Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 19:19
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
hey ik heb nu al 7 maanden met mijn vriend. We zijn allebei 15 en zouden al best wel een keer bij elkaar gewoon willen slapen in het weekend.
Nu is mijn vraag:
Is het normaal dat wij elkaar een keer willen slapen..? en hoe kan ik het aan mijn ouders voorstellen (aan mijn moeder eigenlijk)

bedankt!!
Oud 07-09-2004, 19:29
Verwijderd
Ja, dat lijkt mij wel redelijk om te kunnen vragen. Je kan gewoon aan je moeder vragen; mam, mag ik bij *naam vriend* blijven slapen. Of; mam, mag *naam vriend* bij mij blijven slapen?

Klaar
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:32
Yora
Sja...

Gewoon slapen bedoel je he?? Het is begrijpelijk dat jullie ouders al een mini hartaanval krijgen bij het horen van die zinnetjes Stel anders aparte kamers ofzo voor als ze er moeite mee hebben
^-^ Hangt van je ouders/moeders strengheids-level af natuurlijk!! Ik zou verder ook niet weten welk advies te geven eigenlijks hahah
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:32
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
Citaat:
Mushu schreef op 07-09-2004 @ 20:29 :
Ja, dat lijkt mij wel redelijk om te kunnen vragen. Je kan gewoon aan je moeder vragen; mam, mag ik bij *naam vriend* blijven slapen. Of; mam, mag *naam vriend* bij mij blijven slapen?

Klaar
jamaar ben ik niet te jong daarvoor en misschien denkt mijn moeder wel dat ik te jong ben en vraagt ze zich af wat we dan wel allemaal niet doen.. en misschien val ik een beetje met de deur in huis ofzo..
Oud 07-09-2004, 19:36
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
je kan het eigenlijk alleen maar direct vragen, dus of dat of niet
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:39
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Bl0ndje schreef op 07-09-2004 @ 20:32 :
jamaar ben ik niet te jong daarvoor en misschien denkt mijn moeder wel dat ik te jong ben en vraagt ze zich af wat we dan wel allemaal niet doen.. en misschien val ik een beetje met de deur in huis ofzo..
Of je met de deur in huis valt, ligt er natuurlijk hoeveel je over je vriend thuis verteld hebt, in welke mate ze weten wat jullie 'doen' etc. Ze zullen in iedergeval vragen gaan stellen...
En of je te jong bent.... tja dat voel je zelf het beste aan...
Oud 07-09-2004, 19:41
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 07-09-2004 @ 20:39 :
Of je met de deur in huis valt, ligt er natuurlijk hoeveel je over je vriend thuis verteld hebt, in welke mate ze weten wat jullie 'doen' etc. Ze zullen in iedergeval vragen gaan stellen...
En of je te jong bent.... tja dat voel je zelf het beste aan...
hmm.. ja en als ze vragen gaan stellen moet ik dan egt eerlijk antwoord geven want ik vind het een beetje genant om aan me ouders te vertellen wát ik allemaal doe/ hebt gedaan met hem.
Moet ik ze dan gerust stellen door te zeggen dat we nog niet zijn verder gegaan en dat nog niet van plan zijn..?
Oud 07-09-2004, 19:47
Gammaray
Gammaray is offline
gewoon vragen dan hoor je het vanzelf.
Oud 07-09-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Och, ik was ook 15 hoor, toen ikvoor het eerst bij mijn vriend bleef slapen, mijn moeder ''verdacht'' mij ook niet meteen.
Het ligt er inderdaad ook wel aan hoe goed jouw ouders jouw vriend al kennen. Maar als ze hem kennen, anders ook trouwens, kan je het beste gewoon vragen, dat is dan wel direct, maar je kan er ook niet omheen draaien lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:51
iedje
iedje is offline
lol... ik had een aantal keer "geluk" met mn ex. ik was toen ook heel jong en mn ouders waren er heel erg optegen.
totdat we een keer een verjaardag hadden. mn ex had gezopen dus kon niet meer rijden, mn vader zou em brengen en was dat vergeten en had ook lekker zitten tanken. dus ik zei op mijn beurt: het is te laat om te bellen, jullie kunnen niet rijden... tja dan moet ie maar blijven slapen...
vlak erna had ie weer es ruzie thuis en had zn vader em midden in de nacht buitengesloten. toen kwam ie dus naar mij toe en moesten we em wel binnenlaten.
toen werd het voor mij dus al makkelijker. ik had ook t geluk dat ie om de hoek woonde bij de winkel waar ik toen werkte dus kon ik dat als smoes gebruiken (kortere reistijd )

