Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2004, 19:18
Annoniempie
Annoniempie is offline
Weet iemand toevallig als je atheneum 5 hebt gehaald of je dan ook naar het HBO kan ????
mn 2e vraag
kun je na atheneum 4 ook nog naar Havo 5 aan het begin van het jaar???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2004, 19:24
Ghost
Ghost is offline
Euh, volgens mij moet je wel een havo-diploma hebben om naar HBO te kunnen, dus je kunt niet na vwo5 naar HBO... je kunt wel naar het HBO als je zakt voor je vwo-eindexamen...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 19:25
Basia
Basia is offline
volgens mij kun je niet van 5vwo naar t hbo. dat had ik toentertijd misschien ook wel gewild, maar "men" zei dat dat niet mogelijk was.
Oud 19-08-2004, 19:38
Gumpy
Gumpy is offline
Citaat:
Ghost schreef op 19-08-2004 @ 20:24 :
Euh, volgens mij moet je wel een havo-diploma hebben om naar HBO te kunnen, dus je kunt niet na vwo5 naar HBO... je kunt wel naar het HBO als je zakt voor je vwo-eindexamen...
volgens mij niet
Oud 19-08-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Annoniempie schreef op 19-08-2004 @ 20:18 :
Weet iemand toevallig als je atheneum 5 hebt gehaald of je dan ook naar het HBO kan ????
mn 2e vraag
kun je na atheneum 4 ook nog naar Havo 5 aan het begin van het jaar???
allebei nee.
hoewel dat laatste op sommige scholen (met sprint havo ofzo) volgens mij wel kan, maar in principe dus niet. In havo4 sluit je immers al vakken af, en krijg je cijfers die het jaar erop ook nog meetellen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 20:24
Verwijderd
Nee, dat kan allebei niet.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 20:36
Ghost
Ghost is offline
Citaat:
Gumpy schreef op 19-08-2004 @ 20:38 :
volgens mij niet
Iemand uit mn klas was gezakt, en kon naar het hbo; wel na een klein testje of je de basiskennis snapt..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Ghost schreef op 19-08-2004 @ 21:36 :
Iemand uit mn klas was gezakt, en kon naar het hbo; wel na een klein testje of je de basiskennis snapt..
dan was ie misschien al 21? dmv colloquium doctum ?
of ging hij/zij naar 't kunstonderwijs? Daarbij is een diploma vaak minder belangrijk mits je veel talent hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 20:45
Ghost
Ghost is offline
Nee hoor, hij is gewoon 18/19 en niet bepaald de slimste, 0,0 talent, ja talent voor fietsenmaker maar niet voor een hbo-studie
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 21:56
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
tja een bekende van me was ook gezakt maar is ergens aangenomen, moet ie niet wat bijspijkeren ofzo?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 19-08-2004 @ 21:24 :
Nee, dat kan allebei niet.
Idd. (Misschien dat sommige scholen uitzonderingen maken oid, maar in principe kan het gewoon niet.)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 08:56
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2004 @ 08:40 :
Idd. (Misschien dat sommige scholen uitzonderingen maken oid, maar in principe kan het gewoon niet.)
Bij mij op school kon je van 4 vwo naar 4 havo of aan het eind van 5 vwo naar begin 5 havo. Dit omdat je aan het eind van 4 havo vakken afsluit die je moet hebben om te kunnen slagen. De voorwaarde om van 5 vwo naar 5 havo te gaan is dan wel dat je dus die vakken die in 4 havo afgesloten worden wel hebt gehaald en nog redelijk fatsoenlijke cijfers hebt, omdat de cijfers van het vwo gewoon nog meetellen op de havo (nee worden niet aangepast ofzo).
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 20-08-2004 @ 09:56 :
Bij mij op school kon je van 4 vwo naar 4 havo of aan het eind van 5 vwo naar begin 5 havo. Dit omdat je aan het eind van 4 havo vakken afsluit die je moet hebben om te kunnen slagen.
Ik snap de tweede zin niet helemaal...als je naar 5 havo gaat, dan mis je toch juist de vakken die je in 4 havo afsluit om te kunnen slagen? (Of heb je die dan op het vwo al afgesloten?)

In principe is het volgens mij niet mogelijk om in te stromen in een examenklas, dat staat, als ik het me goed herinner, zelfs op de site van het ministerie van ocw.

[edit]Ah, je hebt je post al aangepast en het al uitgelegd, dan heb ik niks gezegd natuurlijk. [/edit]
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 17:35
annetjuh
annetjuh is offline
je moet gewoon je diploma hebben vwo of havo anders is er geen weg.
Oud 20-08-2004, 17:41
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Ghost schreef op 19-08-2004 @ 20:24 :
je kan niet na vwo5 naar het HBO
maar als je na vwo5 een jaar vwo6 doet zonder succes kan het wel?

beetje vreemd.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-08-2004 @ 18:41 :
je kan niet na vwo5 naar het HBO
maar als je na vwo5 een jaar vwo6 doet zonder succes kan het wel?

beetje vreemd.
't kan ook niet.

