Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 10:40
Mano00
Mano00 is offline
Doe jij iets aan ontwikkelingshulp of vind je dit onzin? Geef jij bijvoorbeeld geld aan organisaties als Novib, of koop jij of je ouders Max Havelaar producten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2004, 11:34
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mano00 schreef op 30-09-2004 @ 11:40 :
Doe jij iets aan ontwikkelingshulp of vind je dit onzin? Geef jij bijvoorbeeld geld aan organisaties als Novib, of koop jij of je ouders Max Havelaar producten?
N()vib erkent niet eens het bestaan van de staat Israel, dus no way dat ik daar mijn geld aan spendeer... en over Max Havelaar/Fair Trade, was laatst bij 2vandaag nog een leuke docu.

De moraal van dit verhaal: geen zin heeft 't allemaal.
Oud 30-09-2004, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 30-09-2004 @ 12:34 :
N()vib erkent niet eens het bestaan van de staat Israel, dus no way dat ik daar mijn geld aan spendeer....
Is dat zo hmm interressant

De moraal van dit verhaal: geen zin heeft 't allemaal.
jawohl je krijgt dan het gevoel dat je toch nog een nuttige bedrijge levert aan de welvaart van de aarde.
en daarbij vermindert het de kans dat je depressief raakt.
kortom ik vind dat alle dokters dit aan hun depressieve patienten moeten aanraden

ontopic:ik geef geld aan palestijnse organisaties
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 14:16
T_ID
T_ID is offline
sinds ik cijfers opzocht over de effectiviteit (2% komt uiteindelijk bij het doel) niet meer.

Ik ben best bereid ontwikkelingshulp te steunen, maar dan moet het wel iets uitmaken, anders kan ik mijn geld net zo goed in de plomp gooien, dan hebben de eendjes er tenminste nog wat aan.

iets als fair trade zou helpen, ware het niet dat fair trade dus helemaal niet zo fair blijkt te zijn, en ronduit slechte prijzen vraagt.

mischien is het beste wat we aan ontwikkelingshulp kunnen doen nog wel het kwijtschelden van schulden van arme landen, want met een torenhoge rentelast maakt het niet uit hoeveel ze verdienen.
Oud 30-09-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-09-2004 @ 15:16 :

mischien is het beste wat we aan ontwikkelingshulp kunnen doen nog wel het kwijtschelden van schulden van arme landen, want met een torenhoge rentelast maakt het niet uit hoeveel ze verdienen.
ik dacht het niet ooit nog mee te maken maar zowaar ik ben het voor de verandering eens je keertje met je eens
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 10:19
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik geef aan t aidsfonds. omdat dat een samenwerkingsverband is van meerdere organisaties. leek me het meest verantwoord, ik heb namelijk sterk het idee dat iedereen langs elkaar heen werkt en er nauwelijks hulp bij de mensen komt.
serieuze ontwikkelingshulp is denk ik niet in de vorm van geld maar in de vorm van hulp om de staat vorm te geven en het bedrijfsleven op te krikken en niet te vergeten een eerlijke concurrentiepositie. schulden kwijtschelden is goed begin
Oud 01-10-2004, 10:29
Quincy
Quincy is offline
Ik ben alleen voor hulp aan organisaties die zich inzetten voor de opbouuw van een economie, industrie en onderwijs.

Oorlogen en rampgebieden daar moet je geen geld in pompen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:19
Ninnoc
Ninnoc is offline
ow nog iets, organisaties als wspa (voor dieren in oorlogsgebieden) en org. voor gehandicapten in landen waar gezonde mensen al nauwelijks blijven leven. wie geeft daar aan?
Oud 02-10-2004, 21:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Er moet geen geld naar ontwikkelingsgebieden, maar mensen die er scholen en ziekenhuizen uit de grond stampen. Op de huidige manier verdwijnt ontwikkelingsgeld allemaal in de zak van corrupte regeringsleiders ter plaatse.
Oud 03-10-2004, 08:30
PGWR
PGWR is offline
De beste manier is ontwikkelingshulp is niet het geven van miljarden aan financiële steun, maar vrijhandel. Op deze manier leren de ontwikkelingslanden op hun eigen benen te staan en hebben zij hun ontwikkeling in eigen hand.

Laatst gewijzigd op 03-10-2004 om 09:37.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 08:59
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 11:32
onderkoffer
onderkoffer is offline
erg gaat van mij geen cent naar goede doelen organisaties
ik geef wel incidenteel aan bepaalde dingen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 13:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Mijn ouders geven wel het nodige wel aan goede doelen e.d.
Ikzelf beschouw mijzelf als een uitstekend doel en steek daar al mijn geld in.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 16:33
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
PGWR schreef op 03-10-2004 @ 09:30 :
De beste manier is ontwikkelingshulp is niet het geven van miljarden aan financiële steun, maar vrijhandel. Op deze manier leren de ontwikkelingslanden op hun eigen benen te staan en hebben zij hun ontwikkeling in eigen hand.
Idealiter wel, maar de praktijk leert dat vrijhandel in ontwikkelingslanden ook uitdraait op schandelijke verrijking van de toplaag terwijl het gewone volk crepeert, en dat ze economisch geheel aan de leiband komen te lopen van de rijke landen, omdat die nu eenmaal de prijzen van producten beter kunnen beïnvloeden. Totale vrijhandel is dus niet zonder meer goed voor ontwikkelingslanden.
Oud 03-10-2004, 16:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Mijn ouders geven en tot nu toe heb ik altijd gegeven aan bijv. collectanten. Maar hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het maar schijnheilige onzin vind, effectiever in het verbeteren van de gemoedsrust van onze rijke werelddeelgenoten dan in het verbeteren van de leefomstandigheden van mensen die het minder hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 16:58
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-09-2004 @ 12:58 :

ontopic:ik geef geld aan palestijnse organisaties
c.q. financiering aanslagen tegen mijn dierbaren?

