Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
enorme hekel aan jezelf hebt zoals je hebt geschreven, denk ik (absoluut) niet dat het typisch iets voor de puberteit is... Onzekerheid is iets wat ik wel onder dingen die typisch voor de puberteit zijn zou laten vallen, maar dit is toch wel (veel) meer dan gewone onzekerheid ed, imho...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb er al een tijd last van (nu al 3/4 jaar). Daarvoor ook wel, maar niet zo erg dat ik niet meer naar buiten ging of mezelf opsloot of zelfs niet meer wou leven door de paniek die ontstaat als ik geconfronteerd word met mijn spiegelbeeld. Ik heb zoiezo geen makkelijk jaar achter de rug en ik denk dat dit er ook veel mee te maken heeft, toch ben ik ten einde raad en weet ik gewoon niet meer wat ik eraan moet doen. ![]()
||
Citaat:
![]() Neej, balen dat jij er ook last van heb... Heb je misschien tips die helpen?
||
Citaat:
![]() ![]() Even serieus; Ik heb dat dus ook heel erg, dan maak ik in een positieve bui een afspraak en dan zeg ik hem later gewoon af. Toch vind ik dit lullig voor mijn vrienden, dus soms zeg ik het niet af. Zo ook gisteren; ik liet de afspraak doorgaan, maar ging na een uur superchagerijnig naar huis met barstende koppijn. Ik walgde zo van mezelf, en zag dat ik het voor anderen verpestte... Maar goed, hier heb jij natuurlijk vrij weinig aan ![]()
||
Citaat:
Eigenlijk valt het bij mij heel erg mee wat de negatieve opmerkingen van anderen betreft. Ik heb eerder moeite om coplimentjes te ontvangen. Het gaat langs me heen, ik geloof er niks van etc.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar neej, daar zit ik niet echt op te wachten. Ik ben in het verleden misbruikt geweest en dit onderwerp ligt een beetje gevoelig. Ik heb wel vriendjes gehad, maar als het op seks aankwam raakte ik in paniek. De meeste waren heel geduldig, maar toch zijn ze nooit in me geweest (om het zo maar ff te zeggen ![]() Weet je wat wel vreemd is? In het zwembad durf ik gewoon in bikini, maar alleen als ik in m'n eentje erheen ga. Dus met vrienden etc. durf ik niet te zwemmen of naar het strand. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Soms zeg ik het niet af omdat ik het eigenlijk niet kan maken (mensen rekenen toch op je enzo), maar ik raak meestal zo in paniek vlak voordat ik weg moet dat ik alsnog thuis blijf en het wel móet afzeggen. En op de laatste minuut afzeggen is nóg lulliger (vind ik ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar wat ik dus zei is dat het vaak kan voorkomen dat deze 'populaire' mensen juist jaloers zijn op 'onpopulaire' mensen omdat deze zo schijnbaar onbezorgd zijn. Daarom maken sommigen ook denigerende opmerkingen. Schelden of pesten gebeurt bijna nooit omdat je iemand stom vindt, maar omdat je dan door anderen leuk denkt te worden gevonden. Anderen sluiten zich bij je aan, niet omdat ze je zozeer leuk vinden, maar omdat zij op hun beurt ook weer denken leuk gevonden te worden. In feite zit iedereen van binnen ingewikkeld in elkaar (duhh...)
||
Citaat:
![]() Toch ben ik zeker niet de enige met zulke gevoelens (zoals in dit topic ook blijkt), maar je achtergrond kan zeker te maken hebben met de gevoelens/angsten/onzekerheden waar je mee zit.
||
Citaat:
||
Citaat:
En ja, op de laatste minuut af zeggen is lullig, maar ik moet niet zeiken want ik doe het zelf ook.. ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik wil gaan, maar ben tegelijkertijd ontzettend zenuwachtig... (dit is waarschijnlijk niet zo gek ![]() Die psych is er om me te helpen, daar heb je gelijk in. Ik ga ook mijn best doen om de afspraak NIET af te zeggen. ![]() Brr....nog precies 10 dagen.... Kus, Magic_STAR*
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of misschien gaat het ooit wel over, ik weet het ook niet. Als je weet wat het veroorzaakt zou je er wat aan kunnen doen, zoals bij een slecht zelfbeeld werken aan je zelfbeeld. maar ik weer ook wel uit eigen ervaring dat dat niet zo werkt, en dat professionele hulp dingen soms alleen maar slechter maakt. ow yeah, heerlijk nuttige post weer.. conclusie: ik heb ook geen flauw idee wat je er tegen kan doen. (we richten een club op voor mensen zoals wij ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ging een jaar lang elke week naar de psych voor een gesprek. Het is wel ff prettig, maar na een jaar besloot ik er toch mee te stoppen omdat het me niet voldoende vooruit hielp. Dit was de grootste fout van mijn leven, want in een half jaar tijd verslechterde de situatie zo erg dat er een opname volgde (waar ik vervolgens een half jaar in behandeling moest). Door die opname heb ik angsten ontwikkeld. Ik vind het nu heel moeilijk om hulpverleners te vertrouwen etc. doordat ze me tegen mijn wil in maatregelen hebben getroffen en ik het hier erg moeilijk mee had. Maar ik zou wel aanraden om eens naar een psych te gaan als je de behoefte hebt om met iemand te praten (ze hebben beroepsgeheim, dus je kunt gerust alles zeggen). Dit is de eerste keer wel even spannend enzo, maar zodra je gewend bent aan hem/haar en het klinkt dan voel je je er echt op je gemak. Het lucht vaak op als je over de dingen die je dwars zitten kunt praten. Veel sterkte en ik zou zeggen: doe wat goed voelt ![]() Liefs, Chantal
||
Citaat:
![]() Ritme in je leven brengen helpt opzich wel een beetje (denk aan: vroeg opstaan, douchen, kamer opgeruimd houden ![]() Daarnaast vind ik het erg fijn om te sporten. Eten doe ik volgens een soort van ritueel (vaste eettijden, hoeveelheden. etc.). Als alles gaat zoals ik het wil, dan voel ik me iets beter. Maar je raad het al...vaak gaan de dingen net iets anders dan gepland en dit veroorzaakt stress/spanningen/ontevredenheid. Het is eigenlijk een visuele cirkel waar je heel moeilijk uit komt...zucht... Misschien zijn we allemaal een beetje te perfectionistisch ingesteld of we willen in ieder geval zo zijn. ![]() Ik vind het een heel vervelend gevoel en hoop dat het wel minder gaat worden. Kus, Magic_STAR*
||
Citaat:
![]() Je kunt er wel depressief van worden. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk is dit aandacht vragen. Aandacht vragen voor iets wat ze voelt, ze wil aandacht van mensen die dit ook voelen of gevoeld hebben en dat is wederzijdse aandacht en is goed voor 2 kanten (als ze elkaar niet meeslepen). Daarnaast voelt het heerlijk als mensen het tegendeel beweren. Nee je ziet er juist goed uit, nee je bent echt niet lelijk. Ieder mens wil dat af en toe eens horen en heeft dat nodig. Een mens is nou eenmaal een sociaal soort dat af en toe bevestiging nodig heeft. Want iedereen heeft mensen om zich heen nodig... Iedere post in LJH of elk topic wat er op lijkt is vragen om aandacht. Je wilt dat mensen het lezen, weten hoe het met je is en hoe je je voelt en het is fijn als je weet dat mensen het lezen en reacties geven... Mensen moeten echt eens over het idee heen komen dat aandacht vragen slecht is...
Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 13:21. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Misschien kan ik je even wakker schudden. Ik woog 55 kilo toen ik mezelf te dik Ik atvond. Aandacht vragen volgens jouw, toch? niets meer, maanden lang, en sportte enorm veel. Geloof mij dat ik meer met mijn gewicht zat dan jij! Vanuit de 'buitenwereld' bekeken is het idd aanstellerij. (evenals mensen die ongelukkig zijn terwijl ze alles hebben, mensen die onzeker zijn terwijl niemand een reden ziet). Maar een zelfbeeld is vele malen sterker dan de 'buitenwereld'... Pas op met wat je zegt,, is alles wat ik kwijt wilde. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Veel mensen weten dat ik mezelf dik vind, maar ze horen het me nooit zeggen. Toch maken mensen vaak opmerking zoals: als er nog meer af gaat blijft er niks meer van je over. Dit is verwarrend, want ik voel me meestal op die momenten moddervet. Klinkt natuurlijk overdreven, maar zo ervaar ik het gevoel wel. Eén keer maakte mijn moeder een opmerking toen ik een broek van haar wou lenen. Ze zei dat die broek 3 maten te groot voor me was en ze wou me niet geloven toen ik zei dat ik 'm wél aan kon. Dat wou ze dan weleens zien, dus ik trok 'm aan en hij zat goed. Zij ze zo van: nou ja, zoals je nu bent is véél beter. Eerst zag je al je botten! Ik huil bijna nooit, maar dit kwetste me zo erg... Laat ik één ding duidelijk maken: Ik wil GEEN eetstoornis hebben/krijgen! Ik kan niet net doen alsof mijn gewicht me niet dwars zit. Hier op de site durf ik te zeggen wat ik denk/voel, maar thuis praat ik nergens over. Ik hoef niet zo nodig te horen dat het niet zo is enzo. Ik wil wel horen dat ik niet de enige ben, dat er iets aan te doen is en dat ik me niet hoef te schamen voor mijn gedachten/gevoelens. Tuurlijk begrijp ik dat het soms moeilijk te begrijpen is voor mensen die niet weten hoe het is om je elke dag dik te voelen terwijl je omgeving het hier niet mee eens is. Je durf er niet meer over te praten, omdat je bang bent dat anderen denken dat je om aandacht vraagt. Aandacht heeft een hele negatieve inhoud gekregen, terwijl het eigenlijk zo is dat iedereen een bepaalde mate van aandacht nodig heeft.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#43 Redhair | 496 | 29-11-2005 12:44 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #13 Nijn* | 500 | 26-10-2004 15:59 | |
Liefde & Relatie |
fototopic: alle vrijgezellen ^_^ Shitonya | 485 | 25-06-2004 13:35 | |
Psychologie |
Welke eigenschappen vind je prettig/niet prettig van jezelf? Dreamerfly | 57 | 02-07-2003 22:18 | |
Seksualiteit |
fototopic *we proberen t weer eens* Ilsje | 491 | 13-05-2003 17:14 | |
Psychologie |
Waar haal jij je zekerheden vandaan? Sleepingsun | 40 | 06-02-2003 15:05 |