![]() |
|
Ik heb een open relatie gehad, maar dat ging alleen over zoenen en niet over seks. met dat vriendje, op dat moment in mijn leven, ging het heel goed.
als je het er goed over gehad hebt met elkaar, jullie er allebei zeker van zijn dat dat is wat jullie willen, en het veilig doen ![]()
|
Ik zou het zelf niet kunnen, een open relatie. Ik ben er veel te onzeker voor, ben in de 6 jaar dat ik nu samen ben met mijn vriend nog nooit iemand tegen gekomen waar ik het mee wilde doen en mijn vriend is er veel te trouw voor. Als jullie dit wel willen moet je dat natuurlijk doen, alleen lijkt het mij lastig na 5 jaar trouw geweest te zijn aan elkaar.
Waarom komen jullie daar nu ineens mee, en niet meteen in het begin van de relatie?
|
Dat is toch gewoon het teken dat de relatie over is.Als je het oke vind dat anderen seks hebben met je partner is voor mij in ieder geval het teken dat je dus toch niet meer zo gek bent op elkaar.
Ik vraag me trouwens wel af wat jullie gaan doen als vriendin per ongeluk zwanger raakt en niet weet van wie of als jij per ongeluk iemand anders zwanger maakt. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb er ervaring mee, en het enige wat ik je kan vertellen, is dat er veel vertrouwen moet ijn, jullie relatie mag niet in een dipje zitten wanneer je ermee begint, en veel praten. Vooral dat laatste. Over wat je gedaan hebt, wat je voelt, wat je denkt. Dat moet je zowiezo al veel in een relatie, maar zeker wel meer in een open relatie.
En ook nog onthouden dat jaloezie er altijd zal zijn, ook in een open relatie. Alleen moet je deze kunnen relativeren en hier eerlijk over kunnen praten met je partner, dan komt alles goed. ![]() Veel plezier! ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Wat Poggy zegt ja. Dit is een forum, iedereen mag zijn mening geven zonder in het onderwerp afgestudeerd te zijn.
Verder denk ik dat weinig mensen een open relatie aan zouden kunnen. Ik in ieder geval niet. Nu hoeft alles natuurlijk niet verboden te zijn: mijn vriend en ik hebben afgesproken dat flirten altijd oké is. Zoenen kan ook, maar alleen na toestemming van de ander (ik mag met vrouwen zoenen, that is, en hij mag met een ander zoenen in mijn bijzijn, na overleg). Maar er moeten voor de meeste mensen gewoon bepaalde grenzen zijn. Je hebt niet voor niets een relatie, dat betekent gewoon een bepaalde mate van trouw en verbondenheid. Ook lichamelijk gezien. Ik ontken niet dat sommige mensen het kunnen, maar ik denk dat het er weinig zijn. Mijn tip: "will you be my fuckbuddy?"
||
Citaat:
Je moet absoluut zeker ervan zijn dat je het aankunt, dit geldt voor allebei. Als er ook maar enigzinse twijfel is om wat voor reden dan ook, dan moet je het serieus NIET doen! Want als je het dan wél doet, dus tegen je eigen gevoel ingaat (desnoods om de ander te plezieren), dan gaat het je vroeg of laat een xxtje opbreken, en dat kost je je geheid je relatie. En als je het besluit te doen, maak dan mega goeie afspraken met elkaar (en met jezelf) en hou je daaraan! Anders gebeurt er hetzelfde als hierboven staat. Als er ook maar IETS is waarbij je je ten alle tijde niet lekker bij voelt, kap het dan ook meteen af. Stop met datgene waar je mee bezig bent. Je gevoel + open, eerlijke communicatie is het allerbelangrijkste hierin. Met deze tips betekent het nog niet dat het hierna gelijk automatisch goed zal gaan en blijven gaan, zelfs dan kan het nog stuklopen in de relatie. Sommigen krijgen een hekel aan zichzelf. Maar als je het toch persé wilt doorzetten, dan moet je je gewoon echt aan bovenstaande houden want dat is dan de gouden draad waar je je aan vast moet houden. Beter gezegd, de gouden regel. Nothing is a garantuee, daarom moet je ook zo mega stevig in je schoenen staan hiervoor. En ik zou er echt héél goed over nadenken of dit wel iets is wat jullie willen, vooral als je al een relatie hebt van 5jr. Ben je bereid dit te riskeren voor iets wat je je relatie kan kosten, en zo ja, waarom dan? Waarom wil je (of zij, of allebei) zo graag nu ineens met anderen naar bed ipv alleen nog steeds maar je eigen partner? Stel je die vragen goed af. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
|
Verwijderd
|
Volgens mij is je beginpost niet helemaal juist verwoord. Ik vermoed dat je gewoon bedoelt: na vijf jaar zijn mijn vriendin en ik niet meer zo geďnteresseerd in elkaar en willen we gewoon andere mensen neuken omdat we eigenlijk genoeg van elkaar hebben. En dat heet geen 'open relatie', dat heet gewoon 'kap ermee en zoek iemand anders'.
