![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmm, hoewel, ik hem 'oma-ogen', dus oudere mensen krijgen later, als hun ogen achteruit gaan, +. Dat ontkracht deze hele post weer... Hmm.. ![]() Laatst gewijzigd op 21-07-2004 om 20:49. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Terwijl ik ook super veel tv keek, en daarna (te) veel internet... De mijne zijn niet specifiek daar door achter uit gegaan.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ok, oudere mensen krijgen dus +, dus mensen die op jongere leeftijd - krijgen, kunnen dat weer goed trekken (dat heb ik zo geleerd iig). Ennn... je kan je hele leven lang achteruit blijven gaan, maar blijkbaar kan het zo zijn dat het na je pubertijd minder snel achteruit gaat. Zo klopt het waarschijnlijk wel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik was al bang dat ik drastisch moest gaan minderen met computeren ![]() Maar ik heb ook wel eens gehoord dat mensen als ze overgaan op lenzen ineens veel minder achteruit gaan. Of juist met een bril. Ik ga nu een maand lenzen proberen, en als dat bevalt hou ik ze, misschien vermindert het dan ook wel ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk dat je er gewoon weinig aan kunt doen. De een zegt dat veel tv kijken en computeren slecht is voor je ogen, de ander lezen bij slecht licht en nou ja zo zijn er nog een boel van die verhaaltjes. Ik weet niet wat waar is, maar zolang je gewoon alles binnen proporties doet, denk ik niet dat je het kunt voorkomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, vandaag lenzen gekregen, ik heb ze nu net een kwartier ofzo in. Mn bril was -2.5, lenzen zijn -3, maar toch zie ik nu met lenzen veel waziger dan met mn bril..
is dat normaal als je net voor het eerst lenzen hebt, of zullen ze me lenzen met verkeerde sterkte hebben gegeven ofzo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als sterren ziet? Bedoel je dat je er een waas omheen ziet? Of heel klein? En is dat alleen in de nacht, of zie je overdag ook alles slechter? |
![]() |
||
Citaat:
Laat 't meten als je 't niet zeker weet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bij zachte lenzen geldt dit niet echt het gaat mischien langzamer maar je gaat nog wel achteruit. ik hbe nu 4 jaar een bril en ben van links -1.5 en rechts -1 naar links -6 en recht -5.25 en nog een cilinder |
![]() |
|
![]() |
eerst had ik een afwijking van -1.25 aan mijn beide ogen, toen ik bij de opticien terugkwam bleek dat mijn rechteroog enorm was achteruitgegaan. Nu 2 jaar later zie ik met mijn rechteroog helemaal niks meer (alleen heeeele vage vormen en grijs) en mijn linkeroog is weer helemaal goed.
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Na een pijnlijk onderzoek kwam de oogarts met de volgende diagnose: ----------------- 23-07-2004 Diagnose: Night Myopia Visus OD : 1,5 ( S-3,0) Visus OS : 1.0 ( S-3,0) Media ODS : Helder fundus ODS : normale pupillen en maculae. Periferie geen afwijkingen. Overig onderzoek : Erg: geen afwijkingen. Conclusie en beleid : De klachten kunnen verklaard worden door een toename van de myopie s'avonds. Wij adviseren naar een opticien te gaan voor een bril met filterglazen met myopiecorrectie om s'avonds te dragen. ------------- Nachtblindheid dus ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben rond oktober 2003 begonnen met -1,75 en -2, maar wist eigenlijk al tijden dat ik slechte ogen had. Ik heb eerst een bril gehad, maar heb nu sinds bijna 3 maanden lenzen. Ik begon daarmee op allebei m'n ogen -2. Die sterkte is nog steeds bij allebei hetzelfde. Als ik m'n bril op heb, heb ik ook het idee dat ik slechter zie.
Ik heb wel van meer mensen gehoord dat hun ogen snel achteruit gaan als ze een bril hebben, maar dat als ze lenzen hebben, hun sterkte ongeveer gelijk blijft. Bij mij helpt dat dus prima, misschien ook bij jou? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb -0,25 aan beide ogen dacht ik en de opticien zei toen dat ik zelf maar moest kiezen hoe ik beter zag en toen zag ik zonder bril beter dus dan maar geen bril. Maar gaan je ogen met mijn sterkte met of zonder bril sneller achteruit? Ik heb het idee zonder omdat je ogen lui worden van een bril maar is dit ook zo?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Achteruitgang van ogen door bril Balance | 57 | 08-12-2009 21:40 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Franse revolutie? H@nk | 22 | 17-11-2006 13:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het communisme topic Joostje | 441 | 22-05-2004 09:20 | |
1 Mei dag van de arbeid MissCzechMeOut | 290 | 07-06-2003 18:17 | |
Dé reacties op het Regeerakkoord... en wat vinden wij er van? Anne | 114 | 02-06-2003 07:06 | |
Kapitalistische oorlog tegen bevolking begonnen niceman1984 | 1 | 24-05-2003 12:56 |