Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2004, 21:47
Squidward
Squidward is offline
Ik werk bij een fastfood restaurant, daar had ik laatst een kleine ruzie met de bedrijfsleider over iets, toen zei ik opeens tegen hem: Ja hallo, de managers geven de medewerkers gewoon gratis eten hier (*noemde naam van manager die dit doet *)
Nu werd een andere manager hier weer boos over tegen mij, dat hij dat een kutstreek vond enzo
Veel collega's zijn nu boos op me... Een meisje noemde me een matennaaier
Er zijn natuurlijk ook nog collega's die nog wel aardig doen, maar de meeste zijn hier niet blij mee, omdat nu niemand meer gratis eten krijgt... (ikzelf dus ook niet)
Ik snap het wel maarja, het is niet meer terug te draaien heeft iemand hier ervaring mee? of misschien tips voor me om de sfeer weer wat gezelliger te maken?
Oud 15-08-2004, 21:52
Verwijderd
Zeg sorry en leg uit hoe het komt. Als het logisch was dat je dat zei dan zullen ze misschien minder boos zijn.
En zeg dan dat dat fastfood eten toch ongezond is en trakteer ze op een bak sla
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 15-08-2004 @ 22:52 :
Zeg sorry en leg uit hoe het komt. Als het logisch was dat je dat zei dan zullen ze misschien minder boos zijn.
En zeg dan dat dat fastfood eten toch ongezond is en trakteer ze op een bak sla
Van McDonalds val je af hoor!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 23:23
Sithan
Sithan is offline
Kan er enigszins inkomen dat ze boos zijn ja...
T heeft vrij weinig zin om in een discussie over je doen en laten andermans 'fouten' te betrekken...dat is echt het type eigen hachje redden en dat valt meestal niet in goede aarde...
als je nou gewoon eens gaat vertellen dat je een kutstreek hebt geleverd en dat je je daar kut over voelt...
Excuses aanbieden lijkt me een must
Oud 16-08-2004, 09:35
cyntha
cyntha is offline
Ik snap wel dat ze boos zijn. Bied je excuses aan en probeer uit te leggen waarom je het zei. Misschien snappen ze het dan een beetje..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 10:21
Verwijderd
Als managers gratis eten uitdelen terwijl dat niet mag dan is dat kwalijk en hoort iemand daar niet boos over te worden. Dat het matennaaierij is valt te betwijfelen. Als er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen dan moet je dat kunnen zeggen. Bovendien, al die managers bij de Mc zijn ook omhooggevallen snotapen van nauwelijks twintig.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 11:56
Joshua
Joshua is offline
Ga er weg nu het nog kan... McDonald's of een van die andere is toch klote werk
Oud 16-08-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-08-2004 @ 11:21 :
Als managers gratis eten uitdelen terwijl dat niet mag dan is dat kwalijk en hoort iemand daar niet boos over te worden. Dat het matennaaierij is valt te betwijfelen. Als er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen dan moet je dat kunnen zeggen. Bovendien, al die managers bij de Mc zijn ook omhooggevallen snotapen van nauwelijks twintig.
Toevoeging: die hun eigen top al hebben bereikt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 12:16
Squidward
Squidward is offline
Citaat:
Joshua schreef op 16-08-2004 @ 12:56 :
Ga er weg nu het nog kan... McDonald's of een van die andere is toch klote werk
Alsof het straks niet meer kan ofzo?
Oud 16-08-2004, 14:41
Auntie M
Auntie M is offline
Och ja dat zijn van die huisgeheimen en soms komen die uit. Maar ik denk niet dat je collega's recht hebben om boos op je te worden omdat het dus gewoon iets is wat eigenlijk niet mag. Dus het was leuk zolang het duurde maar is nu voorbij...
De pech is dat ze jou als verklikker zien maar daar kun je dus niets aan doen en je hebt kans dat ze minder vriendelijk tegen je doen, maar daarvoor heb je met mensen te maken. Misschien helpt het om de sfeer goed te houden als je tegen ze zegt dat je het er per ongeluk uitfloepte of zo. Maar in principe ben je ze geen uitleg of verontschuldiging schuldig.
Oud 16-08-2004, 15:38
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 16-08-2004 @ 15:41 :
Och ja dat zijn van die huisgeheimen en soms komen die uit. Maar ik denk niet dat je collega's recht hebben om boos op je te worden omdat het dus gewoon iets is wat eigenlijk niet mag. Dus het was leuk zolang het duurde maar is nu voorbij...
De pech is dat ze jou als verklikker zien maar daar kun je dus niets aan doen en je hebt kans dat ze minder vriendelijk tegen je doen, maar daarvoor heb je met mensen te maken. Misschien helpt het om de sfeer goed te houden als je tegen ze zegt dat je het er per ongeluk uitfloepte of zo. Maar in principe ben je ze geen uitleg of verontschuldiging schuldig.
Oud 16-08-2004, 16:57
Tiño
Tiño is offline
tja, dat is een nogal domme actie, waardoor je indd veel mensen hebt genaaid, maarja je zegt wel ns wat in een opwelling en dat is niet terug te draaien, hopelijk leer je ervan en denk je komende keren wel na als je iets zegt waar je eigenlijk niks mee te maken hebt.
Oud 16-08-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 16-08-2004 @ 13:03 :
Toevoeging: die hun eigen top al hebben bereikt.
In een afzonderlijk filiaal valt niet zoveel carrière te maken bij McDonalds, nee.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:14
Squidward
Squidward is offline
Vandaag deden ze alweer een beetje normaler, dat wijf die me een matennaaier noemde zei me tenminste weer gewoon gedag. (Ze roddelt nog steeds over me, maargoed).
En de manager die het hele probleem zich het meeste aantrok, heb ik even goed mee gepraat en toch maar sorry gezegd.
Oud 17-08-2004, 11:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MCH schreef op 15-08-2004 @ 23:58 :
Van McDonalds val je af hoor!
Bullshit...
Oud 17-08-2004, 18:08
very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-08-2004 @ 12:06 :
Bullshit...
ja tuurlijk wel. als je de mac werkt mag je geen eten pakken daar moet je voor betalen.