maargoed ik dwaal af... je kan het gewoon vragen. zeggen ze nee, maak er dan geen drama vraag en vraag je ouders waar ze bang voor zijn. laat je niet afschepen met:"nee is nee". of dat soort onzin. vraag of ze erover willen praten. leg hen je standpunten uit en luister naar ze. het is tenslotte gewoon een kwestie van vertrouwen....
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 20:00
evanescence
evanescence is offline
het is wel normaal dat jullie bij elkaar WILLEN slapen, je wilt zoveel mogelijk bij elkaar zijn, maar of ik mijn dochter van 15 bij haar vriendje laat slapen? ik weet het niet...
Oud 07-09-2004, 20:02
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
Citaat:
evanescene schreef op 07-09-2004 @ 21:00 :
het is wel normaal dat jullie bij elkaar WILLEN slapen, je wilt zoveel mogelijk bij elkaar zijn, maar of ik mijn dochter van 15 bij haar vriendje laat slapen? ik weet het niet...
ja daarom.. ik denk dat ik dan maar paar maandjes moet wachten.. misschien tot dat ik 16 ben ofzo.. dan hebben we ondertussen al een jaar..
Oud 07-09-2004, 20:20
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ik was ook 15 toen ik voor het eerst bij mn toenmalige vriendje bleef slapen
het was eigenlijk bijna niet anders te doen, indien hij een uur met de bus van mij vandaan woont, en ik mn ouders ook weer niet zo gek kreeg om me steeds te komen halen
eerste keer heb ik netjes op de logeerkamr gelegen, de keer erop sneaky bij hem geslapen
zijn ouders vonden het eerst ook niet zo geslaagd (hij was ook nog net geen 16) maar later vonden ze het niet erg
hij moest bij mij altijd bij mn broertje slapen, maar toen mn ouders wisten dat we bij hem thuis ook in 1 bed sliepen, mocht hij wel op mijn kamer

gwn kwestie van vertrouwen van je ouders in jou en in je vriendje
maare, just pop the question, zou ik zo zeggen!
Nee heb je en Ja kun je krijgen!
suc6 ermee!
Oud 07-09-2004, 20:26
Mariekje*
Mariekje* is offline
Gewoon heel direct vragen denk ik.. ik ben zelf ook 15, m'n vriend is 19 en zouden ook graag bij elkaar blijven slapen (hebben 7.5maand).. Mijn moeder is echt niet makkelijk wat jongens betreft maar weet van mij dat ik de 'verantwoordelijkheid' wel aan kan.. ze twijfelt niet aan me, stelt me geen vragen etc. Vind het slapen al sinds dat we 2maanden hebben oké en dan zou je denken, wat let je dan? juist.. zijn ouders.. hij mag dan wel 19 wezen maar paps en mams zijn nog steeds erg streng.. blijven slapen? NO WAY.. En ik ben bang dat we dat voorlopig nog wel kunnen vergeten ook.. jammer maar helaas Je zou ze ook slechts om een mening kunnen vragen; "zeg mam wat zou je ervan vinden als ik *naam vriend* een xtje vraag om te blijven slapen".. als ze fel reageerd of veel vragen stelt, kan je altijd nog zeggen "Het was slechts een idee hoor het hoeft nu nog niet persé".. desnoods moet je dan idd w88 totdat je een jaar of 16 bent.. tsja.. maar dan weet je iig hoe ze er ongeveer op gaat reageren..
of "Ik slaap vanavond bij..." of ".. Vind je het goed als?"
Als je het direct wil vragen zorg dan dat je van te voren wat argumenten hebt.. gewoon de mond snoeren..

