Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2004, 15:45
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
ik zag dus laatst iets in de winkel en ik d8 laat ik er effe wat op het forum over vragen. Maar wat blijkt als ik het in een forum plaats wordt meteen verteld dat het er niet hoort.
Het lijkt me ook erg handig. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen en mij ook serieus nemen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2004, 15:50
Chaucus
Chaucus is offline
Waar heb je t nu over?
Eigenlijk snap ik t niet....heb je een link ofzo?
Oud 05-08-2004, 15:54
Koen
Koen is offline
Ik snap er ook geen bal van.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:00
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Sorry voor de wat onduidelijke uitleg.
Ik bedoelde een forum waarin je kan praten wat je in de winkel ziet, een leuk koopje of mensen juist waarschuwen voor bepaalde spullen die niet goed zijn of niet werken. Een soort consumentenbond forum.

Een voorbeeld: Stel je voor je wil iets kopen. Maakt niet uit wat. Kan een mobieltje zijn maar ook een computer dan kan je op het winkelforum vragen aan anderen vragen wat hun ervaringen zijn met dat product. En het kan over elk onderwerp gaan wat je in de winkel kan kopenpeelgoed elektra literatuur(alles wat je dus kan kopen in een winkel ). Het lijkt me een goed idee omdat ik zelf vaak hierover een topic wilde openen mar er was geen forum voor. ik hoop dat ik het wat heb kunnen verduidelijken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:02
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
oke, ik ben voor
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:06
Chimera
Chimera is offline
Consumentgerelateerde dingen zegmaar? Mja, voor de meeste dingen lijkt me wel een relevant forum te vinden (Eten&Drinken, Lifestyle, Hardware), en ook onderwerpen aangaande oplichterspraktijken e.d. kun je prima kwijt op Wrk, Geld en Recht.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:09
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-08-2004 @ 17:06 :
Consumentgerelateerde dingen zegmaar? Mja, voor de meeste dingen lijkt me wel een relevant forum te vinden (Eten&Drinken, Lifestyle, Hardware), en ook onderwerpen aangaande oplichterspraktijken e.d. kun je prima kwijt op Wrk, Geld en Recht.
en als je bijvoorbeeld een koelkast wilt kopen en je wilt een ander zn mening weten?
Of als je een bureau hebt gekocht en het stort in en je wilt iemand zn mening erover. Als ik dat in 1 van die fora zet wordt ik meteen afgekapt en roept iedereen meteen slotje
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 05-08-2004 @ 17:09 :
en als je bijvoorbeeld een koelkast wilt kopen en je wilt een ander zn mening weten?
Of als je een bureau hebt gekocht en het stort in en je wilt iemand zn mening erover. Als ik dat in 1 van die fora zet wordt ik meteen afgekapt en roept iedereen meteen slotje
DK? Ik ben bang dat 't draagvlak gewoon te klein is, en er te veel overlap met andere fora is.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-08-2004 @ 17:13 :
DK? Ik ben bang dat 't draagvlak gewoon te klein is, en er te veel overlap met andere fora is.
Ja, en dan moeten de fb's weer gaan slepen met topics die dan ineens op een speciaal forum moeten. Ik denk dat het gewoon teveel moeite kost. Maar misschien kan het als wisselforum?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:26
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-08-2004 @ 17:18 :
Ja, en dan moeten de fb's weer gaan slepen met topics die dan ineens op een speciaal forum moeten. Ik denk dat het gewoon teveel moeite kost. Maar misschien kan het als wisselforum?
Maar over sommige zaken kan je gewoon nix in een ander forum plaatsen. Ik had het al over koelkasten e.d .
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 05-08-2004 @ 17:26 :
Maar over sommige zaken kan je gewoon nix in een ander forum plaatsen. Ik had het al over koelkasten e.d .
Koelkasten = Hardware of DK.
Als je bureau in elkaar stort, ga je naar Werk, Geld & Recht of naar DK.

