![]() |
|
Verwijderd
|
allereerst, ik heb er niet speciaal verstand van ofzo, maar dit leek me wel een aardige methode.
bekijk onderstaande 'letterkaart' (op scherm/of printen). de bovenste, grootste, C-figuren horen op je scherm 9 milimeter doorsnee te zijn. (zo is 't in het origineel). Bekijk de middelste rij op de kaart zonder bril of lenzen, houd hem zo dicht bij totdat je het (edit) zonder moeite kunt onderscheiden, dus zonder je ogen helemaal dichtgeknepen oid). meet die afstand op. (* geedit, want volgens de vorig methode (totdat je scherp ziet) ben ik bijna volledig blind volgens de website onderaan. ik schat 't toch iets minder erg in ![]() pas dan de volgende formule toe: (van google.nl) V = d/D. waarbij: V = visus d = afstand van de persoon tot de letterkaart D = afstand waarop een 'goed' (emmetroop) oog de letter nog kan herkennen D is in dit geval 5 meter. natuurlijk is het wat onbetrouwbaar met zo'n ingescande kaart enzo ![]() ![]() Waarom wil je 't eigenlijk weten? ![]() overigens, om vast te stellen in hoeverre je blind of slechtziend bent, bepalen ze je visus met alle mogelijke hulpmiddelen. zie hier voor meer info:http://www.kimbols.be/ogen/blind_slechtziend.php Laatst gewijzigd op 02-09-2004 om 17:59. |
![]() |
|||
Heeeeeel erg bedankt!!!
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik wist trouwens niet dat je ook een visus van 5/2 kon hebben ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ogen laseren stout! | 23 | 19-11-2008 11:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verslechtering van ogen Verwijderd | 53 | 24-07-2004 14:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
oogartsvraagjes+oogklachten Tulpje6 | 2 | 03-05-2004 19:54 |