Oud 03-10-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 03-10-2004 @ 17:58 :
dat wordt moeilijk aangezien dat in nederland verboden is

nee ik geef geld aan projecten die de palestijnse jeugd te helpen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 18:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 03-10-2004 @ 18:04 :
nee ik geef geld aan projecten die de palestijnse jeugd te helpen.
als je werkelijk leeft onder de illusie dat het geld daar eindigd, dan heb je flink sterk spul gerookt.
Oud 04-10-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-10-2004 @ 19:14 :
als je werkelijk leeft onder de illusie dat het geld daar eindigd, dan heb je flink sterk spul gerookt.
paranoïde

het geld wordt aan de moskee aldaar gegeven waarmee zij eten en spullen voor kinderen die het slecht hebben kopen.

ik hier niet uit de doeken doen hoe die organisaties werken.
maar de overheid controleert goed waar alles heen gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 13:17
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-10-2004 @ 22:25 :
Er moet geen geld naar ontwikkelingsgebieden, maar mensen die er scholen en ziekenhuizen uit de grond stampen. Op de huidige manier verdwijnt ontwikkelingsgeld allemaal in de zak van corrupte regeringsleiders ter plaatse.
Niks aan toe te voegen.
Oud 04-10-2004, 13:22
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 03-10-2004 @ 17:58 :

Net zoals jij je kolonistenfamilie in de bezette Gaza-strook financieel ondersteunt om aan landjepik te kunnen meedoen?!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:43
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-10-2004 @ 14:22 :
Net zoals jij je kolonistenfamilie in de bezette Gaza-strook financieel ondersteunt om aan landjepik te kunnen meedoen?!
Die zit!
Oud 04-10-2004, 18:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-10-2004 @ 13:57 :
Palestijnse overheid?

welke overheid bedoelde je? de hamas, de hezbollah of de fatah overheid?
Oud 04-10-2004, 18:38
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2004 @ 19:01 :
Palestijnse overheid?

welke overheid bedoelde je? de hamas, de hezbollah of de fatah overheid?
Al Aqsa
Oud 04-10-2004, 18:40
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-10-2004 @ 14:22 :
Ben je Afghan of Indian?? Volgens de wet mag 'pakistan' niet eens meer bestaan.
Oud 04-10-2004, 19:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-10-2004 @ 13:57 :
ow, nog iets, vanwege die goede controle zal het ook wel zijn gekomen dat er legio beschuldigingen zijn dat Arafat systematisch geld wegsluist.
Oud 04-10-2004, 19:35
Verwijderd
Ik geef indirect geld uit een hamas via subsidie van de EU
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2004 @ 20:31 :
ow, nog iets, vanwege die goede controle zal het ook wel zijn gekomen dat er legio beschuldigingen zijn dat Arafat systematisch geld wegsluist.
de nederlandse overheid doos
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 13:57
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-10-2004 @ 12:29 :
de nederlandse overheid doos
Die financiert ook de 90.000 €uro per maand uitkering aan Suha Arafat (Arafat's vrouw), die in Parijs woont via 'hulpgelden'.
Oud 05-10-2004, 15:13
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-10-2004 @ 14:57 :
Die financiert ook de 90.000 €uro per maand uitkering aan Suha Arafat (Arafat's vrouw), die in Parijs woont via 'hulpgelden'.
bron
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 21:33
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 04-10-2004 @ 19:40 :
Ben je Afghan of Indian?? Volgens de wet mag 'pakistan' niet eens meer bestaan.
Heb je enig idee hoe dom dit klinkt?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 11:46
Verwijderd
hmm, we betalen al belasting en we hebben niet voor niets een ministerie van ontwikkelingssamenwerking

maar nee, ik doe zelf niet aan ontwikkelingshulp, tenzij dat moet van school ofzo
ik denk dat ze al het geld wat ze er al hebben ingepompt vaak ook wel effectiever hadden kunnen gebruiken dan dat ze gedaan hebben
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 11:36
MH
MH is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-09-2004 @ 12:58 :
jawohl je krijgt dan het gevoel dat je toch nog een nuttige bedrijge levert aan de welvaart van de aarde.
en daarbij vermindert het de kans dat je depressief raakt.
kortom ik vind dat alle dokters dit aan hun depressieve patienten moeten aanraden (...)
Ofwel help je buurvrouw, doe voor haar de afwas, want anders word je depressief. Zoek professionele hulp of zeg dit soort dingen niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten