Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zelf heb een Msi K7N2 Delta -L heeft alles, behalve ide controllers die zitten onderaan.
Deze is misschien wat: Asus A7N8X-X http://www.pczaak.nl/catalog/product...roducts_id=762 Geloof ook dat ie Dual Channel heeft, maar ja heb je sata nodig? Je hebt maar een reepje geheugen he?Dan heb je niet veel aan dual channel ![]()
Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 19:26. |
![]() |
||
Citaat:
SATA is wel fijn, Dual Channel is niet direct nodig. |
![]() |
|
Ik heb zelf goeie ervaringen met een ASRock K7S8XE; heb die gebruikt in een computer voor m'n vriendin en dat werkt nu al sinds januari dit jaar probleemloos. Ook zeer betaalbaar. De K7S8XE+ heeft ook nog eens S-ATA en staat voor zo'n 43 euro in de pricewatch.
Edit -- Ik geloof alleen dat bijna geen enkele winkel hem nog daadwerkelijk heeft, dat is dan weer jammer.
Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 20:28. |
![]() |
||
Citaat:
||
Dat moederbord is wel goed, vind alleen dit jammer:
Citaat:
nforche oced lekker ![]() [edit] http://www.pcconcurrent.nl/product_i...oducts_id=1272 die heeft hem Dual Channel maakt degelijk uit, is misschien niet zo een grote prestatie winst als bij bij Intel maar bij zware applicaties en games heeft het degelijk wel zin.
|
De K7S8XE+ ziet er inderdaad goed uit! 1to0.nl had em nog, zag ik.
http://www.pc-idea.net/picture/asrock/k7s8xep.jpg Die chipsetkoeling zit wel erg dicht bij het CPU-socket, ik heb een Spire Whisperrock IV koeler (nogal fors) maar ik neem aan dat 't past ![]() |
![]() |
|
http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=617&cat=9
Ik kan hem niet toevoegen aan mijn winkelwagen dus dat heeft ook weinig nut. Enlightenment update je site eens! Btw, dit bord heeft 3 geheugensloten, dat maakt 1.5 GB en dat vind ik zat. Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 20:38. |
![]() |
|
Ik denk toch niet dat ze 'm nog hebben, er is nergens een bestel-link en hier staat ie niet tussen:
http://www.1to0.nl/document.php?cat=9&id=57
||
Citaat:
Dus alt tab, o nee war begint al , ow ik ben dood, ff call of duty doen .. (Gaat me alleen een duit kosten ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
ff paar dingen:
Dat SiS748 niet goed overclockt is bullshit, mijn Asrock K7S8XE+ doet op standaard voltage een Athlon XP 2500+ van 1833MHz op 2325MHz (492MHz overclock). Gewoon met een Glacialtech koelertje, 19 decibel. ![]() De limiet is niet 1GB voor DDR/400, de limiet is dat je slechts 1 geheugenbank kunt gebruiken als je DDR/400 snelheid wilt, bij 2 gebruikte geheugenbanken krijg je DDR/333 en bij 3 zit je op max DDR/266 snelheid. Dat is bij een nForce 2 ofzo niet anders: alleen die kunnen 2 reepjes op DDR/400 snelheid draaien, deze Asrock maar 1. Als je 1GB geheugen wilt (2x512MB) kun je beter een Athlon 64 kopen. Voor jouw systeem is 512MB prima en dan heb je maar 1 reepje nodig. Dan past dit moederbord prima bij jouw wensen. Asrock K7S8XE dus, voor 40 euro, de K7S8XE+ is duurder, en heeft alleen Serial ATA erbij. Heb je niet nodig misschien. ![]() En ja ik zal mn site updaten, maar heb het gewoon erg druk, sorry. ff op tweakers kijken: www.tweakers.net/pricewatch
||
Citaat:
Vind ik onzin, ik heb nu een Amd 2600 XP en ik ben zeer tevereden over mijn 1 gig. Dat in dual channnel mode, alleen nog op een fsb van 333 mhz(400 here i come). Ik zou niet minder willen ![]()
|
Verwijderd
|
1 GB intern geheugen heeft wel zin, dual channel heeft geen zin. De bottleneck bij geheugen op een gewone Athlon XP is namelijk niet de koppeling memcontroller-geheugen, maar de koppeling CPU-memcontroller. Die is namelijk extern (immers het geheugen wordt door de chipset aangestuurd).
Je kunt voor mijn part quad channel geheugen aan een Athlon XP hangen maar hij zal er echt geen spat sneller van worden, gewoon omdat die bandbreedte niet uit de verf komt. Een Athlon 64 gebruikt gewoon single channel DDR, maar heeft die memcontroller wel intern, waardoor die bottleneck is opgeheven. Je ziet dan ook dat een Athlon 64 2800+ met single channel op geheugen veel beter presteert dan een Athlon XP 3200+ met dual channel. Dus dual channel heeft gewoon niet zoveel nut voor een Athlon XP, maar aan de andere kant, het kost ook bijna geen fluit extra, dus waarom niet ![]() |
![]() |
|
Als het toch op je mobo zit en het je lees en schrijfsnelheid omhoog krikt met 2 % waarom niet, beter iets dan niet.
Logisch dat een amd 64 2800 beter is dan een xptje, 64 bit, al die andere rare instructies. Nou als ik toch mog kiezen tussen single en dual channel koos ik toch liever voor een S939. Want s754 gaat niet meer door. Maar jah. En ik heb toch 1024 pc/3200 geheugen dus ik zou ev. het mee kunnen nemen naar een Amd 64 systeempje. Ik kan je wel eens een benchmark posten van mijn geheugen, in single en dual channel.
|
Mja Jolt, als je NU een systeem zou kopen heb je keuze tussen een Athlon XP met 512MB en een Athlon 64 met 1024MB. Dingen moeten op elkaar afgestemd worden, als je toch veel geld aan geheugen uit wilt geven, wil je vast ook wel 80 euro meer betalen voor een Athlon 64. Dat gezegd heeft natuurlijk ook een Athlon XP baat bij 1GB geheugen ipv 512MB, bij spellen en meerdere zware applicaties.
|
Thanks voor de reacties, maar dat moederbord van Asrock lijkt me een goede keus. Omdat mijn huidige moederbord kapot is moet ik gewoon 'n nieuwe hebben, maar sowieso vervang ik alles binnen niet al te lange termijn, door een AMD Athlon 64, nieuwe videokaart en SATA schijf. De huidige config verhuist dan simpelweg naar m'n 2e werkbak..
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Toen ik mijn configuratie kochte, was het geheugen nog goedkoop, maar de proccesors waren duur, de Amd 64 was vrij duur toen, dan had ik cpu+ mobo+ mem kunnen kopen en geen videokaart.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Mobo / processor] Biertank 52 | 30 | 06-12-2008 16:07 | |
Software & Hardware |
[Vista] SCSI en RAID Host Controller twinkebel | 11 | 31-03-2007 13:27 | |
Software & Hardware |