|
![]() |
|
Optima:
Mooi verwoord allemaal, en het geeft een mooie realitycheck. Maar wat ik nog wilde toevoegen is dat jaloezie zowiezo voorkomt in een open relatie.Of die nou goed gaat of niet. Het is gewoon belangerijk hoe je ermee omgaat. Als je erover praat over die gevoelens en ze oplost (de open relatie terug gesloten maken, of die bepaalde persoon niet meer zien) dan kan het nog steeds goedkonen. Ik wens @ topicstarter iig veel succes, want ik heb al heel veel gelukkige stellen gezien die prima met een open relatie konden leven, en nog steeds de liefde voor elkaar niet verliezen. Het moet maar net in je straatje liggen.
|
Verwijderd
|
moet je je eens inbeelden hoe je je zou voelen als je vriendin op een avond aankondigt dat ze een date heeft met een beer van een vent, en dat ze zich eens grondig door hem gaat laten nemen.
en jij zit op de bank met een reep chocola en een chickie-movie. lekker huilen dan. |
![]() |
|
Ik denk dat je in elk geval hele duidelijke afspraken moeten maken als in elkaar alles vertellen (of niet) en kunnen jullie van elkaar eisen dat je het contact met je sekspartner verbreekt als het de ander te gortig wordt, of niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar persoonlijk kan ik er gewoon écht met mijn verstand niet bij dat er ook maar één iemand op de wereld is die het wérkelijk niet erg vindt om te horen dat zijn vriendin/haar vriend liever met een ander neukt dan met hem/haar. want daar komt het uiteindelijk op neer, nietwaar? als mijn vriend een dergelijk voorstel zou doen aan mij (never gonna happen), ja, dan zou ik er gewoon van uit gaan dat er iemand is waarmee hij liever mee zou vrijen dan met mij (omdat hij anders toch gewoon met mij het bed zou induiken), en dan zou ik mijn biezen pakken. |
![]() |
|
Het is niet 'liever neuken met een ander' maar 'ook neuken met een ander' als het een fatsoenlijke open relatie, in het eerste geval beeindig je beter je relatie ja.
Maar ik kon het ook niet bevatten dat dat kon, of dat ik het uberhaupt kon tot dat ik die mensen tegenkwam. En om de een of andere reden ging een open relatie met hun prima. Hij had een vrouw, maar die vrouw en ik vonden elkaar ook leuk. Het was altijd een gezellige boel en nooit stribbelingen gehad. Zij hadden ook meerdere vrienden waar ze dingen mee deden en ik ook, en ze waren dolgelukkig samen. Maar de enige manier hoe ze dat volhielden was veel praten en veel extra aandacht aan elkaar besteden zodat er nooit iemand zich kut moet voelen. Een open relatie bestaat dus wel altijd uit 1 koppel die met andere mensen dingen gaan doen, en daarin moet dat koppel nooit het oog voor elkaar verliezen. Uiteindelijk ben ik verliefd geworden op iemand anders, die niet voor open relaties was, en dan heb ik die open relatie maar beeindigt, en er goeie vrienden mee gebleven, en verder gegaan met diegene die niet voor open relaties is, en dat gaat prima tot nu toe. Het is maar net met wie je een relatie hebt of een open relatie gaat of niet. Plus het ligt duidelijk in je natuur of niet.