Lijkt mij nogal overbodig, veel zaken kunnen wel ergens neergezet worden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mobiel -> Hardware
Auto, en dat soort -> Voertuig en .... ( ? )
Kleren -> Lifestyle
Literatuur -> Letteren
Tandborstels enzo -> L&G denk ik
En DK.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 16:46
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
En als je gewoon over winkels wilt praten
Wat een goede winkel is en waar je wat kan halen. En zoals ik al zei op die fora wil iedereen meteen een slotje als je daaroverbegint
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 18:07
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 05-08-2004 @ 17:46 :
En als je gewoon over winkels wilt praten
Wat een goede winkel is en waar je wat kan halen. En zoals ik al zei op die fora wil iedereen meteen een slotje als je daaroverbegint
DK (Het Terras dus nu), als je een fatsoenlijk topic over winkels opent, zullen ze (= forumbazen dus ) het echt niet sluiten hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 21:41
Sjerif
Sjerif is offline
Citaat:
Ik ben bang dat 't draagvlak gewoon te klein is, en er te veel overlap met andere fora is.
Goed gezegd.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 23:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Ik ben bang dat 't draagvlak gewoon te klein is, en er te veel overlap met andere fora is.
Zie bovenstaande reaktie. Ik denk niet dat dit erin zit, de enkele topics kunnen denk ik prima op DK. Dit is een scholieren forum en het forum is op deze doelgroep ook afgestemd. Als er veel animo voor zou zijn zou het overwogen kunnen worden, maar ik denk dat je het helaas met DK of andere fora moet doen.
Oud 06-08-2004, 00:02
Tampert
Tampert is offline
(proefballonnetje!! Niet per definitie mijn mening en al helemaal niet die van het FB-team)Het zou eventueel kunnen om V&A ruimer op te stellen. Maar ik weet niet of dat het beoogde effect heeft (einde proefballonnetje)
Oud 06-08-2004, 00:30
Verwijderd
Tegen, lijkt me weinig nut hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 00:36
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Tampert schreef op 06-08-2004 @ 01:02 :
(proefballonnetje!! Niet per definitie mijn mening en al helemaal niet die van het FB-team)Het zou eventueel kunnen om V&A ruimer op te stellen. Maar ik weet niet of dat het beoogde effect heeft (einde proefballonnetje)
Eigenlijk was dit ook het forum waar ik het mee zou associeren. Maar het haalt wel enigszins de huidige structuur van V&A onderuit denk ik.
Voor het overige lijkt DK/HT me de plek waar je zoiets zou kunnen plaatsen...hoewel een ander misschien naar Onzin zou gaan...en enkele dingen kunnen misschien weer beter op andere fora (dierenspullen op F&F bijvoorbeeld)
Maarja, waar je die koekast dan parkeert...DK?
Oud 06-08-2004, 01:09
Gatara
Gatara is offline
een soort kieskeurig.nl maar dan voor allerlei producten?

van kleding tot drop en van drank tot wasmachines?

juh, vind dat wel wat

en mogen restaurants er dan ook meteen bij? (aanraders e.d.)
Oud 06-08-2004, 01:10
Gatara
Gatara is offline
je zou t op zn minst even als mogelijk tijdelijk forum kunnen laten draaien als wisselforum dus. Als het veel animo heeft, dan merken we t dan wel
Oud 06-08-2004, 10:25
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 06-08-2004 @ 01:36 :
Eigenlijk was dit ook het forum waar ik het mee zou associeren. Maar het haalt wel enigszins de huidige structuur van V&A onderuit denk ik.
Voor het overige lijkt DK/HT me de plek waar je zoiets zou kunnen plaatsen...hoewel een ander misschien naar Onzin zou gaan...en enkele dingen kunnen misschien weer beter op andere fora (dierenspullen op F&F bijvoorbeeld)
Maarja, waar je die koekast dan parkeert...DK?
jaa, maar op zich zouden een aantal winkeldiscussietopics en een aantal waar vind ik...? topics wel daar kunnen staan... Maar dan moet het beleid wel ietsie worden aangepast...
Oud 06-08-2004, 11:15
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Tampert schreef op 06-08-2004 @ 11:25 :
jaa, maar op zich zouden een aantal winkeldiscussietopics en een aantal waar vind ik...? topics wel daar kunnen staan... Maar dan moet het beleid wel ietsie worden aangepast...
Maar stel je voor je bent naar de winkel gegaan voor een miskoop en je wilt gewoon aan andere vragen welke winkel zij aanraden en of andere mensen het ook vonden.