en als je achter in de keuken staat en ziet hoe het gemaakt wordt en andere ranzige zooi (niet bij alle macs natuurlijk maar bij sommige wel) hoef ik het ook niet meer te eten.
Oud 19-08-2004, 00:33
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-08-2004 @ 12:06 :
Bullshit...
nee.

In Nederland is er een vent geweest die de theorie van de Amerikaanse docu maker die zoveel dagen lang alleen mc food at wilde afschrijven als vals.

De theorie van de Amerikaan was dat je er superdik van werd, hierdoor ging mcdonalds 'gezond' doen en de 'extra large' porties schrappen.

De Nederlander heeft bewezen dat als je je aan je normale dagelijkse calorieën houdt, of er onder blijft zitten, dat je dan gewoon normaal blijft, ofwel zelfs afvalt (wat bij hem gebeurde).

Via de website van McDonalds kun je opzoeken hoeveel calorieën elk product heeft, en wat je dus kunt eten per dag.

De documaker uit Amerika at minstens het dubbele per dag, op die valse manier kun je ook bewijzen dat sla eten ongezond is, zolang je maar meer eet dan je dagelijks nodig hebt. It's in the calories, niet in het verschil burger of bak sla.
Oud 19-08-2004, 13:02
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 19-08-2004 @ 01:33 :
nee.

In Nederland is er een vent geweest die de theorie van de Amerikaanse docu maker die zoveel dagen lang alleen mc food at wilde afschrijven als vals.

De theorie van de Amerikaan was dat je er superdik van werd, hierdoor ging mcdonalds 'gezond' doen en de 'extra large' porties schrappen.

De Nederlander heeft bewezen dat als je je aan je normale dagelijkse calorieën houdt, of er onder blijft zitten, dat je dan gewoon normaal blijft, ofwel zelfs afvalt (wat bij hem gebeurde).