suc6
Oud 07-09-2004, 20:27
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Bl0ndje schreef op 07-09-2004 @ 20:41 :
hmm.. ja en als ze vragen gaan stellen moet ik dan egt eerlijk antwoord geven want ik vind het een beetje genant om aan me ouders te vertellen wát ik allemaal doe/ hebt gedaan met hem.
Moet ik ze dan gerust stellen door te zeggen dat we nog niet zijn verder gegaan en dat nog niet van plan zijn..?
Dat zou je kunnen doen, als je denkt dat ze anders erg zouden schrikken en ze je veel te jong vinden...
Bij mij heeft het wel gewerkt tenminste...
Als je wat ouder bent kun je het ze wel vertellen of weten ze het zelf al wel...
Oud 07-09-2004, 20:30
Verwijderd
leg gewoon uit dat jullie nix van plan zijn te doen (ook al ist wel zo, jouw zaak), en stel desnoods als laatste redmiddel aparte kamers voor. Vertel dat jullie gewoon een keer saampjes willen slapen enzow.. maar 1 tip. w8 niet op het laatste moment. Dus je vriendje tot elf uur thuis en dan met de deur in huis vallen. Vraag het paar daagjes van te voren wat je ma nog wat tijd geeft om eraan te wennen. En als je ouders echt pietluttig zijn, stel dan voor dat hij eerst bij jou komt, wat ze nog enig idee van controlle geeft.

succes!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 20:47
Verwijderd
- Of het 'normaal' is heeft geen relevantie.

- Je kunt het vragen door het bijvoorbeeld te vragen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 21:58
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
niet geschoten is altijd mis.
Gewoon proberen en desnoods voorstellen dat hij op de logeerkamer slaapt
Als je slaapt kan er toch weinig gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 22:49
bracelance
bracelance is offline
Je moeder zal het moment altijd uit proberen te stellen dat hij bij jou slaapt of jij bij hem. Zodra ze dat doen is ze haar dochter kwijt in haar ogen. Je kunt uiteraard vragen of je vriend bij jou een keer mag slapen op een matrasje ernaast omdat jullie een keer samen op een kamer willen slapen. En als je moeder bang is dat jullie sex hebben kan je als argument gebruiken dat sex helemaal niet alleen 's nachts kan maar ook overdag. Succes ermee
Oud 07-09-2004, 22:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
HvJ schreef op 07-09-2004 @ 21:26 :
ik ben zelf ook 15
Misschien je profiel even aanpassen dan?

Ik zou het idd gewoon vragen. Laat zien dat je te vertrouwen bent. Dat doe je onder andere door je volwassen op te stellen en dus niet bij de eerste de beste 'nee' als een opstandige puber gaan zeuren. Gewoon fatsoenlijk het gesprek voortzetten en vragen wat haar bezwaren zijn, waar ze bang voor is en wat ze eventueel wel acceptabel zou vinden. Op die manier bereik je volgens mij het meest.
Oud 08-09-2004, 01:45
A*
A* is offline
Ik zou het gewoon doen, heel normaal dat jullie bij elkaar willen slapen.
Maar ik weet niet hoe de relatie met je ouders is. Ik vind dat je zoiets niet hoeft te vragen. Maarja..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 02:08
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
inderdaad

als je al 7 maanden iets met elkaar hebt zal er vast wel wat meer gebeurd zijn dan de gebruikelijke kus... Of zie ik de NL'se jeugd nou te somber in met mijn standpunt dat iedereen op zn 13-14de al in contact is gekomen met enige vorm van seksualiteit?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 03:51
CrovaX85
CrovaX85 is offline
bij mij hielp het om te zeggen van 'mam, als we *DAT* willen doen dan hoeft het niet nacht te zijn, en een bed hebben we ook al niet perse nodig, dus welke reden behalve *DAT* heb je nog meer?!'

en toen wist ze niks meer te zeggen en mocht het gewoon, op mijn kamer, in mijn bed
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 06:29
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik ben zo blij dat mijn ouders daar nooit een probleem van hebben gemaakt

maarja je kan het ze op zn minst gwoon een keer vragen he
Oud 08-09-2004, 09:43
Verwijderd
Ik vind het anders vrij abnormaal, zomaar bij je vriendje logeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2004, 10:05
Verwijderd
Of je ouders daar moeilijk over gaan doen heb je eigenlijk niet in de hand. Dat ligt gewoon aan je ouders, sommige ouders flippen meteen als ze zo'n vraag krijgen.

In ieder geval ben je natuurlijk niet verplicht om tegen je ouders te gaan vertellen wat je allemaal met hem gedaan hebt. Je ouders vertellen toch ook niet uitgebreid over hun sexleven aan jou neem ik aan.. Dus hoef jij er ook helemaal niets over te vertellen, dat is gewoon privé.

Ouders denken om de een of andere reden dat ze controle kunnen hebben over wat jij allemaal doet met je vriendje, door simpelweg dat bij elkaar slapen te verbieden. Of misschien hebben zij ook wel door dat het onzin is, maar vinden ze het gewoon geen prettig idee dat hun 15 jarige dochtertje al naast een jongen slaapt.

Maargoed, je hebt het nog niet gevraagd. Misschien doen ze wel helemaal niet moeilijk. En als ze moeilijk doen dan kun je ze proberen te overtuigen dat je heus geen overhaaste beslissingen zal nemen etc.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 10:45
Lorelei
Lorelei is offline
Je kan het altijd vragen. Je hoeft alleen niet boos en verontwaardigd te zijn als het niet mag. Veel ouders vinden het op die leeftijd helemaal niet goed.
Oud 08-09-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Je zult nooit weten of je moeder het te jong vindt, als je het niet gewoon vraagt.
Probeer gewoon zoveel mogelijk argumenten te verzinnen en probeer te verzinnen met wat voor argumenten zij zou kunnen komen en probeer dus van te voren al tegenargumenten te verzinnen.
En als ze het nu niet goed vindt, dan vraag je het een tijdje later nog een keer. Misschien moet ze wennen aan het idee?
En als hij het nou eens aan zijn ouders vraagt? Misschien denken zijn anders er wel anders over dan de jouwe en kunnen die eens met jouw ouders praten.
Overhaast in ieder geval niets! En over je seksleven hoef jij niets te vertellen hoor! Dat is privé!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:01
fractuur
fractuur is offline
Hmm.. als moeder ik zou het wat jong vinden, maar als jullie het willen kan je toch aparte kamers voorstellen? Hij op de logeerkamer en jij op je eigen kamer? Zo geef je je ouders vertrouwen, en kunnen ze eraan wennen. En tegen de tijd dat je 16 bent mag het vast wel bij elkaar.. Tis iig een goed compromis.
Oud 08-09-2004, 12:03
angel-nieke
angel-nieke is offline
uhm tja vragen... gewoon op subtiele manier of als t er een keer over gaat...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 13:34
Reem
Reem is offline
Ik was ook 15 en we gingen toen 4 maanden met elkaar.
Toen ik 't voor de eerste keer voorstelde reageerde mijn moeder nogal hysterisch, maar eigenlijk was dat zo over toen we er later serieus over praatten. En mijn moeder had er vooral moeite mee om mij 'los te laten', want zo voelde ze het wel, ontdekte ik later.

Gewoon praten, laat zien dat je al oud en wijs genoeg bent en dat ze je kan vertrouwen. Natuurlijk hangt het ervan af wat voor ouders je hebt, want niet iedereen denkt daar hetzelfde over, maar heb het er in ieder geval over!
Wie niet waagt, die niet wint
Oud 08-09-2004, 15:12
tica
tica is offline
Ik ben 15, en ik heb nu een half jaar een vriendje dat ook 15 is.
We wilden al snel bij elkaar slapen, omdat het gewoon gezellig is.. begrijpelijk toch? Mijn eigen ouders had ik binnen 2 minuten over, maar die van hem deden echt heel moeilijk. Maar kommop, als je 15 bent weet je toch wel wat je doet? Mocht je met de ander naar bed gaan, kun je nare dingen echt wel zelf voorkomen! Wie doet zichzelf dat nou aan? Ze geven vanaf groep 7 ongeveer elk jaar voorlichting.. ik vind het zo belachelijk dat ouders daar nog zo moeilijk over kunnen doen! Ik zou gewoon een goed gesprek met je ouders aan gaan. Je moet hun vertrouwen kunnen winnen, en ik vind dat dat moet kunnen zonder dat je in detail hoeft te vertellen wat je allemaal uitspookt. Daar hebben zij toch niks mee te maken?

