Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 15:52
michieltje
michieltje is offline
Op moment komt bij mij onder mijn verstand door en dat drukt mijn voorste snijtanden schots en scheef. Nu wil ik mijn verstandskiezen eruit laten halen operatief... maar is het dan zo dat mijn snijtanden weer in de oorspronkelijke staat terug komen of blijft dat neit mooi? IK heb namelijk geen zin om te beugelen (als nog)
???
Oud 31-08-2004, 17:10
DvoorA
DvoorA is offline
een beugel is helemaal niet erg anders. Ik heb er nu ook 1 en ik besef vaak niet eens dat dat ding in mn mond zit. En daarna heb je een prachtig gebit. Ik moet zelf ook mn 3 van de 5 verstandskiezen laten wegsnijden bij de kaakchirurg, en dan gaan je snijtanden niet opeens weer recht groeien. Vandaar de beugel.
Oud 31-08-2004, 18:23
Qamra
Qamra is offline
Soms 'springen' ze wel terug. Ligt eraan hoe snel je tanden vast zitten nadat ze verplaatst zijn. Er zijn ook mensen die na 3 jaar beugelen langzaam hun tanden terug zien gaan. Tsja, je hebt geluk of pech.

Nou ben ik ook van mening dat je ondergebit niet zo erg op valt als je bovengebit, dus als er daar een paar scheef staan is dat imo niet zo boeiend.
Oud 02-09-2004, 10:42
Verwijderd
Ja dat heb ik ook, precies hetzelfde. Bij mij is het inmiddels zó erg geworden dat ik echt een beugel wil. Ik wilde m'n verstandskiezen er eerst uit laten halen, de tandarts deed er niet moeilijk over. Maar de ortho wou ze er per se in laten. Nou was die man toch al een eikel en had ik misschien niet naar hem moeten luisteren.. Maargoed, ik krijg dus volgende week slotjes.

Je tanden kunnen nog wel een beetje terug naar achter gaan als de verstandskiezen eruit zijn, maar ze zullen niet uit zichzelf weer perfect recht gaan staan denk ik. Door je verstandskiezen er nu uit te halen voorkom je wel dat het scheef staan erger wordt en ookal zou je een beugel willen, dan hoeft dat maar heel kort. Als je ze erin laat dan wordt het scheef staan waarschijnlijk erger, net als bij mij. Het wordt echt met de dag erger bij mij, echt verschrikkelijk.. ik voel me net zo'n knaagdier ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 31-08-2004 @ 18:10 :
Ik moet zelf ook mn 3 van de 5 verstandskiezen laten wegsnijden
3 van de 5

Volgens mij gaan je tanden idd niet opeens weer recht staan. Een beugel is wel te overleven en als je niet wilt dat het zo zichtbaar is: als je een plaatjes- (of slotjes-, hoe je dat ding wilt noemen) beugel krijgt, kun je vragen om een soort van 'onzichtbare' (daarbij zijn de plaatjes niet zilverkleurig), die valt veel minder op en bij een nachtbeugel heb je het probleem helemaal niet. 'k zou gewoon ff overleggen met je tandarts, dat lijkt me het handigst.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 22:05
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
michieltje schreef op 31-08-2004 @ 16:52 :
Op moment komt bij mij onder mijn verstand door en dat drukt mijn voorste snijtanden schots en scheef. Nu wil ik mijn verstandskiezen eruit laten halen operatief... maar is het dan zo dat mijn snijtanden weer in de oorspronkelijke staat terug komen of blijft dat neit mooi? IK heb namelijk geen zin om te beugelen (als nog)
???
die schuiven niet meer terug, ik heb hetzelfde. en och, zo erg is een beugel niet. het staat me enig en jou vast ook

Laatst gewijzigd op 02-09-2004 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-09-2004 @ 20:09 :
als je een plaatjes- (of slotjes-, hoe je dat ding wilt noemen) beugel krijgt, kun je vragen om een soort van 'onzichtbare' (daarbij zijn de plaatjes niet zilverkleurig)
Wat voor kleur hebben de slotjes dan? Dat lijkt me wel wat..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-09-2004 @ 20:09 :
3 als je een plaatjes- (of slotjes-, hoe je dat ding wilt noemen) beugel krijgt, kun je vragen om een soort van 'onzichtbare' (daarbij zijn de plaatjes niet zilverkleurig), die valt veel minder op
Nee! Je kunt beter van die grijze dingen in je mond hebben en dat mensen tenminste meteen zien dat je een beugel hebt. Mijn tandartsassistente heeft ook zo'n onzichtbaar ding en elke keer vraag ik me weer af wat er op d'r tanden zit, dan vraag ik me af hoe een tandartsassistente zulke rotte tanden kan hebben en vervolgens zie ik pas dat het misschien wel een beugel kan zijn.

Maar ja, dat is mijn mening Ik zou het nóóit doen.
Oud 03-09-2004, 17:06
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Qamra schreef op 03-09-2004 @ 15:59 :
Nee! Je kunt beter van die grijze dingen in je mond hebben en dat mensen tenminste meteen zien dat je een beugel hebt. Mijn tandartsassistente heeft ook zo'n onzichtbaar ding en elke keer vraag ik me weer af wat er op d'r tanden zit, dan vraag ik me af hoe een tandartsassistente zulke rotte tanden kan hebben en vervolgens zie ik pas dat het misschien wel een beugel kan zijn.

Maar ja, dat is mijn mening Ik zou het nóóit doen.
het ziet inderdaad niet zo geweldig uit, mensen vragen zich dan ook vaak af van "wat heeft hij/zij op zn/haar tanden?" en kijken er dan juist naar. en die elastieken die eromheen gaan moeten doorzichtig zijn en worden snel geel, dat is dus ook niet optimaal.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:10
Xabzof
Xabzof is offline
Ik heb 4 kiezen laten weghalen. Draag nu een beugel (blokjes). En heb in september een prachtig gebit, want dan mag hij eraf.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 03-09-2004 @ 18:06 :
en die elastieken die eromheen gaan moeten doorzichtig zijn en worden snel geel, dat is dus ook niet optimaal.
Ik vind die 'onzichtbare' dingen niet zo heel storend...als iemand het op al z'n tanden heeft, dan denk ik bovendien dat de meeste mensen best snappen dat het een beugel is. En zo niet, dan zijn die mensen gewoon dom. En er hoeven, voor zo ver ik weet, lang niet altijd elastieken omheen (ik heb dat in al die jaren volgens mij iig nog nooit gehad, alleen van die losse en die moet je toch elke dag vervangen en dan zijn ze nog niet geel).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten