er allebei ook wel om lachen.

maar zorg iig dat je ook echt echt echt goed met elkaar kunt praten. maar das logisch als je goede vrienden van elkaar bent.
Oud 20-07-2004, 23:17
romanov
romanov is offline
Misschien is het voortaan een idee zo een verhaal over hoe de vriendschap daadwerkelijk in elkaar steekt, in de eerste post te verwerken. Op deze manier ontstaan er allemaal maar misverstanden, en losbollige theorieen die nergens op uitlopen.

Citaat:
Morgan schreef op 18-07-2004 @ 21:26 :

Maargoed, dat ben ik
Juistem!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 07:45
Bianca16*
Bianca16* is offline
pff, thanks allemaal voor de reacties!

hij en ik zijn dus nu alweer wat verder. Het is nu freaking kwart voor negen en ik kom net bij hem vandaan, ik was er om half twaalf gisterenavond.
We hebben weer de hele nacht gepraat en net als gisteren toen ik ook bij hem was voelden we allebei een spanning, alsof we beiden ergens op zaten te wachten...

We zijn alleen allebei too chicken shit om de eerste stap te zetten tot een zoen.
Hij gaf net op msn toe dat hij me de afgelopen week steeds leuker is gaan vinden.
Vannacht hadden we ook weer volop lol, zoals ik met vriendinnen heb, en daarom is het gewoon weird als er plotseling een zoen zou vallen.

We hebben nu het volgende afgesproken.
Ik ga vrijdagnacht bij hem slapen en dan zien we hoe dat voelt.
Het is toch iets vrij intiems en op die manier gaan we proberen om vrijblijvend te 'proeven' hoe het zou zijn om een relatie te hebben.
Voor alle duidelijkheid: het wordt echt gewoon slapen, en zelfs of er gezoend zal worden is nog een raadsel.

Ach, we zien het wel, heb ik nu zoiets.
Hij vergeleek het met shoppen bij de kijkshop, gewoon vrijblijvend.
Bevalt het een van ons niet, dan kunnen we makkelijker gewoon weer op deze manier verdergaan.
Want sowieso: om nu zomaar te zeggen: vanaf nu hebben we een relatie met elkaar.
Dat zou gewoon plain weird zijn in de breedste zin van het woord .

Benieuwd naar vrijdag dus. Ik zal het dan nog wel even posten.
Oud 21-07-2004, 13:44
Warsocket
Warsocket is offline
gewoon hetzelfde verder nadat het uit gegeaan is
we zien elkaar nu wat minder omdat ik nu in breda studeer
maat het komt gewoon wee rop vriendschap neer
(ze heeft sindskort zelf al een neiuw vriendje) en das ook allen mar leuk voor haar

dus als je vriendschap goed in zijn schoenen staat kan ie ertegen

tis wel ff vervelen (we hebben elkaar toen ook 4 maanden niet gesproken) maar naderhand ga je gewoon weer samen ergens heen etc zoals het was

lekker duidelijk verhaal ook
Oud 22-07-2004, 18:03
Bianca16*
Bianca16* is offline
Jahoor! Eindelijk.
Vannacht heb ik al bij hem geslapen, we konden allebei niet langer wachten.
Het was heel erg speciaal. Veel gepraat, veel lol gehad en... gezoend.
Heel bijzonder.
Ik moest om half 7 naar mn werk en toen ik uit mn werk kwam moest hij werken dus ik spreek hem vanavond op msn nog wel.

Ik ben verliefd!!! Hoop dat het na vannacht wederzijds is!

Naja, we zien het wel weer!
Oud 22-07-2004, 18:21
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 23:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bianca16* schreef op 22-07-2004 @ 19:03 :
Jahoor! Eindelijk.
Heel bijzonder.
Ik moest om half 7 naar mn werk en toen ik uit mn werk kwam moest hij werken dus ik spreek hem vanavond op msn nog wel.

Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 23:32
Anathema
Anathema is offline
Heb alleen het einde van dit topic gelezen. En dat vat alles eigenlijk samen denk ik.

Veel succes in jullie verdere relatie! Ik neem aan dat die er zal zijn
Oud 22-07-2004, 23:39
Gordijn
Gordijn is offline
Ik heb ooit wel eens met mijn beste vriend gezoend, ontzettend stom en verwarrend was dat. We wisten daarna allebei niet wat we dr mee aan moesten.