Nouja voor de zomervakantie mocht ie toch een keertje bij mij blijven slapen omdat we elkaar 4 weken zouden gaan missen, en daarna mocht het gewoon altijd.. blijkbaar zijn zn ouders omgeslagen nadat we de zomervakantie hadden overleefd ofzo
Succes ermee en ik hoop echt voor je dat het mag binnenkort
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-09-2004 @ 21:47 :
- Of het 'normaal' is heeft geen relevantie.

- Je kunt het vragen door het bijvoorbeeld te vragen.
Wat hierboven staat is heel erg waar. De term 'normaal' heeft zo'n brede betekenis, en ik denk dat wij niet voor jou kunnen beoordelen of het normaal is. Wij kennen jou niet, je vriend niet, je ouders niet, en je thuissituatie niet. Maar... We kunnen je wel proberen advies te geven.

Ik denk dat de beste manier is om het gewoon open te vragen. Je moet hierbij wel letten op het moment waarop je het vraagt en de manier waarop je het brengt. Gewoon heel simpel: "Wat zouden jullie er van vinden als ... hier bleef slapen?" Er zijn dan twee mogelijkheden. Of ze vinden het goed, of ze vinden het niet goed. Als ze het niet goed vinden, kun je ze op een 'normale manier' (Dus niet boos of geirriteerd) vragen waarom niet. En als ze dat verteld hebben kun je eventueel vertellen waarom je het er niet mee eens bent. Maar als ze toch besluiten het niet toe te staan, denk ik dat je je daar toch bij neer moet leggen. Het zijn tenslotte je ouders, en waarschijnlijk hebben ze het beste met je voor.

En als je ouders vragen naar 'wat jullie allemaal doen', vind ik niet dat jij hen een antwoord verplicht bent. Jij hebt tenslotte ook recht op privacy. Je kunt je ouders wel gerust stellen door bijv. te zeggen dat jullie geen onverantwoorde dingen doen, of dingen waar jullie nog niet aan toe zijn.

En dan even over mijn eigen ervaring: Toen ik 14 was (Bijna 15...) kreeg ik iets met mijn vriend (Die nog steeds mijn vriend is ) en hij was op dat moment nét 17. Wij zijn geloof ik na een of twee maanden al bij elkaar gaan slapen, en mijn ouders maakten daar absoluut geen probleem van. Ze vertrouwden me, en vonden me verantwoordelijk genoeg om zelf te beslissen (Tot in zekere mate natuurlijk!) wat goed voor me was.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:56
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
7 maanden, 15 jaar... mja waarom niet? Trouwens, je hoeft op lichamelijk gebied ook nog niets te "doen" als je bij elkaar gaat slapen. En wat je ouders betreft... mja ligt er aan hoe ze zijn.
Oud 08-09-2004, 21:01
Al Murphy
Al Murphy is offline
Dat voorstel van 'hij in de logeerkamer en ik in mijn bed' vind ik maar niks. Daar trapt echt geen mens in hoor. Net alsof jullie, als jullie al eens in elkaars buurt slapen, met een muur tussenin gaan slapen. Dat weet jij, dat weet ik, en dat weten je ouders ook.
En evengoed weten zij, jij en ik (of ik moet me al erg vergissen) dat de kans dat er 'iets' gebeurt vrij groot is. Op 101 manieren gaan vertellen dat er niks zal gebeuren die nacht, werkt om die reden (meestal) dus averrechts.