Via de website van McDonalds kun je opzoeken hoeveel calorieën elk product heeft, en wat je dus kunt eten per dag.

De documaker uit Amerika at minstens het dubbele per dag, op die valse manier kun je ook bewijzen dat sla eten ongezond is, zolang je maar meer eet dan je dagelijks nodig hebt. It's in the calories, niet in het verschil burger of bak sla.
juist
Oud 19-08-2004, 15:50
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
nee.

inderdaad, zo is het maar net!
Oud 19-08-2004, 16:42
schimmel
schimmel is offline
wat ben jij voor doos, "meeeeemeeeeeh zij krijgen gratis eten en ik niet dat is niet eeeeeerlijk."
damn
"klikken" is echt zo laag
Oud 19-08-2004, 17:49
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
schimmel schreef op 19-08-2004 @ 17:42 :
wat ben jij voor doos, "meeeeemeeeeeh zij krijgen gratis eten en ik niet dat is niet eeeeeerlijk."
damn
Oud 19-08-2004, 18:40
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
nee.

beide 'onderzoeken' kloppen niet, die Amerikaan at inderdeed overgrote porties van alles, maar die Nederlandse journalist at alleen de fruitshakes en salades.. ja, like duh dat je er dan niet van aankomt.. geen representatief onderzoek dus want 90% van de klanten komt niet voor de groentes en de fruitshakes maar voor de vette hap.. anders ren je wel naar de dichtstbijzijnde groenteboer of supermarkt.
op beide 'onderzoekjes' valt dus nog het één en ander aan te merken, en het is dus bij lange na niet zo zwart-wit.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 18:43
battlestar
battlestar is offline
@ de topicstarter: tegen de manager was je wat mij betreft geen excuses schuldig.. hij heeft zich ten slotte niet aan de regels gehouden en hij was verantwoordelijk voor de wijze waarop men er met eten tijdens pauzes omsprong.
tegen je collega's zou ik wel sorry zeggen, het was tenslotte geen strakke actie, en zij zijn er nu eenmaal de dupe van geworden.. volgende keer wat beter op je woorden letten
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 20:11
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
battlestar schreef op 19-08-2004 @ 19:40 :
beide 'onderzoeken' kloppen niet, die Amerikaan at inderdeed overgrote porties van alles, maar die Nederlandse journalist at alleen de fruitshakes en salades.. ja, like duh dat je er dan niet van aankomt.. geen representatief onderzoek dus want 90% van de klanten komt niet voor de groentes en de fruitshakes maar voor de vette hap.. anders ren je wel naar de dichtstbijzijnde groenteboer of supermarkt.
op beide 'onderzoekjes' valt dus nog het één en ander aan te merken, en het is dus bij lange na niet zo zwart-wit.

Ook niet waar. Maar ik ga niet met je discusiëren hier over, ik verwijs je liever naar het topic op eten en drinken zooi, daar zitten er meer die dat wat jij denkt denken.
Oud 19-08-2004, 20:37
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 19-08-2004 @ 21:11 :
Ook niet waar. Maar ik ga niet met je discusiëren hier over, ik verwijs je liever naar het topic op eten en drinken zooi, daar zitten er meer die dat wat jij denkt denken.
het feit blijft dat een onderzoek met één persoon nóóit als representatief mag worden gezien, en uitgegaan hiervan mag je dus niet zo snel conclusies trekken. wat ik wil zeggen: die Nederlandse journalist heeft nog vrijwel niets bewezen met zijn 'onderzoekje'
dat was een beetje mijn punt in mijn vorige post, niet om er een welles-nietes discussie uit voort te brengen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
schimmel schreef op 19-08-2004 @ 17:42 :
damn
Noet goed gelezen jij
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 07:08
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
laat ze gewoon lekker de tyfus krijgen hahaha
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 08:11
iedje
iedje is offline
gewoon een tijdje negeren en je best blijven doen. jij hebt natuurlijk niet verwacht dat dit zou kunnen gebeuren maar shit happens wel degelijk. ik heb t es gehad met een meisje op de zaak die mij weg wild ehebben. haar moeder deed de financien van de zaak en zij zei constant tegen me dat we falliet waren. ik heb toen aan de vriendin van de baas gevraagd of ik wat anders moest gaan zoeken omdat we gingen sluiten. ze waren toen blij dat ik het vertelde. ik kon echter niet weten dat mijn collega een goede toneelspeelster was en iedereen uiteindelijk boos zou zijn op mij! de waarheid beloont niet altijd....
anyway... je moet het gewoon laten rusten en je werk goed blijven doen. probeer zo nu en dan met iemand een gesprek aan te knopen en t uit te leggen, maar maak het niet het belangrijkste van je dag anders ga je op een gegeven moment met tegenzin naar je werk.
succes!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 08:13
iedje
iedje is offline
enne btw wat zeiken jullie over afvallen van fastfood? je kan er best van afvallen als je niet teveel eet, je wordt er alleen zo slap als een vaatdoek van! crashdieeten noem je dat. net zoals herbalife, slimfast enz enz. je verbrandt daar alleen spieren en vocht mee. geen wonder dat je afvalt. zo wil je alleen niet afvallen.