Maar.
Bij echte vrienden komt altijd alles goed, en zo geschiedde. Ik ga nu net zo relaxt en makkelijk met hem om als vroeger, sterker; hij was en is mijn allerbeste vriend!
Oud 22-07-2004, 23:46
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Telt het ook dat je vriendin gewoon je beste maatje is?
Oud 24-07-2004, 10:02
Danny
Danny is offline
Citaat:
Bianca16* schreef op 18-07-2004 @ 19:10 :
Reacties?
Een langdurige vriendschap levert de meest stabiele mogelijke basis voor een relatie, weet ik niet alleen uit ervaring maar las ik ook in een wetenschappelijk artikel. Het brengt in de beginperiode ook risico's met zich mee. Je moet het ook voorzichtig en vooral op gevoel beleven, niet teveel bij nadenken.

Ik heb eerst een langdurige vriendschap gehad met 't lieve meisje dat nu mijn vriendin is, en het gaat heel erg goed! .. Het fijne is dat je elkaar gewoon heel erg goed kent, aanvoelt, vertrouwt..
Oud 24-07-2004, 10:03
Danny
Danny is offline
Citaat:
Bianca16* schreef op 22-07-2004 @ 19:03 :
Jahoor! Eindelijk.
Heel bijzonder.

deja vu
Oud 25-07-2004, 12:31
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
okee maar in de meeste reacties hier lees ik wel dat jullie allemaal zeker waren van de verliefdheid (of die er nu wel of niet was)
heeft er niemand een periode van twijfel gehad? hoe wist je zeker dat het gevoel voor hem/haar verliefdheid was en niet een soort van heel sterke vriendschappelijke gevoelens? klinkt misschien vreemd, maar bij mij is het gewoon zo.. hij betekent zo superveel voor me, dat ik weet dat het niet gewoon vriendschappelijk is maar ik durf het ook geen verliefdheid te noemen, misschien ook weer uit angst dat het misgaat want ook dat heb ik al eens meegemaakt
ik weet me er niet goed raad mee.. wil veel bij hem zijn, ben stiekem jaloers als ie met andere meisjes omgaat, enz.. maar t blijft gewoon "een vriend"

herkenbaar?
Oud 25-07-2004, 22:45
*$tylo*
*$tylo* is offline
Citaat:
CanYouHandleMe schreef op 25-07-2004 @ 13:31 :
herkenbaar?
Nogal besproken en niks mee gedaan.... irritant he. En het stak maar af en toe de kop op, als we veel met elkaar optrokken. Echt zon spanning maarja ook niet genoeg voor liefde. Ofzo. Vaaaaag.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:50
Verwijderd
Mijn vriend is en was mijn beste vriend. Voordat we een relatie kregen zijn we anderhalf jaar heel goed bevriend geweest. Nu hebben we ongeveer 2,5 jaar een relatie en het gaat erg goed: volgende week gaan we trouwen.

In het begin (vooral voordat we iets kregen) waren we ook wel bang dat als het mis zou gaan we elkaar als vrienden ook kwijt zouden zijn. Maar het ging juist zo goed doordat we elkaar al zo goed kenden ed. Wat Danny al zei dus.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 12:09
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:
*$tylo* schreef op 25-07-2004 @ 23:45 :
Nogal besproken en niks mee gedaan.... irritant he. En het stak maar af en toe de kop op, als we veel met elkaar optrokken. Echt zon spanning maarja ook niet genoeg voor liefde. Ofzo. Vaaaaag.
besproken.. was het dan van zijn kant hetzelfde?
Oud 26-07-2004, 13:18
snarl
snarl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-07-2004 @ 12:50 :
Mijn vriend is en was mijn beste vriend. Voordat we een relatie kregen zijn we anderhalf jaar heel goed bevriend geweest. Nu hebben we ongeveer 2,5 jaar een relatie en het gaat erg goed: volgende week gaan we trouwen.
coooool! (volgens mij heb ik dit ergens eerder gelezen) maar alsnog gefeliciteerd

ik heb nu ook al tijden een geweldige beste vriend. hij is nu aan het kloten met een ander meisje, ik ben op het moment aan het kloten met een andere jongen maar ik zie mezelf over een jaar of 10 ook wel samen met hem, zon vriendschap is het dus wel. (dit is dezelfde vriend waar mn vorige post over ging)
Reageren

Regels voor berichten