Je moet idd gewoon een havo- of vwo-diploma hebben en dat krijg je alleen als je je eindexamen haalt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:47
Ghost
Ghost is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2004 @ 19:43 :
't kan ook niet.

Je moet idd gewoon een havo- of vwo-diploma hebben en dat krijg je alleen als je je eindexamen haalt.
Ok, ik ben gek.. Die gast die dit jaar zakte voor zn vwo en nu naar het hbo gaat is vast een product van mn (nog niet vastgestelde) schizofrenie.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Ghost schreef op 20-08-2004 @ 19:47 :
Ok, ik ben gek.. Die gast die dit jaar zakte voor zn vwo en nu naar het hbo gaat is vast een product van mn (nog niet vastgestelde) schizofrenie.
In principe kan het niet. Bel de eerste de beste hbo-instelling op en vraag het. Ik ben erg benieuwd wat ze zeggen.

[edit]Na een met goedgevolg afgelegde 21+ test kan het natuurlijk wel. Maar dat was hier niet van toepassing, volgens mij.[/edit]

Laatst gewijzigd op 20-08-2004 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:21
Ghost
Ghost is offline
Boeiend, ik weet dat het kan, als jullie denken dat ik uit mn nek lul is dat niet mijn probleem, met een testje en de hulp van je oude school kun je daar best heen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ghost schreef op 20-08-2004 @ 20:21 :
Boeiend, ik weet dat het kan, als jullie denken dat ik uit mn nek lul is dat niet mijn probleem, met een testje en de hulp van je oude school kun je daar best heen.
En ik weet dat het niet kan. Ik denk dat die jongen gewoon erge mazzel heeft gehad (misschien dat die hogeschool en/of die opleiding uitzonderingen maakt oid).

En stel dat het niet kan, dan is het niet terecht dat je iemand hoop geeft die misschien/waarschijnlijk niet terecht is. Daar gaat het me meer om dan om dat jij denkt dat het wel kan, dat is dan weer niet mijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:34
Verwijderd
Ik heb het voor de zekerheid nog even gevraagd op het forum van de Hogeschool Rotterdam, ik ben benieuwd wat ze daar zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:34
Ghost
Ghost is offline
Ach, wat kan wel en wat kan niet? Eerst zeggen ze dat je niet kunt slagen/overgaan zonder je handelingsdelen in orde te hebben, maar dat gebeurt dus ook gewoon..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Ghost schreef op 20-08-2004 @ 20:34 :
Ach, wat kan wel en wat kan niet? Eerst zeggen ze dat je niet kunt slagen/overgaan zonder je handelingsdelen in orde te hebben, maar dat gebeurt dus ook gewoon..
Hoe dat zit weet ik ook niet, wat ik wel weet is dat de meeste hbo-instellingen wat betreft toelating zich vrij streng aan de geldende regels houden.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:45
Ghost
Ghost is offline
Citaat:
Zelf weet ik het antwoord al, maar iemand anders wil me niet geloven,

Ik wil je best geloven hoor, maar dan snap ik niet hoe die gast uit mn klas daar wel heen kon, dan moet hij wel een heel hoge uitzondering vormen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ghost schreef op 20-08-2004 @ 20:45 :

Ik wil je best geloven hoor, maar dan snap ik niet hoe die gast uit mn klas daar wel heen kon, dan moet hij wel een heel hoge uitzondering vormen.
Ik weet het echt gewoon voor 99,9% (eigenlijk 100, maar goed, ik zal 0,1 reserve houden ) zeker, dus vandaar.

Ik denk idd dat hij een hoge uitzondering vormt. Op de HRO weet ik echt 100% zeker dat ze niemand toelaten of ze moeten dat heel sneaky doen ofzo.

Had die jongen niet toevallig al een mbo-opleiding gedaan oid? (Ik verzin ook maar wat.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2004, 19:57
Ghost
Ghost is offline
Hmm niet dat ik weet, hij is 18/19 dus lijkt me sterk dat hij er stiekem mbo naast gedaan heeft.. Maar laat anders maar hoor, ik weet het ook niet; misschien was hij wel gezakt op vakken die 'ie niet toch al niet meer nodig had oid, ik kan ook nergens een lijstje vinden met geslaagden van mn school.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:59
engeltje
engeltje is offline
je kan soms wel naar het hbo als je bent gezakt, maar dat is bij bijna geen enkel hbo zo. Ik ken wel iemand die dat heeft gedaan, maar die zat met de overgang van oude stijl naar 2e fase. En volgens mij moet je dan wel een bepaald aantal vakken gehaald hebben.
Van 5vwo naar het hbo kan iig niet. Dat heb ik geprobeerd, maar je móet eindexamen hebben gedaan, jammergenoeg...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 19:36
Balance
Balance is offline
Ghost: wat voor opleiding ging diegene doen en waar?
Oud 22-08-2004, 20:27
Ghost
Ghost is offline
Euh, geen idee, HBO in Zwolle, maar ik zal het wel ff aan iemand vragen die er meer verstand van heeft..

