Oud 27-08-2006, 14:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon, omdat die van mij onderhand uit elkaar begint te vallen.

Thuis hebben wij een paar huge Sennheiser koptelefoons, en die vind ik echt liefde! Maar ik zoek iets kleiners voor op de fiets, in de trein, in de bus, in de kantine, enz.
Omdat ik erg tevreden ben over Sennheiser zoek ik daarvan ook een koptelefoon (hoeft natuurlijk niet per se). Alleen losse dopjes (die je bij elkaar mp3-speler krijgt enzo) vallen steeds uit m'n oren, dat is dus geen optie.

Zoiets zoek ik, neem aan dat dit wel gewoon blijft zitten door die boogjes.

Maar ik wilde vragen voor tips en ervaringen van koptelefoons. Betere merken, goede modellen, enz.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2006, 15:32
]{ing
]{ing is offline
Je hebt ook oordopjes die niet uit je oren vallen, zogenaamde in ears.. Sennheiser heeft er voor ca 30 euro.

Sony (zelfde prijs ongeveer):

Doordat de dopjes van siliconen/rubber zijn en in je gehoorgang geplaatst moeten worden blijven ze altijd zitten en het geluid is beter.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:35
ILUsion
ILUsion is offline
Creative EP-630's of gelijkaardige Sharps, ze lijken op dat eerste type die ]{ing al toont. Ik heb twee paar van die EP-630's en ik wil niets anders meer dan in-ears, het komt in de buurt van grote hoofdtelefoons van geluid (je hebt betere afsluiing van de buitenwereld, op de fiets dus goed oppassen ofwel slechts één oortje volledig insteken.

Zeker aanraders, het alternatief is natuurlijk zo'n bijna-grote hoofdtelefoon zoeken die je makkelijk kan opplooien tot een heel wat kleiner formaat.

Zelf ben ik niet zo'n Sennheiser-fan (heb ik enkel MX-450's (oid) van gehad, van die oordopjes, en zo'n goed geluid was dat niet echt, daarmee vergeleken zijn in-ears een hele nieuwe wereld van mooi geluid).
Oud 27-08-2006, 17:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Passen die zogenaamde 'in ears' echt in elk oor? Want 't klinkt wel erg fijn! Sowieso heb ik op de fiets altijd maar één dopje in, of bij een 'hele' hoofdtelefoon gewoon zachtjes, maar als ik zo'n koptelefoon neem doe ik er dan zeker wel maar eentje in.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 17:25
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-08-2006 @ 18:19 :
Passen die zogenaamde 'in ears' echt in elk oor? Want 't klinkt wel erg fijn! Sowieso heb ik op de fiets altijd maar één dopje in, of bij een 'hele' hoofdtelefoon gewoon zachtjes, maar als ik zo'n koptelefoon neem doe ik er dan zeker wel maar eentje in.
In principe wel, je krijgt (iig bij Sennheiser en Sony) drie maten erbij, de dopjes zijn wisselbaar. En ach ik fiets ook met die Sony's en als ik ze zacht zet kan ik het verkeer wel redelijk goed horen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 21:33
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
]{ing schreef op 27-08-2006 @ 18:25 :
In principe wel, je krijgt (iig bij Sennheiser en Sony) drie maten erbij, de dopjes zijn wisselbaar. En ach ik fiets ook met die Sony's en als ik ze zacht zet kan ik het verkeer wel redelijk goed horen.
Ook bij Creative drie maten (klein, medium en groot), maar als je het verkeer redelijk goed hoort als je het volume zacht zet, dan heb je volgens mij een maatje te klein in om echt van het geluid te genieten (ofwel sluiten de in-ears dan niet goed af). Ikzelf gebruik de grootste sleeves en als het geluid uit of heel zacht staat, kan ik nog buitengeluiden horen, ze met heel wat aandacht definiëren maar in het verkeer moet je kunnen horen waar een ander voertuig is (en of er een is), dat lukt met twee in-ears op niet (bij mij althans), ik rijd dus steeds met ofwel eentje uit ofwel laat ik ze alletwee aan mijn oren hangen (zodat ik het geluid nog wel kan horen, maar echt handig is dat niet).

De functie van in-ears is juist dat ze je gehoorsgang zo goed mogelijk isoleren zodat je veel minder buitengeluid binnen krijgt, je kan natuurlijk nooit alles geheel afsluiten (plus, het geluid wordt ook gewoon via je schedel doorgegeven voor een stuk). Het voordeel is wel dat je op een veel lager volume veel beter (en langer) kan genieten van je muziek dan op een hoger volume bij gewone oortjes...
Oud 28-08-2006, 00:40
Verwijderd

Sennheiser pmx 30

voor 30 euro geloof ik eens gekocht, echt een heel fijn ding
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten