Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 21:19
Daigné
Daigné is offline
ik vind een collega leuk en hij vond mij ook leuk, we hebben over onze gevoelens voor elkaar op msn heel veel gepraat (met webcam aan)
het is net uit met zijn ex, waar hij wel een half jaar mee had ongeveer ik heb hem al die tijd leuk gevonden
ik heb ook wel een tijdje lullig tegen hem gedaan, omdat hij soms heel irri is (adhd ) en toen hebben we elkaar ook een tijdje genegeerd
we zijn ook best wel goede vrienden, we praten veel met elkaar en we zouden ook gaan afspreken vorige week, daar kwam niks van, want hij had het druk met zijn vakanties
nu werken we allebei weer, ik zie hem pas zaterdag op het werk, maar sinds hij terug is van vakantie, doet hij een stuk minder enthousiast als daarvoor
hij zet ook in zijn msn dingen over zijn ex enzo, en hij heeft wel meer "goede vriendinnen"
weten jullie hoe ik me nu moet gedragen tegen hem? hij spreekt me ook minder snel aan (wat ik al zei, hij is minder enthousiast)
misschien moet ik hem verleiden ofzo?
Oud 23-08-2004, 21:25
Verwijderd
Gewoon blijven doen tegen hem. Een kenmerk van AHDH is snel afgeleid. Ik zeg niet dat hij je vergeten is, maar zijn leven wordt beheerst door momenten en niet door overdachtte actie's.

Daardoor volet hij niets minder voor je. Maar als je gewoon tegen hem blijft doen zal hij dat vast waarderen, omdat mensen met ADHD altijd tegen mensen oplopen die moeite hebben met hun "ziekte". Omdat ze niet weten hoe ze moeten handellen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 21:32
Warsocket
Warsocket is offline
Klinkt herkenbaar hoe hij zich gedraagd (ben zelf ook adhd achtig)
maare dat snelle afgeleid zijn kan er echt voor zorgen dat je denkt dat ie je minder leuk vind

maar kzou het gewoon rechttoe vragen want alleen dat antwoord klopt dan redelijk

want als je uitgaat van body language kan dat ook het verkeerde beeld oproepen

(voorbeeld van me eigen)
als ik niet doorheb dat ik afgeleid ben (dus het niet kan corrigeren) dan kan het zijn als ik met een meisje aan het praten ben die ik leuk vind, zo ineens omkijk zeg oei leuk billard spelen en dan zo wegloop

knoem nou wel wel een extreem geval

maare onthoud dat ie snel afgelijd is en daar gelijk op ingaat en de rest ineens "vergeten" is

dus recht toe vragen lijkt me het duidelijkst
Oud 23-08-2004, 21:58
Verwijderd
Yep komt me zeer bekend voor. Mijn broer heeft ADHD. En lees er ook redelijk veel over. Verder heb ik een lichte vorm. En bij me in de klas zit ook iemand die het heeft.

En dan zie je inderdaad wel eens dat ze zo weg lopen of met iemand anders gaan praten en als je ze er dan op aanspreekt zeggen ze "sorry zo bedoelde ik het niet".

Dus gewoon zoals warsocket al zei. Gewoon vragen dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:02
Dzjes
Dzjes is offline
Je kan het natuurlijk altijd vragen..

Heeft hij een lichte vorm van ADHD? Of net eh..(hoe zeg je dat?) zwaar..?

Verder zou ik gewoon maar normaal tegen hem blijven doen, hem eens initiatief laten nemen,.. maar toch laten merken dat je er voor hem bent, ook als vriendin. Een beetje aandacht opeisen dus. Vraag hem nog eens uit?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:57
Verwijderd
Dus wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:58
Verwijderd
Standaard zin van jou geloof ik (A).

Het probleem is dat het meisje een beetje onzeker is. Wat onterecht is.. Maar dat ze het is kan ik me prima voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 06:17
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
sybje schreef op 23-08-2004 @ 22:25 :
Een kenmerk van AHDH is snel afgeleid. Ik zeg niet dat hij je vergeten is, maar zijn leven wordt beheerst door momenten en niet door overdachtte actie's.

wie z'n leven wordt tegenwoordig nog beheerst door overdachtte acties??

En het kenmerk van adhd is niet snel afgeleid maar een 'gestoorde remfunctie' waardoor de 'patient' de aangeboden informatie soms meerdere malen moet horen voordat ie er iets mee doet. Daarbij komt vaak als eigenschap een concentratieverlies...maar het is niet de hoofdzakelijke 'afwijking'
Oud 24-08-2004, 06:18
bracelance
bracelance is offline
is dit een ADHD-forum geworden?? :roloog:
Oud 24-08-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 24-08-2004 @ 07:17 :
wie z'n leven wordt tegenwoordig nog beheerst door overdachtte acties??
Wat ik bedoel te zeggen is, dat mensen met ADHD(niet allemaal) veel minder bezig zijn met wat ze over een jaar of wat doen. Mensen met ADHD zijn de zogenaamde pluk de dag mensen.Nie lullig bedoeld.

Ik zei toch ook een KENMERK, toch niet het overheerende kenmerk. Maar daar gaat het niet om.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:16
filia dei
filia dei is offline
Je moet volgens mij gewoon blijven doen. Misschien kan je wel iets vaker langs lopen en hem aanspreken enzo. Maar verder niet hem inneens gaan negeren ofzo. En als je het écht niet meer weet kan je ook nog aan 'm vragen wat ie nou van je vind.
Oud 24-08-2004, 18:54
Big M
Big M is offline
Een vriend van mij heeft ADHD en hij is super aardig en gastvrij maar soms word je hardstikke doodziek van hem en daardoor ga je een hekel aan hem krijgen, die dan weer weggaat als hij weet ik veel wat voor je doet (hij is nogal uitsloverig).

Ik weet me er zelf ook geen raad mee, ook omdat hij nu 15 is en nog vreselijk kinderlijk, hij bespringt je en zo.... Het is al meerdere keren tegen hem gezegd maar het helpt gewoon niet. Zelf ontwijk ik hem dan ook vaak maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer lullig voor hem. Ik zit dus precies met hetzelfde probleem, alleen hij is gewoon een goeie vriend en bij jullie is het wat serieuzer... Probeer hem gewoon te behandelen en laat hem weten dat hij eigenlijk best normaal is, alleen dat hij af en toe wat druk doet en dat dat wel irritant is, maar aan de andere kant ook niet zo heel erg. Maar zoveel mogelijk normaal behandelen dus.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:44
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
sybje schreef op 24-08-2004 @ 11:36 :
Wat ik bedoel te zeggen is, dat mensen met ADHD(niet allemaal) veel minder bezig zijn met wat ze over een jaar of wat doen. Mensen met ADHD zijn de zogenaamde pluk de dag mensen.Nie lullig bedoeld.

Ik zei toch ook een KENMERK, toch niet het overheerende kenmerk. Maar daar gaat het niet om.
carpe diem en bezig zijn met de toekomst kan toch ook samen... handig van adhd, je kunt veel dingen tegelijk (alleen loopt het dan niet altijd goed af )
Oud 24-08-2004, 22:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou gewoon aardig blijven doen.
En als je hem ziet (niet op MSN, IRL is zoiets veel beter) eens gewoon op de man af eerlijk zeggen dat je vindt dat hij de laatste tijd anders tegen je doet. Als je te weten komt waar het aan ligt, kunnen jullie toch daar goed over praten? Goed gesprek is nooit weg.
Misschien is wel iets gebeurd op zijn vakantie of zo het kan zo veel zijn.
Reageren

Regels voor berichten