Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 21:04
efixer
efixer is offline
Hellowww ;x

Ik heb wat vraagjes over het bleken, het witte maken van je tanden!

1) Hoeveel moet dat gaan kosten?
2) Waar laat je het doen?
3) Kan iedereen met een beetje poen het laten doen?!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:06
AngelLena
AngelLena is offline
Als je rookt: NIET doen! Dan worden je tanden echt supersnel pik en pikzwart. Dus heeft bleken weinig zin. Daarnaast vertelde mijn tandarts mij dat het de pest is voor je eigen gebit en raad het niemand aan. Was beter om dan iets meer tijd er voor te geven en met een goede whitening tandpasta te poetsen (Sensodine schijnt goed te werken).
Oud 17-05-2004, 21:15
efixer
efixer is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-05-2004 @ 22:06 :
Als je rookt: NIET doen! Dan worden je tanden echt supersnel pik en pikzwart. Dus heeft bleken weinig zin. Daarnaast vertelde mijn tandarts mij dat het de pest is voor je eigen gebit en raad het niemand aan. Was beter om dan iets meer tijd er voor te geven en met een goede whitening tandpasta te poetsen (Sensodine schijnt goed te werken).
Ik rook niet

Ok, ik ga whitening tandpasta aanschaffen en dan gewoon keihard elke dag 2 a 3 keer poetsen Niet dat mij tanden er beroerd uitzien hoowr, maar heo witter, heo beter
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:16
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
efixer schreef op 17-05-2004 @ 22:15 :
Ik rook niet

Ok, ik ga whitening tandpasta aanschaffen en dan gewoon keihard elke dag 2 a 3 keer poetsen Niet dat mij tanden er beroerd uitzien hoowr, maar heo witter, heo beter
Uiteraard Bleken kost al veel geld, en als je het netjes wilt houden moet je het elk half jaar of nog eerder weer laten doen is wat mijn tandarts mij vertelde, dus dan houden de financien snel op haha
Oud 17-05-2004, 21:17
merels
merels is offline
ja, ik wil het ook laten bleken. De tandarts zei laatst tegen mij dathet rond de vierhonder euro kostte. Ik heb op mn voortanden zon klein geel randje wat weg moet, komt door peneceline.
maarja, geld heb ik er toch niet voor, en whitening pastas zin erg slecht voor je tanden, zo zegt de mondhygieniste.
(prodent, aquafrsh etc.)
Oud 17-05-2004, 21:23
efixer
efixer is offline
400 euri *mond valt open*

kun je flink wat whitening pastas van kopen

toch bedankt voor jullie tips!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:25
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
merels schreef op 17-05-2004 @ 22:17 :
ja, ik wil het ook laten bleken. De tandarts zei laatst tegen mij dathet rond de vierhonder euro kostte. Ik heb op mn voortanden zon klein geel randje wat weg moet, komt door peneceline.
maarja, geld heb ik er toch niet voor, en whitening pastas zin erg slecht voor je tanden, zo zegt de mondhygieniste.
(prodent, aquafrsh etc.)

Bleken schijnt slechter te zijn dan een goede whitening tandpasta. Sensodine wordt veel aangeraden. Onschadelijk en nog goed ook.
Oud 17-05-2004, 21:26
Verwijderd
Hmm, 400 euro is nog best te doen, alleen wil ik wel dat het dat ook effect heeft, ik ga niet iedere maand weer, maar iets schoner/witter/mooier mag best.

Echter ga ik eerst nog voor de beugel, ik wil ze weer recht hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:30
efixer
efixer is offline
Citaat:
Ridder schreef op 17-05-2004 @ 22:26 :
Hmm, 400 euro is nog best te doen, alleen wil ik wel dat het dat ook effect heeft, ik ga niet iedere maand weer, maar iets schoner/witter/mooier mag best.

Echter ga ik eerst nog voor de beugel, ik wil ze weer recht hebben.
Naja, 400 euro per half jaar, vind ik toch nog een redelijk bedrag! Ik wil ook wel een beugel, mar dan niet overdag, dat vind ik maar niets!

