Oud 20-04-2005, 15:40
Marinka
Marinka is offline
he
Ik ben in november 2002 plotseling weggegaan bij mijn ouders. Het was de bedoeling dat ik de volgende dag zou bellen maar het was al te laat en ik hoefde niet meer terug te komen, daarvoor waren er altijd al de nodige ruzies, meningsverschillen, lichamelijk als geestelijkgeweld

Ik heb sinds september 2004 een advocaat in de arm genomen omdat zich op dat moment dat ik wegging als van mij nog in de woning bevond. Nu heb ik een groot aantal spullen terug op contant geld en mijn diploma na. Nu gaat het mij om mijn diploma. School zegt dat ze het een keer hebben afgegeven en dat ze dan het niet nog een keer hoeven af te geven. Mijn advocaat is nog wel in onderhandeling met school. Maar misschien weet iemand het hier of heeft er ervaring mee, of scholen dit mogen doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 16:07
Verwijderd
Je ouders hebben je diploma niet meer?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:10
Verwijderd
Je kan je diploma opnieuw kopen bij de IBG, geloof ik. Kost dus wel geld, maar ja, dan heb je hem wel weer.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op de site van de IB-Groep vond ik dit:

Citaat:
Diploma, certificaat of cijferlijst vervangen?

Bent u uw diploma, certificaat of cijferlijst kwijt, of hebt u uw naam laten veranderen? Dan kunt u een document aanvragen dat het origineel vervangt. Dit document wordt Verklaring afgelegd examen genoemd en heeft dezelfde waarde als het origineel. Het document wordt afgegeven namens de minister van OCW.

Voor welke onderwijssoorten?

De IB-Groep beschikt over de eindexamenuitslagen van ongeveer 70 onderwijssoorten. Bijvoorbeeld de opleidingen in het voortgezet onderwijs (vwo, havo, mavo, lbo, vmbo), het middelbaar beroepsonderwijs, een aantal onderwijsakten, staatsexamens vwo, havo, mavo, vmbo, NT2 en SPD. Wilt u weten of de uitslaggegevens van uw diploma ook bij de IB-Groep zijn geregistreerd, dan kunt u kijken op het overzicht met onderwijssoorten en jaargangen.

Hoe aanvragen?

Voor de aanvraag moet u gebruik maken van een folder en een aanvraagformulier die u kunt downloaden door hier te klikken, te kiezen voor 'Diploma's' en vervolgens voor de folder 'Verklaring afgelegd examen'. De folder en het formulier kunt u uitprinten. Wilt u deze bestellen dan kan dat ook door de betreffende regel aan te vinken en op 'Bestel' te klikken. Leest u de folder en het formulier zorgvuldig door. Zorgt u ervoor dat u het aanvraagformulier volledig invult, als uw aanvraag compleet is kunnen we meteen beginnen met het opvragen van uw uitslaggegevens.

Wat meesturen?

U stuurt met het formulier een uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) mee. Als u een aanvraag doet omdat u uw naam hebt veranderd, moet u geen uittreksel uit de GBA meesturen, maar een kopie van de beschikking van de rechtbank of het ministerie van Justitie.

Kosten

U betaalt 43,00 per document dat u wilt vervangen. Bij het aanvraagformulier zit een apart machtigingsformulier. Op dit formulier kunt u de IB-Groep machtigen dit bedrag van uw giro- of bankrekening af te schrijven. Zodra we uw uitslaggegevens hebben gevonden wordt deze machtiging gebruikt. Als het bedrag is ontvangen, wordt uw aanvraag zo spoedig mogelijk afgehandeld..

De onderwijssoorten waarvoor u bij de IB-Groep terecht kunt.

Van de volgende onderwijssoorten heeft de IB-Groep uitslaggegevens in het archief en kunt u bij de IB-Groep een Verklaring afgelegd examen aanvragen van:
ONDERWIJS AKTEN
VOORTGEZET ONDERWIJS
MIDDELBAAR BEROEPSONDERWIJS
(HOGER) BEROEPSONDERWIJS
NAUTISCH ONDERWIJS (ZEEVISSERIJ)
OVERIGE OPLEIDINGEN
Als u boven deze pagina op uitslaggegevens klikt verschijnt een gedetailleerde lijst met een onderverdeling in opleidingen met daarachter de jaargangen waarvan gegevens in het archief aanwezig zijn. Staat uw opleiding er niet bij? Neem dan contact op met de school waar u examen hebt gedaan of met de afdeling onderwijszaken van de gemeente waar u de opleiding hebt gevolgd.
Onder www.ib-groep.nl -> voor studenten -> examens en diploma. Misschien heb je er wat aan
Oud 20-04-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-04-2005 @ 17:10 :
Je kan je diploma opnieuw kopen bij de IBG, geloof ik. Kost dus wel geld, maar ja, dan heb je hem wel weer.
Kan idd of iig iets wat daarvoor door kan gaan. (Bedenk ik me nu. ) Maar goed, dat was uit de post van Daantje_0705 ook op te merken.

(Mijn zusje was haar diploma eerst kwijt en heeft dat toen uitgezocht, dus vandaar. )
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-04-2005 @ 17:19 :
Kan idd of iig iets wat daarvoor door kan gaan. (Bedenk ik me nu. ) Maar goed, dat was uit de post van Daantje_0705 ook op te merken.
Ik had ooit zoiets gelezen en bedacht me dat je toch ook iets moet als je huis afbrandt ofzo
Oud 20-04-2005, 16:35
Wawl
Wawl is offline
Ik zie niet in waarom je hiervoor een advocaat hebt ingehuurd.
Oud 20-04-2005, 16:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wawl schreef op 20-04-2005 @ 17:35 :
Ik zie niet in waarom je hiervoor een advocaat hebt ingehuurd.
Waarschijnlijk spelen er nog wel meer dingen dan alleen spullen die nog thuis bij haar ouders liggen.
Oud 20-04-2005, 17:54
Marinka
Marinka is offline
klopt daarvoor heb ik een advocaat ingehuurd maar dankje wel voor de IBG daar had ik helemaal niet aangedacht, nagmaals bedankt!!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:21
Balance
Balance is offline
Een echt diploma krijg je maar één keer en nooit weer (per diploma natuurlijk). Zelfs als je huis afbrandt krijg je nog geen nieuwe. Maar je kan wel een bewijs krijgen dat je je diploma hebt gehaald. Zie verder de post van Daantje
Oud 27-04-2005, 10:18
mwja
mwja is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-04-2005 @ 17:10 :
Dat je advocaat daar dan niet aan heeft gedacht
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 11:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
mwja schreef op 27-04-2005 @ 11:18 :
Dat je advocaat daar dan niet aan heeft gedacht
misschien omdat het geld kost en hij het bij haar ouders eerst vandaan wil proberen te krijgen ;-)
Oud 27-04-2005, 11:24
Verwijderd
Waarom zou je in godsnaam een advocaat in de arm nemen? Voor het uurtarief van een advocaat had je dat diploma al tien keer terug kunnen kopen.

En als je die advocaat toch al in de arm had genomen had hij je beter kunnen beschermen terwijl jij dat diploma gewoon thuis ging ophalen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-04-2005 @ 12:24 :
Waarom zou je in godsnaam een advocaat in de arm nemen? Voor het uurtarief van een advocaat had je dat diploma al tien keer terug kunnen kopen.

En als je die advocaat toch al in de arm had genomen had hij je beter kunnen beschermen terwijl jij dat diploma gewoon thuis ging ophalen.
Je leest niet goed, de advocaat was voor haar andere problemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten