Ik heb twee keer meegedaan met de selectie, twee keer niet toegelaten en twee keer gefrustreerd geweest

(de eerste keer wat erger dan de tweede.)
Het leek mij een heel erg leuke opleiding, maar de nadruk ligt toch vooral op het schrijven van toneel (waar ik dus niet zo goed in ben). Verder krijg je vakken in scenarioschrijven, proza en poëzie. Die vier dingen komen ook terug in het weekend, je volgt gewoon vakken zeg maar. Verder heb je nog een motivatiegesprek en een eindopdracht (die volgens mij vrij zwaar meetelt.)
Argh ik zou zo wel weer toelating willen doen...
Het enige jammere is dat het absoluut geen baangarantie geeft, sterker nog, er zijn maar weinig mensen die zo aan een baan komen die met hun opleiding te maken heeft.
Over het niveau kan ik nog wel even wat zeggen, het ligt vrij hoog volgens mij, maar er wordt vooral gekeken naar wat je kunt op dat moment en minder naar wat je allemaal gedaan hebt. Dat was voor mij wel positief, maar niet genoeg. Ik heb me er ondertussen een beetje bij neergelegd dat ik nooit die opleiding zal gaan doen, maar ik vind het nog steeds jammer, omdat schrijven toch is wat ik het liefste doe.
Maar ik zou zeggen: doe vooral die toelating en geniet van dat weekend, want het is heel erg leuk! En als je dat weekend leuk vindt, vind je de opleiding ook