Nog iets waar ik het nut niet van in zie: liegen over wat jullie al dan niet al gedaan hebben. Je kan beter zwijgen, of zeggen "ik heb echt geen zin om dat met jullie te bespreken" dan er over liegen. Ideaal is natuurlijk dat je zorgt dat eender welk gesprek daar niet op uitdraait, of ijskoud over iets anders beginnen Of rood aanslaan, helpt misschien ook. Gewoon, om nog lastigere situaties in de toekomst te vermijden.

Zelf kan je dus ook niet veel meer doen om hun te overhalen, en dat denken er blijkbaar nog heel wat meer. Als het je lukt, geniet er van (en maak 's nachts niet té veel lawaai (c; ), als het nu niet lukt is de kans dat het volgende keer wel kan, weeral groter.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:07
annetjuh
annetjuh is offline
mijn mam zou het niet goed vinden tenzij ik een vriendje neem hier en mee naar huis neem in het weekend dan heeft ze geen andere keuze
Oud 08-09-2004, 21:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 08-09-2004 @ 22:01 :
Dat voorstel van 'hij in de logeerkamer en ik in mijn bed' vind ik maar niks. Daar trapt echt geen mens in hoor. Net alsof jullie, als jullie al eens in elkaars buurt slapen, met een muur tussenin gaan slapen. Dat weet jij, dat weet ik, en dat weten je ouders ook.
onzin als je het mij vraagt.
Als de enige voorwaarde is dat je apart slaapt, dan kun je daar best mee instemmen. Samen lekker liggen is dan al genoeg en zo gauw je echt wil slapen dan naar een andere kamer gaan. Oké, samen slapen is fijner, maar als het niet anders kan dan is het een goed begin.
Oud 08-09-2004, 21:44
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-09-2004 @ 22:37 :
onzin als je het mij vraagt.
Als de enige voorwaarde is dat je apart slaapt, dan kun je daar best mee instemmen. Samen lekker liggen is dan al genoeg en zo gauw je echt wil slapen dan naar een andere kamer gaan. Oké, samen slapen is fijner, maar als het niet anders kan dan is het een goed begin.
Ja, daar heb je ook wel gelijk. Maar ik bedoelde het net iets anders ('t was ook niet erg duidelijk vrees ik): zoiets moet je niet zelf gaan voorstellen.
Maar voor mij zou daarbuiten toch gelden dat ik echt niet in een andere kamer zou blijven slapen. Maar misschien is dat voor iedereen dan toch anders.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:36
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Toen ik op m'n 15 vroeg aan m'n moeder of ik de pil mocht nemen;

ik: mam, mag ik de pil nemen?
zij: Ben je daar niet nog wat te jong voor?
ik: Euh... nee
zij: ok dan

mijn advies: waag je kans
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:43
Verwijderd
tja ik ben 16 en mijn vriend sinds vandaag 17, maar toen ook 16 en we hadden bijna een half jaar wat en wilden bij elkaar slapen
ik was al aan de pil, eigenlijk vanwege mijn menstruatie maar het was sowieso wel handig..
maar ik heb gewoon aan mijn ouders gevraagd: mag ik een keer bij (naam vriend ) blijven slapen
ze waren wel ff stil, maar ik zei heb het er maar ens over dan hoor ik het wel een keer
dus paar dagen later vroeg ik het weer, toen hadden ze het erover gehad en toen mocht het, omdat ik oud genoeg was om zlf te bepalen wat ik wilde en waar ik aan toen was enz...

dus dat was mooi
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:46
Verwijderd
Waarom zou je te jong zijn om bij je vriendje te slapen? Dat je ouders je te jong vinden voor seks zou kunnen, maar te jong voor slapen...?

Maargoed, gewoon vragen idd, op een vriendelijke manier. En niet gaan schreeuwen als blijkt dat het niet mag; gewoon zeggen 'oh, jammer, waarom niet?' en de reden accepteren (of uitleg vragen als je de reden niet begrijpt). En dan een paar weken later nog eens vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:48
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Mijn vriendin en ik waren 16 toen ik het voor de eerste keer probeerde. We hadden toen net 3 maanden wat.
Toen mocht het niet.
Iedere maand weer gebprobeert. Nu hebben we 7 maanden en ze mag mee op vakantie. Ik heb de voorwaarden met mijn ouders opgesteld waaronder zij mee mag, en daar zat het slapen op andere kamers niet tussen.