maargoed lekker evrder ontopic??????
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 10:13
Machiavelli
Machiavelli is offline
Dan moet je je maten maar niet naaien.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
battlestar schreef op 19-08-2004 @ 19:40 :
maar die Nederlandse journalist at alleen de fruitshakes en salades.. ja, like duh dat je er dan niet van aankomt..
Die saus in die salades zit propvol met foute calorieen.
Oud 30-08-2004, 18:35
elledc
elledc is offline
@ AJMouse

Het is niet beredeneerd te zeggen dat je niet verdikt door fastfood te eten. Fastfood blijft fastfood. De slaatjes die de Mc Donalds hebben ingelast zijn gezonder geworden mààr ze bezitten wel sausjes en vinaigrettes die het normale gehalte aan calorieen sterk te boven gaat.
Erbij komt, als je fastfood eet, past een goeie cola of een limonade uitstekend bij het eten, frisdrank mengen met eten resulteert in het zwellen van de buik en het opstapelen van vetten overal aan je lichaam.
Vandaar, ik haat fastfood restaurants, je ziet er altijd vette mensen kauwen op een hamburger. Voor een klein menu betaal je 6 euro en je hebt na een half uur alweer honger.
Fastfood ketens suck
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 19:19
aniki
aniki is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-08-2004 @ 19:35 :
@ AJMouse

Het is niet beredeneerd te zeggen dat je niet verdikt door fastfood te eten. Fastfood blijft fastfood. De slaatjes die de Mc Donalds hebben ingelast zijn gezonder geworden mààr ze bezitten wel sausjes en vinaigrettes die het normale gehalte aan calorieen sterk te boven gaat.
Erbij komt, als je fastfood eet, past een goeie cola of een limonade uitstekend bij het eten, frisdrank mengen met eten resulteert in het zwellen van de buik en het opstapelen van vetten overal aan je lichaam.
Vandaar, ik haat fastfood restaurants, je ziet er altijd vette mensen kauwen op een hamburger. Voor een klein menu betaal je 6 euro en je hebt na een half uur alweer honger.
Fastfood ketens suck
Vooral MacDonalds.
De lokale shoarmaboer

ontopic:
Als je van plan bent om daar nog een tijdje te werken, dan kan het wel eens handig zijn om je collega's jouw kant van de zaak te laten zien.
Maar je moet het wel goed doen, anders ziet iedereen je weer als een enorme slijmbal die het goed probeert te maken.

Als ze nog steeds zo dom doen en je bent van plan om weg te gaan, dan zou ik weggaan met een KNAL.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:02
Verwijderd
nou sorry hoor, maar das echt wel mega dom. Wij krijgen ook gratis eten van mekaar, en 1 van de supervisors heeft dat wel door maar speelt het niet door naar de baas. Want dan ben je echt een matennaaier...

ik denk dat je niet moet forceren om aardig te doen, doe je werk goed en kijk wat zij doen, of ze vanzelf weer beginnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten