Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
geloof jij in die god waarin je behoort te geloven volgens jouw religie? of ben je stiekem een agnost/atheist/andersgelovige?
||
Citaat:
||
Citaat:
maar dan nog, waarom zou juist 't christendom het goede geloof zijn, waarom niet de islam oid?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom zou je in iets geloven waar helemaal geen bewijs voor is? Ik zou er mooi uitstappen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Behalve dan wat je gelooft over wat er gebeurt na de dood, dat is weer een ander verhaal. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben Christen, en ik vind het geweldig! Love & Peace zei dat ze gelooft omdat ze niet beter weet, ze is er mee opgegroeid. Ik ben er niet mee opgegroeid. Sinds een jaar pas ofzo. Ik heb er dus goed over na kunnen denken of ik dit wilde. Jammer dat ik God niet veel eerder had gevonden! Waarom geloof je in die god waar jij in gelooft? Waarom zou 'een' god die ik niet aanbid mij helpen / genezen / bijstaan / troosten / laten lachen etc.?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En ja, je laatste stukje klopt precies. G-d is liefhebbend en alles, ja, maar jij moet er wel iets voor terug doen. G-d's liefde komt niet van één kant. Voor wat, hoort wat. |
![]() |
||
Ik ben het met nare man eens.
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geloof is niet uit te leggen. Men kan geen reden geven waarom men gelooft. Je gelooft omdat je gelooft. That's it. |
![]() |
||
Citaat:
![]() De post van Love & Peace lijkt anders verdacht veel op een antwoord. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Men kan proberen uit te leggen waarom men gelooft, maar dat kan niet. Geloof is niet in woorden uit te drukken. |
![]() |
||
Citaat:
1 vertrouwen in de waarheid van iets 2 vast en onwankelbaar geloof in God en Gods woord <=> ongeloof 3 godsdienst tadaa, geloof uitgedrukt in woorden Doe eens niet zo irritant, er werd een gewone vraag gesteld en daar zijn gewone antwoorden op. Ik wijs vichog erop dat hij de vraag niet heeft beantwoord en dan kom jij met dit soort onzin dat het een niet te beantwoorden vraag is terwijl mensen hem al hebben beantwoord. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
mijn oprechte excuses nog aan love & peace ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gevoelens in het algemeen zijn ook moeilijk te beschrijven. Je knt ook niet precies beschrijven hoe verliefd zijn voelt. Geloven ook niet, maar het zou gelovigen sieren als ze dat eens zouden toegeven, wat gelukkig hier in dit topic wel veelvuldig gebeurt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik ben nog steeds een hij ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dat er een god is daar ben ik ook wel bijna zeker van, iig de oerknal geloof ik niet (minder) evolutie wel gedeeltelijk. maar waarom zou ik nu juist bij 't christendom bij 't goede geloof zitten? (of bij 't jodendom of bij de islam of nog iets anders natuurlijk.)
||
Citaat:
bijv dat je problemen kunt oplossen?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je nou eens ipv te geloven in de wetenschap, hem zou toepassen, zul je de opmerking ook begrijpen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Veel leesplezier. ![]()
||
Citaat:
![]() jij zocht zeker naar 'bijbel' op het religie forum? Ik ben op zoek naar de berichten van Poeperd m.b.t. zij uitingen op het gebied van de Bijbel en God.
||
Citaat:
![]() (jammer trouwens dat de threads van religie als subforum van mystiek verloren lijken te zijn gegaan)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe ver gaat jouw geloof? Afwezignummer2 | 19 | 07-08-2010 08:29 | |
niet-gelovigen in de ogen van gelovigen. Fantôme | 57 | 21-12-2004 19:49 | |
[chr]is er enkel redding door geloof cartman666 | 50 | 27-11-2004 15:10 | |
Hoe diep jij je geloof uit? Verwijderd | 100 | 06-09-2004 16:34 | |
Heb jij hetzelfde geloof als je ouders? Rabbi Daniel | 59 | 23-05-2004 15:56 | |
Jouw geloof en jezelf Marleen17 | 22 | 13-04-2004 16:57 |