Heb je ook beugels die je alleen sn8s in hoeft en toch het desgewenste effect hebben!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
efixer schreef op 17-05-2004 @ 22:30 :
Heb je ook beugels die je alleen sn8s in hoeft en toch het desgewenste effect hebben!
Nee, de meeste plaatjesbeugels zijn echt voor overdag, en 1000 dollar per tand voor correctie, is mij net iets te duur
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:39
efixer
efixer is offline
Citaat:
Ridder schreef op 17-05-2004 @ 22:33 :
Nee, de meeste plaatjesbeugels zijn echt voor overdag, en 1000 dollar per tand voor correctie, is mij net iets te duur
Mm.. jaartje sparen YES 1 goeie tand!!! Loop je een jaartje met 1 goede tant, rest bad ones ;/ Tweede jaar, heb je 2 geoie tanden Naja, 1000 euri is inderdaad veel!

Je zegt: DE MEESTE ;x Dus volgens jou is er wel een moglijkheid om tijdens het dromen aan je tandjes te werken?!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
efixer schreef op 17-05-2004 @ 22:39 :
Mm.. jaartje sparen YES 1 goeie tand!!! Loop je een jaartje met 1 goede tant, rest bad ones ;/ Tweede jaar, heb je 2 geoie tanden Naja, 1000 euri is inderdaad veel!

Je zegt: DE MEESTE ;x Dus volgens jou is er wel een moglijkheid om tijdens het dromen aan je tandjes te werken?!
Soieso is het verstandig om goed te poetsen, minstens drie keer per dag, en niet een half uur na of voor het eten. Koffie en thee zijn ook grote nono's, naast roken natuurlijk.

Daarbij kan je altijd whitning kauwgom en tandpasta gebruiken, baat het niet dan schaad het niet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:43
efixer
efixer is offline
Repeat ;/ Je zegt: DE MEESTE beugels;x Dus volgens jou is er wel een moglijkheid om tijdens het dromen aan je tandjes te werken, met beugel wel te verstaan?!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
efixer schreef op 17-05-2004 @ 22:04 :
Hellowww ;x

Ik heb wat vraagjes over het bleken, het witte maken van je tanden!

1) Hoeveel moet dat gaan kosten?
2) Waar laat je het doen?
3) Kan iedereen met een beetje poen het laten doen?!
Ong. 150 euro per kaak bij de tandarts.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:05
justakid
justakid is offline
je moet je tanden ook niet te vaak poetsen per dan want dan gaat je glazuur er te snel af icm voedsel/eten oftewel zuur. ik ken iemand die vroeger altijd 5x per dag haar tanden poetste, nu moet ze wijn met een rietje drinken zodat t niet te veel in aanraking komt met de wijn. door het zuur in de wijn zou haar tandglazuur er te snel afgaan.. fabeltje of waar? geen idee haha maar ik kan er wel in komen. en idd wat ridder zei niet te snel voor / na eten poetsen
Oud 18-05-2004, 19:12
Laïs
Laïs is offline
L&g
Oud 18-05-2004, 19:21
Suey
Suey is offline
Citaat:
efixer schreef op 17-05-2004 @ 22:43 :
Repeat ;/ Je zegt: DE MEESTE beugels;x Dus volgens jou is er wel een moglijkheid om tijdens het dromen aan je tandjes te werken, met beugel wel te verstaan?!
Ligt eraan hoe je tanden staan dacht ik, ook sommigen die eerst overdag gewoon een beugel in moeten moeten daarna alleen 's nachts nog een beugel.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 19:59
Allures
Allures is offline
Citaat:
efixer schreef op 17-05-2004 @ 22:43 :

ik heb er een s nachts..
Maar kheb wel eerst brackets gehad..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:01
Allures
Allures is offline
Trouwens als je er voor je 14e aan begint worden beugels (grotendeels) terugbetaald door de ziekenkas.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:06
REIE
REIE is offline

+

=

Oud 18-05-2004, 21:35
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Je hebt ook gewoon van die middeltjes die je bij de drogist kan kopen die je tanden ook witter maken.

Pure & White van Auqafresh, ik geloof dat het iets van 25 euro kost en je moet 14 dagen lang 2 keer per dag een pasta op je tanden smeren.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:50
AshlinG
AshlinG is offline
eeej mijn moeder in tandartsassistent.. ze is laatst naar zo'n college geweest voor het bleken. Nou schijnt dat bleken geen kwaad kan, zolang je het maar bij een tandarts laat doen. Die middeltjes van t.v etc werken niet + zijn schadelijk... niet erg aan te raden dus!

Regels voor berichten