Ook merk ik dat de meeste mensen de volgende reactie steunen:
Citaat:
Maar als je kijkt naar een forum zoals 'overige vakken'. Dan zou dat ook wel kunnen geschrapt kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-08-2004 @ 02:09 :

en mogen restaurants er dan ook meteen bij? (aanraders e.d.)
Restaurants, café's ed past perfect op eten&drinken
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:48
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Ben voor!

Je kunt het dan vooral hebben over service van winkels en bijv. rechten als consument...

Probeer het eens!
Oud 07-08-2004, 20:40
$omeone
$omeone is offline
dat past toch bij Werk Geld en Recht?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 00:48
Krekker
Krekker is offline
We hebben niet voor niets De Kantine / Het Terras. Dat is niet alleen bedoeld voor het weerwolvenspel of voor verkloot mn quote.
Citaat:
Een forum voor zaken die je verder nergens kwijt kan.
Anders zou je wel voor alles een eigen deelforum gaan kunnen openen. Dadelijk stelt er nog iemand een GSM topic voor, of bijvoorbeeld een weersvoorspellingforum. Dat kan ook niet allemaal.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 11:24
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Krekker schreef op 09-08-2004 @ 01:48 :
We hebben niet voor niets De Kantine / Het Terras. Dat is niet alleen bedoeld voor het weerwolvenspel of voor verkloot mn quote.

Anders zou je wel voor alles een eigen deelforum gaan kunnen openen. Dadelijk stelt er nog iemand een GSM topic voor, of bijvoorbeeld een weersvoorspellingforum. Dat kan ook niet allemaal.
voor bijna elk vak is er ook wel 1 forum terwijl die allemaal in 1 forum kunnen want daar wordt ook bijna niet gereageerd.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:43
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-08-2004 @ 02:10 :
je zou t op zn minst even als mogelijk tijdelijk forum kunnen laten draaien als wisselforum dus. Als het veel animo heeft, dan merken we t dan wel
Vind ik ook. Trouwens, dat veel mensen al over tig andere forums gaan praten bewijst maar weer dat er niet echt een goed forum voor is Ik denk niet dat je op bijvoorbeeld Hardware over de kwaliteit van je mobiel gaat zitten praten.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 11-08-2004 @ 14:43 :
Ik denk niet dat je op bijvoorbeeld Hardware over de kwaliteit van je mobiel gaat zitten praten.
Daar is dan Voertuigen & Electronica dan ook weer voor.

Er is idd niet één specifiek forum voor, maar dat is er wel voor meer dingen niet, dat lijkt me niet zo'n probleem. Je weet zelf wel wat je wilt kopen/hebt gekocht en dan kies je daar het meest bijpassende forum bij uit. Is dat er niet, dan is er altijd nog DK/HT.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:47
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-08-2004 @ 14:48 :
Daar is dan Voertuigen & Electronica dan ook weer voor.

Er is idd niet één specifiek forum voor, maar dat is er wel voor meer dingen niet, dat lijkt me niet zo'n probleem. Je weet zelf wel wat je wilt kopen/hebt gekocht en dan kies je daar het meest bijpassende forum bij uit. Is dat er niet, dan is er altijd nog DK/HT.
jammer het zou me een leuk forum zijn geweest met als naam Consumentenforum.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tampert schreef op 06-08-2004 @ 11:25 :
Het kan misschien ook als deelforum bij V&A, dan blijft de huidige structuur daar ook bestaan want die is overzichtelijk nu.
Reageren

Regels voor berichten