Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2. Voor al de dingen die je kunt ontdekken en mee kunt maken 3. Omdat ik het veel te leuk vindt.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het een beetje een loos topic.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ow, zelfmoord is nou echt niet meer de enige oplossing. Maargoed, mijn oplossingen zullen wel niet veel waard zijn, want 'het werkt toch niet'. Nou, als jij je omgeving zoveel pijn wilt gaan doen moet je het toch echt zelf weten. Maar ik vind het een beetje egoïstisch als je niet eerst probeert er wat aan te doen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Jij ziet zelfmoord als een oplossing (toch?) maar voor welk probleem? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Want 4 trefwoorden is natuurlijk geen antwoord. Je hebt daar problemen mee, of je ziet daar een probleem in, wat? |
![]() |
||
Citaat:
waarom moet ik dit, waarom moet ik dat? wie kan mij dwingen? waarom ben ik hier? waarom zou ik moeten leven? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is jouw leven en jij bent degene die bepaald hoe dat ingevuld wordt. Andere mensen hebben daar misschien wel invloed op, maar het begint bij jezelf. Laatst gewijzigd op 17-08-2004 om 14:44. |
![]() |
||
Citaat:
mijn antwoord erop is dat er geen reden is, en dat het leven alleen maar moeilijkheden met zich mee brengt en dat ik het dus maar beter kan beeindigen |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je moet helemaal niets. Je bent hier zonder reden, zoals wij allemaal. Niemand kan jou dwingen om te blijven leven. oftewel: doe wat je wil Waarom zelfmoord niet beter is dan dood van ouderdom? Op het moment dat je dood bent maakt het niets meer uit wat je hebt gedaan en hoelang je hebt geleefd e.d. Dus dat maakt ook niets uit, daarom maakt het niet uit wanneer er een einde aan je leven komt. Wat ik niet begrijp. Waarom wil je niet gewoon van het leven genieten en de wereld zien? (hier wil ik ook een antwoord op) Als jij het leven alleen maar als lijden ziet heb je niet genoeg van het leven gezien om een goed overwogen besluit te maken of je wel of niet zelfmoord wilt plegen. |
![]() |
||
Citaat:
En van het leven geniten, mja ik heb dat nooit zo gehad |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt zelf de mogelijkheid een keuze te maken. Niks doen zou ook een keuze zijn. |
![]() |
||
Citaat:
- Uhm, als je dood bent kun je helemaal niks, je kunt er maar het beste van maken ![]() - Kom nou! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niets doen is een optie en dat weet jij ook. Je moeder zal je niet het huis uit zetten als je nergens anders heen kan. Anders ga je maar bij je oma wonen ofzo. Maar het echte probleem is natuurlijk dat je simpelweg niets leuk vind. Dat komt deels vanzelf maar je kan natuurlijk ook gewoon vet veel dingen gaan proberen. Of je kan dit jaar naar 50 open dagen gaan om te kijken of je 1 ding kan vinden dat je interessant vind. En die laatste zin. Nooit één moment gehad waarop je gewoon gelukkig was met je situatie? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je lijkt wel een klein kind. Je hoeft het voor anderen niet te doen hoor. het is voor jezelf.
||
Citaat:
En je kan nu wel zielig gaan doen van; ik wil helemaal niks! Maar wat zeur je dan dat je leven niks voorsteld? Dat doe je jezelf aan hoor. Als ik dagenlang op mijn reet achter de pc ga zitten word ik ook depressief. Simpelweg, omdat ik mezelf niet vermaak.
|||
Citaat:
![]() Ik wel, en geloof me, het is niet echt makkelijk om die gedachtenswijze een positieve wending te geven. Ik heb alleen geleerd om de goede dingen van het leven in te zien, waar ik erg dankbaar voor ben, maar dit heeft wel tijd gekost. De manier waarop jij hem toespreekt zal hem echt niet verder helpen! Citaat:
-Om te bestaan, te ervaren, een identiteit te hebben, hoe zwaar dat soms ook is. -Omdat alles wat ik nog niet weet te interessant is om nooit te weten. Omdat ik wil ervaren, wil bestaan, iemand wil zijn, en de mooie momenten daarvan, maken het de moeite waard te leven en te lijden.
