Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 09:54
Love: a passion
Love: a passion is offline
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik moet een nieuwe ziektekostenverzekering afsluiten, omdat ik geen bijbaantje meer heb. Ik moet het dus veranderen. Maar nu vroeg ik me af: waar zijn jullie verzekerd. Wat is een goedkope verzekering? Het is allemaal vet duur. Je betaalt je scheel aan verzekeringen.

Ik ben op dit moment 20 jaar, heb geen bijbaantje en ga in september een nieuwe studie volgen met studiefinanciering. Ik ben nu verzekerd bij het Groene Land. Voor een studentenpakket betaal je daar 42,80 per maand. Is dat veel of kan het ergens anders nog minder.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2004, 10:36
anyone????
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:46
Auntie M
Auntie M is offline
Kijk en vergelijk, ik denk dat het afsluiten van een verzekering heel persoonlijk is. De een wil een extra tandartsverzekering, de ander weer een bepaald soort therapie en een ander weer alleen een basispakket, daardoor zullen de premies ook heel verschillend zijn.
Vraag anders informatie op bij verschillende (plaatselijke) verzekeringsmaatschappijen.
Oud 22-05-2004, 17:29
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
DSW Rotterdam o.d.v. Stad Rotterdam Verzekeringen. Erg goed en zeer goedkoop! Ik geloof dat ik 43,- euro betaal voor het meest uitgebreid pakket! Service is erg goed en is door Tros Radar als beste zorgverzekeraar beoordeeld
Oud 22-05-2004, 17:53
Verwijderd
Er is al een hele goedkope studentenverzekering. Daarin zitten WA, ziektekosten en inboedel voor iets van 27e.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 14:00
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-05-2004 @ 18:53 :
Er is al een hele goedkope studentenverzekering. Daarin zitten WA, ziektekosten en inboedel voor iets van 27e.
En welke is dat dan?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 15:28
cyntha
cyntha is offline
Ik ben verzekerd bij het VGZ, niet al te duur maar wel goed.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Love: a passion schreef op 23-05-2004 @ 15:00 :
En welke is dat dan?
Moet je ff bij je uni inofrmeren, in delft is het de VSSR, maar ik weet niet of die ook bij jou uni zit.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:37
Drez
Drez is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-05-2004 @ 17:36 :
Moet je ff bij je uni inofrmeren, in delft is het de VSSR, maar ik weet niet of die ook bij jou uni zit.
Dat is niet voor ziektekosten.

Ik zoek ook een goedkopere ziektekostenverzekering, ik kan in het ziekenfonds. Ik zit nu bij Groene Land Achmea voor 44 p/m.
Oud 11-10-2004, 16:28
little nemo
little nemo is offline
nah ik zou niet alleen maar naar de prijs kijken maar ook naar wat ze vergoeden en wat je denkt nodig te hebben. als je ziektekosten zelf moet betalen ben je veel duurder uit dus zoek er 1tje met een pakket dat bij je past

btw, vgz is erg goedkoop ... en met de standaardaanvulling ook nog wel redelijk ok, ook al is de afhandeling daar wel erg traag
Oud 11-10-2004, 19:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
CZ is dacht ik ook niet super duur (wel niet de goedkoopste maar het pakket is wel heel volledig enzo). Je moet gewoon ff kijken wat je zelf allemaal wilt hebben en aan de hand daarvan een verzekering uitzoeken. Er is dacht ik een site op internet waar je in kan vullen wat je wilt en dat er dan een aantal verzekeringen uitkomen maar ik weet het adres niet, misschien even googelen?
Oud 11-10-2004, 23:22
Balance
Balance is offline
Wat moet er vergoed worden? Alleen het standaardgebeuren? Of ook tandheelkundige ingrepen en dingen als fysio enzo?
Oud 12-10-2004, 17:14
Drez
Drez is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-10-2004 @ 00:22 :
Wat moet er vergoed worden? Alleen het standaardgebeuren? Of ook tandheelkundige ingrepen en dingen als fysio enzo?
Standaardpakket (jaja) en tandarts (als dat er al niet bij zit) en de pil. Zoiets.
Oud 12-10-2004, 23:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Studenten die recht hebben op studiefinanciering komen in aanmerking voor de Studenten Standaardpakketpolis. De premie voor de Studenten Standaardpakketpolis zonder aanvullingen bedraagt in 2004 € 440,40 per jaar voor studenten die jonger zijn dan 20 jaar. Studenten van 20 jaar en ouder betalen op jaarbasis € 513,60. Dit is inclusief de wettelijke bijdragen WTZ en MOOZ.

De Studenten Standaardpakketpolis kan bij elke ziektekostenverzekeraar afgesloten worden. De premie en de dekking van de Studenten Standaardpakketpolis worden door de overheid vastgesteld en zijn bij elke verzekeraar gelijk. Bij veel verzekeraars kan de Studenten Standaardpakketpolis uitgebreid worden met aanvullende verzekeringen. De dekking en premie van aanvullende verzekeringen verschillen wel per maatschappij.
Bron
Oud 13-10-2004, 09:18
Drez
Drez is offline
Dankje, dat scheelt dus niet echt veel
Oud 21-10-2004, 21:24
Verwijderd
amicon?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:41
blackcamel
blackcamel is offline
€ 32,45 per maand ik bij AnderZorg (www.anderzorg.nl) en dat is het uitgebreidste pakket.
Reageren

Regels voor berichten