|
![]() |
Jeetje, wat 'n onzinnige reacties hier. Een open relatie heeft weinig te maken met op elkaar uitgekeken zijn...bovendien is het moeilijker te onderhouden, het vereist hele goede communicatie en basisregels. Sommige mensen(ik zou misschien zelfs zeggen de mensheid) zijn er gewoon niet op gemaakt om strikt monogaam te zijn. En zeg nou zelf: wil je nou echt 30 jaar lang seks met dezelfde persoon hebben? Al vind ik een open relatie na 5 jaar wel een beetje snel.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als jullie er allebei goed over nagedacht hebben, dan moet je dat vooral doen denk ik
![]() Het gaat er om dat je samen dingen afspreekt, er allebei achter staat en je er ook aan houdt. Of dat nou is 'niet kijken,flirten, zoenen wat dan ook met anderen' of 'slet maar lekker rond en ik wil het niet weten' of wat dan ook, dat maakt dan niet uit. Wat betreft mijn eigen relatie: we mogen beiden flirten met anderen. ik mag zoenen met vrouwen en ook seksen met vrouwen, ook zónder dat hij er bij is (maar hij kijkt liever ![]() ![]() Oftewel: we praten erover, zijn er open over en op die manier is veel bespreekbaar en zijn we beide gelukkig. Ik denk ook dat dat het belangrijkst is: dat je overal over kunt praten en in ieder geval overtuigd bent van je liefde voor elkaar; laat dat in ieder geval niet zijn wat je zoekt bij iemand anders dan je partner. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmja. Ik denk dat ik dit binnen een een romantische relatie niet kan, zéker niet in de verliefdheidsfase. Misschien na 15 jaar, als we absoluut zeker weten dat we bij elkaar willen blijven en volledig erop vertrouwen dat de ander niet weggaat... maar goed, ik zie het niet zo snel gebeuren. Bovendien ben ik belachelijk trouw, ik zie mezelf niet zo goed zo graag een ander willen. Geniet wel van anderen als ik vrijgezel ben. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als het goed is heb je over 30 jaar niet meer dezelfde geslachtsdrift en wellicht gewoon minder behoefte om het veelvuldig te doen.Zo lang je om de ander geeft zul je niet snel goed vinden dat hij/zij met iemand anders de koffer induikt. Open relatie=einde relatie
|
![]() |
Promillage, Ik denk dat een heleboel oudere mensen het niet met je eens zullen zijn dat de geslachtsdrift over dertig jaar vermindert. Mensen prefereren monogamie omdat het naar mijn mening cultureel bepaald is, en die invloed is heel sterk.
Dat de merendeel vd mensen monogamie prefereert is voor mij niet het bewijs dat monogamie de enige manier is om een relatie op na te houden. In een open relatie is het niet de bedoeling dat 1 vd partners verwaarloosd wordt he. De partner komt altijd op de eerste plaats. Het vergt dus een volwassen geest. |
![]() |
||
Citaat:
Tuurlijk is monogamie niet de enige manier maar het zegt wel meer over de serieusheid van een relatie.Als iemand beweert een open relatie te hebben is het in mijn ogen gewoon geen relatie en kan ik dat moeilijk serieus nemen.Een relatie ga je juist aan omdat je geen behoefte meer hebt om met anderen te rotzooien. Anders kun je net zo goed vrijgezel blijven of fuckbuddy's worden ofzo.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een open relatie. Verwijderd | 46 | 04-06-2007 15:47 | |
Liefde & Relatie |
zou je een relatie beginnen met... Shitonya | 360 | 06-10-2005 21:42 | |
Liefde & Relatie |
open relatie Woudschim | 106 | 24-06-2005 21:10 | |