Straks zit ik er helemaal naast en doet die gast iets heel anders..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:00
Verwijderd
Waarom zou je? Het niveau van het atheneum is toch bedroevend, dat kun je ook wel gewoon afmaken.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 23:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ghost schreef op 22-08-2004 @ 21:27 :
Euh, geen idee, HBO in Zwolle, maar ik zal het wel ff aan iemand vragen die er meer verstand van heeft..

Straks zit ik er helemaal naast en doet die gast iets heel anders..
Kan gebeuren, mocht dat zo zijn

En mocht je het wél juist hebben, dan is het wellicht handig om te weten bij welke studie(s) je wel mag instromen als je gezakt bent voor het vwo examen.
Oud 23-08-2004, 09:52
Arox
Arox is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-08-2004 @ 00:26 :
Kan gebeuren, mocht dat zo zijn

En mocht je het wél juist hebben, dan is het wellicht handig om te weten bij welke studie(s) je wel mag instromen als je gezakt bent voor het vwo examen.
Ik ken iemand die naar de HES is gegaan en nu op de HvA iets met media doet. Hij heeft geen vwo diploma, daar is hij voor gezakt. Hij had wel genoeg certificaten om toegelaten te worden.
Oud 23-08-2004, 10:18
Verwijderd
Ik ken twee mensen die gezakt zijn voor vwo en toch naar een hbo opleiding gaan.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-08-2004 @ 22:00 :
Waarom zou je? Het niveau van het atheneum is toch bedroevend, dat kun je ook wel gewoon afmaken.
Waarom zakken er dan nog zoveel mensen?
Heb je zelf atheneum gedaan?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-08-2004 @ 11:18 :
Waarom zakken er dan nog zoveel mensen?
Omdat ze dom zijn, lui zijn, veel drugs gebruiken of (persoonlijke) problemen thuis of op school hebben.
Citaat:
Heb je zelf atheneum gedaan?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:37
Zaartje
Zaartje is offline
Stoer hoor

Als het niveau zo bedroevend is, waarom doet dan maar 15% van alle jongeren atheneum?

Wel makkelijk om dat achteraf te zeggen
'Ach, het stelde toch niks voor'.

Sukkel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
Zaartje schreef op 24-08-2004 @ 15:37 :
Stoer hoor

Als het niveau zo bedroevend is, waarom doet dan maar 15% van alle jongeren atheneum?

Wel makkelijk om dat achteraf te zeggen
'Ach, het stelde toch niks voor'.

Sukkel.
Sommige mensen kunnen nou eenmaal makkelijk leren.
Hun inlevingsvermogen in anderen, daarentegen, is wat minder ver ontwikkeld.
Oud 24-08-2004, 14:44
Zaartje
Zaartje is offline
Tja... Beetje laag sociaal gehalte inderdaad.
Zielig hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:45
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-08-2004 @ 15:42 :
Sommige mensen kunnen nou eenmaal makkelijk leren.
Hun inlevingsvermogen in anderen, daarentegen, is wat minder ver ontwikkeld.

oe wat zeg je dat netjes !
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Zaartje schreef op 24-08-2004 @ 15:37 :
Omdat het in kringen van veel jongeren minder sociaal geaccepteerd is om veel tijd te steken in school. Er zijn wel meer mensen die bijvoorbeeld havo doen en het atheneum wel aan zouden kunnen, maar die willen niet iedere dag 5 uur aan huiswerk besteden. In landen als Japan en Zuid-Korea is het normaal voor middelbare scholieren om 60 uur per week aan school te besteden. Een hardwerkende leerling in Nederland besteedt 40 uur per week aan school.

En er zijn natuurlijk gewoon veel domme mensen.

Om gelijk met modder te gaan gooien, zoals jij en Balance doen vind ik een beetje laag, hoewel ik het waarheidsgehalte niet betwijfel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 15:43
Zaartje
Zaartje is offline
Ach zelf doe ik ook atheneum.
Fijn dat jij dat ook gedaan hebt, maar gezien jouw sociale vaardigheden zou ik veeeel liever een laag IQ hebben maar wel normaal vrienden kunnen maken, in plaats van jouw eigenschappen hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Zaartje schreef op 24-08-2004 @ 16:43 :
Ach zelf doe ik ook atheneum.
Fijn dat jij dat ook gedaan hebt, maar gezien jouw sociale vaardigheden zou ik veeeel liever een laag IQ hebben maar wel normaal vrienden kunnen maken, in plaats van jouw eigenschappen hebben.
Typische cliché-opmerking.

Net zoiets als "dikke mensen zijn gezelliger".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten