Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2004, 16:47
Cherish
Cherish is offline
Haai

Ik heb zelf een paardje, en rij al vanaf m,n 16e, ik zag nog nergens op het forum iets over paarden dus dacht ik begin er zelf over??
Zitten er hier meer mensen in de paarden??

Kuss
Oud 20-10-2004, 19:00
barbara.inc
barbara.inc is offline
ik heb een paard, een bruine KWPN'er van 14 met een schoft van 1.74, ik rijd nu bijna 13 jaar, vanaf mn 5e dus, heb ook op manege's gewerkt en daar een aantal paarden ingereden.

Laatst gewijzigd op 20-10-2004 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 19:05
Cherish
Cherish is offline
Ik bedoelde dat ik al vanaf m,n 6e rijd haha, m,n paardje is wel al 18, maar heb er ook alweer een tijd..
Ze is 3kwart arabier, en van een kwart vuilnisbakkie

Ze is 1.48 dus een D-pony

Kuss
Oud 21-10-2004, 11:37
Eend
Eend is offline
Ik rij vanaf mijn 13de en rij nu L. Op de manege rij ik vaak op Iwan, KWPN-er van +/- 1,75m. Als je hem goed wilt rijden is hij best moeilijk, terwijl hij voor mensen die gewoon hobbelen een normaal paard is.

Naast de manege rij ik een NRPS van 1,63m. Hij is bruin en heet Masrino. Zelf loopt hij L-zwaar, maar hij kan veel meer. Hij is alleen telkens kreupel als hij een wedstrijd moet lopen, dus de winstpunten haalt hij niet binnen.
Zijn eigenaar gaat volgend jaar waarschijnlijk starten met Mindy, ook NRPS. Ze heeft haar zelf ingereden en ze is gekeurd tot stermerrie. Dit allemaal was op de NRPS keuring van juni geloof ik. In ieder geval die bij Utrecht.

Zelf heeft die eigenares van Masrino ook een Fries tot aan de L gereden. Maar toen ze bijna naar de L mocht, werd ze drachtig.

Verder staat er nog een pony van haar op stal en die heet Cindy. Cindy is een kruising tussen een Fjord en een Arabier, vreemde kruising, maar een zeer mooie pony. Ze is 1,49.
Met Cindy mag je alleen geen zwaar werk doen vanwege een chronische peesblessure. Vroeger was ze voornamelijk springpony.
Oud 21-10-2004, 13:59
Cherish
Cherish is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2004 @ 12:37 :
Ik rij vanaf mijn 13de en rij nu L. Op de manege rij ik vaak op Iwan, KWPN-er van +/- 1,75m. Als je hem goed wilt rijden is hij best moeilijk, terwijl hij voor mensen die gewoon hobbelen een normaal paard is.

Naast de manege rij ik een NRPS van 1,63m. Hij is bruin en heet Masrino. Zelf loopt hij L-zwaar, maar hij kan veel meer. Hij is alleen telkens kreupel als hij een wedstrijd moet lopen, dus de winstpunten haalt hij niet binnen.
Zijn eigenaar gaat volgend jaar waarschijnlijk starten met Mindy, ook NRPS. Ze heeft haar zelf ingereden en ze is gekeurd tot stermerrie. Dit allemaal was op de NRPS keuring van juni geloof ik. In ieder geval die bij Utrecht.

Zelf heeft die eigenares van Masrino ook een Fries tot aan de L gereden. Maar toen ze bijna naar de L mocht, werd ze drachtig.

Verder staat er nog een pony van haar op stal en die heet Cindy. Cindy is een kruising tussen een Fjord en een Arabier, vreemde kruising, maar een zeer mooie pony. Ze is 1,49.
Met Cindy mag je alleen geen zwaar werk doen vanwege een chronische peesblessure. Vroeger was ze voornamelijk springpony.

Kom je uit zaanstad??
Oud 21-10-2004, 14:40
Eend
Eend is offline
Citaat:
Cherish schreef op 21-10-2004 @ 14:59 :
Kom je uit zaanstad??
Waar ligt dat

Nee, ik kom uit Gouda en de paarden staan in Stolwijk
Oud 21-10-2004, 14:46
Cherish
Cherish is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2004 @ 15:40 :
Waar ligt dat

Nee, ik kom uit Gouda en de paarden staan in Stolwijk
oohw oke, want ik hoorde allmaal bekende namen
Oud 21-10-2004, 14:52
Eend
Eend is offline
Citaat:
Cherish schreef op 21-10-2004 @ 15:46 :
oohw oke, want ik hoorde allmaal bekende namen
Ah zo
Oud 21-10-2004, 14:59
Orpa
Orpa is offline
Ik rijd vanaf m'n tiende, 6 jaar nu dus.

Ik rijd op Orpa, een fjord. Beetje (veel) een tankje. Na 1,5 jaar gekloot te hebben heb ik nu les, en ze loopt steeds netter en rustiger. Aan de teugel weigerd ze nog, maar het is aan het komen. Altijd zomers veulens ernaast, dus wel lastig maar leuk.

En verder Astrix, een dekhengst van het fjordenstamboek, die bij ons op stal lekker oud staat te wezen (28). Hem longeer ik afentoe, en voor de rest mag hij lekker los lopen in de wei of in de bak.
http://www.fjordstudbook.com/h-astrix.htm dit is m, alleen was hij hier nog wat jonger...

En iedere zomer de veulen van Orpa, de laatste is er net 2 dagen vanaf....

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 15:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten