Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 12:06
elledc
elledc is offline
Ik voelde deze nacht toen ik naar m'n auto stapte een hevige stek op mijn schouder, alsof er een naald werd geduwd in mijn huid. Op het moment dat ik het voelde, duwde ik het beest weg maar ik heb niets meer gezien (want was donker) en niets gevoeld.
Enkele minuten later zag ik in de auto een gezwel daar waar ik werd gestekt, en rondom gloeide het en stekte tot in mijn nek. Ik dacht dat het niet zo erg was en dat het zou over gaan, maar deze ochtend schrok ik ervan dat het nu een hevig gezwel is, het staat helemaal dik.
Wat kan ik doen, iemand ervaring?
Naar de dokter ga ik niet, dat is mijn pa maar hij is op verlof.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2004, 12:15
Daevrem
Daevrem is offline
Allergische reatie? Naar de dokter?
Oud 18-07-2004, 12:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Koelen en eventueel insmeren met azijn of een middel speciaal voor insectenbeten lijkt me het beste. Misschien dat de zwelling dan afneemt. Eventueel kan je hooikoorts of allergiepilletjes slikken tegen een allergische reactie.
Oud 18-07-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-07-2004 @ 13:17 :
Koelen en eventueel insmeren met azijn of een middel speciaal voor insectenbeten lijkt me het beste. Misschien dat de zwelling dan afneemt. Eventueel kan je hooikoorts of allergiepilletjes slikken tegen een allergische reactie.
Idd. En die hooikoorts pilletjes zou ik iig proberen (iets met antihistamine). En als het niet afneemt, dan toch even langs een (andere) dokter, er zijn altijd waarnemende artsen (voor zo ver ik weet dan ).
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:31
autodropje
autodropje is offline
Ik zou toch maar naar een dokter gaan als ik jou was, voor het geval je echt allergisch bent voor die dieren.

Ik ken iemand die allergisch is voor wespen, de eerste keer dat hij gestoken werd werd ook alleen zn arm maar dik. De tweede keer draaide hij helemaal door en werd hij pas weer normaal toen ie in het ziekenhuis pijnstillers enzo had gekregen.
Oud 19-07-2004, 12:35
elledc
elledc is offline
Gelukkig was het nog niet zo erg, mijn pa is dokter dus gaf ie me een speciaal zalfje tegen insectenbeten en dan is het plots zeer snel beginnen ontzwellen. Het rare is wel dat ik gisteren nog de hele dag net een naald voelde in mijn huid, alsof die daas haar stekel had laten hangen, was waarschijnlijk wel zo.
Bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:58
Verwijderd
Ik post het maar in dit topic omdat het er toch mee te maken heeft. Maar zijn er manieren waarop je dazen uit je buurt kan houden? Ik moet namelijk vaak buiten werken en het werkt niet echt lekker als je constant op je hoede moet zijn om niet gestoken te worden door die dazen.
Iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:16
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 07-08-2004 @ 19:58 :
Ik post het maar in dit topic omdat het er toch mee te maken heeft. Maar zijn er manieren waarop je dazen uit je buurt kan houden? Ik moet namelijk vaak buiten werken en het werkt niet echt lekker als je constant op je hoede moet zijn om niet gestoken te worden door die dazen.
Iemand tips?
Tja, als ik ga paardrijden en ze op afstand wil houden spuit ik altijd een mengsel can azijn en antie muggenspray (trekpleister) op. Tot nu toe het best werkende wat ik gebruikt heb.
Oud 08-08-2004, 13:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Qimm schreef op 08-08-2004 @ 14:16 :
Tja, als ik ga paardrijden en ze op afstand wil houden spuit ik altijd een mengsel can azijn en antie muggenspray (trekpleister) op. Tot nu toe het best werkende wat ik gebruikt heb.
Dan komt er geen enkel levend wezen meer in de buurt... brr dat jij en het paard dat uit houden
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:49
vixen
vixen is offline
Citaat:
Qimm schreef op 08-08-2004 @ 14:16 :
Ja, dat werkt heel goed
Oud 08-08-2004, 17:09
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 08-08-2004 @ 13:25 :
Dan komt er geen enkel levend wezen meer in de buurt... brr dat jij en het paard dat uit houden
ik stink liever dan dat ik onder de steekvliegen zit
Reageren

Regels voor berichten