||
Citaat:
Jij zegt het zelf, je hebt GELEERD! Jij bent er dus overheen gekomen. Hij steekt zijn kop in het zand en luistert alleen naar de dingen die hij wilt horen. Als je iets anders zegt dan wat hij wilt horen is ie gelijk even van zijn stuk af. Het is gewoon puber gedrag wat hij nog vertoond. Het is moeilijk ja, om die cirkel te doorbreken. En ik kan hem gelijk geven dat zoals hij door gaat inderdaad geen reet aan het leven is. Ik kan het niet echt hebben, dat ik heel wat jaren heb gevochten om van die instelling af te komen, terwijl hij gewoon zelfmoord als enige uitweg ziet en niet wilt aannemen dat er nog iets beters is dan zelfmoord. Ook al zeggen we dat. Het maakt niet uit hoe we het zeggen, want hij geeft ook weer keiharde antwoorden terug. Alleen bij hem wordt het gerespecteerd, omdat hij het even moeilijk heeft.. Maar geloof me, ieder normaal mens heeft het wel eventje een keer moeilijk. Ik zie een leven opgeven omdat ie te zwak is om er zelf wat er aan te gaan doen als een enorme zwakte. Hij telt alleen mee in zijn wereldje. En zijn ouders dan? De mensen die nog moeite willen doen om op zijn verjaardag te komen loopt hij enorm af te zeiken, maar als er niemand zou komen was het ook weer niet goed geweest. Want dan had er weer niemand aan hem gedacht. Ik zeg gewoon wat ik denk en dat kan als keihard beschouwd worden, maar je kunt ook verder kijken dan alleen het keiharde. Er staan genoeg tips in mijn verhalen en ook in de verhalen van anderen wat ie kan doen en wat zegt ie dan?! Dat hij er toch wel een einde aan gaat maken? Dan worden wij toch ook afgedankt of niet soms?! Het ergste vond ik nog, dat ik hier de vragen beantwoordde en dat hij gelijk tegen mij zei: "Het leven is niks, het is zinloos." Ja, jammer voor hem, maar zo denk ik er toch niet over? Hij probeert via dit topic mensen te overtuigen om ook zo somber het leven in te kijken. Kijk, als hij nou vroeg: Ik zie het niet meer zitten, kan iemand mij helpen? Dan had ik normaal gereageerd, maar in zijn andere topic loopt hij iedereen af te zeiken, die op zijn verjaardag komt. Hallo, hij is geen debiel, hij kan toch zelf die mensen afbellen als hij zonodig zijn verjaardag niet wilt vieren. Vervolgens opent hij dit topic met als doel iedereen te gaan overtuigen, dat het leven maar zinloos is. Kijk, en dan heb ik maar 1 goede raad: Zoek hulp!
||
Citaat:
![]() Maar soms komt het ook harder over dan ik eigenlijk bedoel. Ik probeer bij sommige dingen gewoon duidelijk te zijn. Stel dat ik: Ach gut en och arme in mijn bericht toevoeg, dan zal mijn bericht er heel wat minder hard uitkomen. En je hoeft geen sorry te zeggen hoor ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
en @ eend: hem eens dooreen schudden en zeggen dat hij iets MOET doen met zijn leven, zal bij hem niet werken, zeker niet als je zijn tekstje leest dat hij het beu is dat hij vanalles moet in het leven. Het is voor hem net de oorzaak waarom het leven zo zwaar op hem weegt, dus er nog eens de nadruk op leggen zal niet helpen. ik ben het wel voor 100% met je eens dat hij hulp kan gebruiken: iemand die hem op weg helpt met zijn keuzes te maken in het leven, die kan helpen om te leren leven met een dergelijke gedachtengang. om nog op het oorspronkelijke topic te antwoorden: - het leven heeft geen doel, en gelukkig maar, anders had je niet zoveel vrijheid om je eigen leven in te vullen zoals je wil. - als je hier iets anders mee bedoelt dan wat is het doel van het leven, moet je het toch nog eens anders formuleren. - heb je er nu spijt van dat je jezelf nog niet van kant gemaakt hebt bv 10 jaar geleden? daarom... |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-08-2004 om 23:27. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
De zin in het leven. Vosje7 | 0 | 19-04-2016 10:17 | |
Psychologie |
De psyche als direct exponent van de bron van het leven Arjan Dokelaar | 2 | 29-11-2008 08:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe kijk je als atheïst tegen het leven aan? Verwijderd | 107 | 22-10-2007 14:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Het leven is een film. Verwijderd | 12 | 17-10-2004 21:05 | |
ARTistiek |
[Verhaal] Het leven NecroDopey | 6 | 10-09-2002 10:22 | |
Psychologie |
Betoog: Het nut van het leven? Verwijderd | 18 | 18-07-2002 03:04 |