Gewoon proberen meis, kan nooit kwaad! Je moeder zal zelf wel bepalen of het wel of niet mag en of het wel of niet op een andere kamer moet. Het ligt heel erg aan je ouders of het mag, bij sommige mag het na een week al, bij andere pas na het huwelijk
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:32
essepessie
essepessie is offline
mijn moeder had stiekem een condoom in mijn tas gestopt
moeders...

als je al 7 maanden bij elkaar bent , zou ik zelf denken dat het niet zo'n probleem is , maar het ligt natuurlijk aan wat voor ouders je hebt , en hoe volwassen en verantwoordelijk zij al vinden dat je bent ..
als ze jou nog steeds zien als hun 'kleine meisje' heeft gewoon vragen of je bij hem mag slapen natuurlijk ook weinig zin ..en het idee om het te vragen als je 16 bent ...?
ik denk dat het weinig met je leeftijd te maken heeft maar met hoe jij je gedraagt etc.
Oud 12-09-2004, 22:33
Mrij
Mrij is offline
Ik was 16 (vorig jaar zomer) en had 3 weken vriend ofzo maar woont erg ver weg.. toen was hij voor zn vakantie hier in de buurt bij een vriend maar toen die weer naar huis moest was daar kermis.. dus ging ik met gezamelijke vriend van ons naar hem toe.. en toen moest ik er wel blijven slapen.. maakte mn ouders geen probleem van en week later kwam die gewoon bij mij pitten ook op kamer enzo.. ouders vonden het meteen goed niet eens over gehad dus dat scheelde
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 12-09-2004 @ 19:46 :
Waarom zou je te jong zijn om bij je vriendje te slapen? Dat je ouders je te jong vinden voor seks zou kunnen, maar te jong voor slapen...?

Maar er zijn natuurlijk wel andere redenen waarom haar vriendje niet bij haar zou mogen slapen. Mijn zusje (16) heeft ook een vriendje, en seks, maar mag toch van mijn moeder niet met hem slapen. Maar goed daar spelen nog 100 andere dingen een rol bij.

Ik zou bij jezelf nagaan of je echt samen met je vriendje wil slapen. En dan vraag het gewoon, nee heb je ja kun je krijgen. Mag het van je ouders niet, dan hebben ze daar waarschijnlijk goede redenen voor, en die moet je dan maar gewoon accepteren. Suc6.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 13:56
Cootje
Cootje is offline
mam mag huppelepup blijven slapen?

nee hoezo?

ja gewoon, gezellig

nee doe maar niet ...

en dan zeg jij uit volle borst : maar mam, als ik em wil neuke doe ik het wel ergens anders dus daar hoef je het niet voor te doen.

wedden dat je ma dan zo kijkt en denkt ja daar heb je gelijk in?
Oud 13-09-2004, 14:01
Verwijderd
Vanaf de eerste minuut dat je 16 bent ben je natuurlijk een heel ander persoon. Veel wijzer en verstandiger, enzo.

Dus, ik bedoel. Stel het gewoon voor. Ik weet niet of je een erg moeilijke moeder hebt op dat vlak., maar als je een (redelijk) goede band met haar hebt en ze van je weet dat je geen onverstandige dingen gaat doen lijkt 't me geen probleem, gewoon vragen dus.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:12
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Je bent 15, geen sprake van.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:25
Fuzzly
Fuzzly is offline
Dat kan, is niets mis me hoor.
Gewoon vragen klaar, simpel als dat.
Oud 13-09-2004, 14:33
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
essepessie schreef op 12-09-2004 @ 21:32 :
mijn moeder had stiekem een condoom in mijn tas gestopt
moeders...
Dat is eigenlijk wel gaaf. Bij mij moest mijn zus het condoom-praatje houden want mijn moeder houd niet van vieze dingen(zoals sex)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten