Ik heb een vrij kleine familie: een opa, een tante en oom met 1 neef (18), een tante en oom met een neef (21) en nicht (26), en een tante en oom met drie neefjes (6, 9, 12 oid).
Misschien juist omdat wij een kleine familie hebben hebben we wel goed contact met ze. Verjaardagen natuurlijk standaard, en feestdagen. En buiten dat om zie/spreek ik ze ook wel regelmatig. Met mijn tante en neef gaan we ook vaak op vakantie omdat mijn oom blind is en geen behoefte heeft om op vakantie te gaan. En mijn vader klust daar ook veel in huis, en heeft zo'n beetje de leiding over alle computers in de hele familie

. En mijn opa komt sinds mijn oma overleden is (4 jaar geleden) elke zaterdag bij ons eten, en mijn moeder gaat door de weeks ook nog een paar keer langs

.
Een deel woont alleen in Frankrijk dus die zien we gemiddeld eens in de twee jaar in de zomer een paar weken, maar zo krijg je niet echt een band met iemand.
Maar of ik over twintig jaar nog contact heb met mijn nichten en neven? Neuh, ik denk het niet (de rest van de familie zie ik natuurlijk op verjaardagen).