leuk topic

ik ben zelf ook echt vanalles aan het uitproberen enzo, maar ik weet ook niet met alles goed om te gaan, dus misschien heb ik ook nog wel wat aan de antwoorden van anderen

maargoed, mijn lijstje:
-papier/doek - alles wat ik maar voor handen heb

gewone schetsboeken, maar ook stukken karton die bv in rollen kadopapier zitten. Soms haal ik wel een 'echt' doek maar dat is niet altijd financieel haalbaar zeg maar.
-kwasten - ook vanalles eigenlijk, met aquarelverf gebruik ik wel aquarelkwasten, dat werkt gewoon een stuk prettiger, maar voor de rest klooi ik maar wat aan.
-verdunmiddelen - water meestal, en voor olieverf af en toe terpetine, of heel af en toe ammoniak, maar dat stinkt zo.
-olieverf - ik heb zo'n setje gehad van de kruidvat, en ik heb wat tubes van 'van gogh' en het bevalt allebij prima eigenlijk.
-waterverf - gebruik ik tegenwoordig weer vrij veel, gewoon van die doosjes voor kinderen eigenlijk, die je in bijna elke speelgoedzaak kunt kopen.
-acrylverf - ik heb sinds kort die tubes van de hema, die zijn in verhouding lekker goedkoop, en de kwaliteit vind ik ook prima. Ook gebruik ik 'van gogh', bevalt ook goed. Ik heb ook zo'n setje van de kruidvat gehad maar dat was echt *** want de verf was half verrot (als dat kan met verf) in ieder geval was het meer een soort klonterige pap dan verf.
-aquarel potlood/verf - Ik heb merkloze potloden geloof ik, zijn niet geweldig, de kleuren zijn slecht, maar de verf (weer 'van gogh') bevalt erg goed.
-krijt - ik heb alleen een doosje pastelkruit van ZHK ofzoiets, bevalt goed, mooie kleuren en niet te hard. Owjah af en toe gebruik ik ook wasco krijt, gewoon uit de speelgoedwinkel. Niet geweldig maar goed genoeg.
-tekenpotloden - meestal van bruynzeel, heb gewoon een complete set. Niets op aan te merken.
-kleurpotloden (prisma?)
-houtskool - vanalles, merendeel van de hema geloof ik, en wat van bruynzeel. maar vaak ook gewoon echte stukken houtskool uit de openhaard
-inkt
-pennen
-gouche - dat is toch gewoon plakkaatverf? in ieder geval heb ik dat in van die grote tubes van v&d, die we ook altijd op school hadden.
tja ik hoop dat je er iets aan hebt

ben benieuwd naar meer reacties eigenlijk