Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2005, 19:48
Woudschim
Woudschim is offline
wat is jullie mening betreffende een open relatie?

een relatie dus waar men vrij is om sexueel contact te hebben met wie dan ook, onder het mom van: liefde geef ik met mijn hart, niet met mijn lichaam.

zelf zouden ik en mijn vriendin wel eens wat vrijheid willen, meer om nieuwsgierigheid dan werkelijke lust overigens.
maar een open relatie gaat me wat ver.

zijn er mensen die zo een relatie hebben? zoja, vertel, hoe bevalt het?
Oud 18-06-2005, 20:11
Cookie
Cookie is offline
Nee heb ik niet, al kan ik me als ik gewoon nuchter nadenk in de zin: Liefde geef ik met mijn hart niet met mijn lichaam" wel vinden maar gevoelsmatig ABSOLUUT niet.
Kzit er ook niet in...dus eigenlijk slaat deze post nergens op
Oud 18-06-2005, 20:24
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ideaal.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:26
Smobbo
Smobbo is offline
Ik ben er tegen.
Liefde is iets exclusiefs, en sex hoort imho bij liefde.
Oud 18-06-2005, 20:27
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 18-06-2005 @ 21:26 :
Ik ben er tegen.
Liefde is iets exclusiefs, en sex hoort imho bij liefde.
wat is lust dan voor je?
Oud 18-06-2005, 22:34
zoef de haas
zoef de haas is offline
Als je allebei niet jaloers bent aangelegd zou het toch geen probleem moeten zijn?? Nooit gehad lijkt me ook niets maar misschien meer omdat ik te snel jaloers ben en behoorlijk onzeker
Dus ligt helemaal aan jullie persoonlijkheden denk ik
Oud 18-06-2005, 22:40
Verwijderd
tsja, als je het kunt. Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 22:42
WolterB
WolterB is offline
Ik zou het niet kunnen en ook niet willen
Oud 18-06-2005, 22:57
Verwijderd
Seks en liefde zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar in een normale relatie is het zo netjes als je ze parallel laat lopen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 23:15
Verwijderd
Moet er niet aan denken

Dan nog maar alleen een seksrelatie. Maar geen open relatie waarin je maar doet wat je wilt en alleen de liefde deelt en soms de seks maar je ook weet dat je partner het met anderen kan doen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 23:42
Dobomobo
Dobomobo is offline
ik ben helaas wel jaloers aangelegd. dus helaas
Oud 19-06-2005, 09:56
Verwijderd
Theoretisch gezien vind ik het een goed idee. Ik kan me voorstellen dat je besluit om voor de rest van je leven bij iemand te blijven, maar toch af en toe seks met anderen wilt hebben. Ik ben helaas alleen veel te jaloers voor dat soort ongein. Het idee dat mijn vriendje iets heeft gedaan met een ander meisje kan ik niet uitstaan. Bovendien wil ik alleen seks met mensen die ik vertrouw en waarvan ik weet dat hij mij echt leuk vindt (liefde is niet nodig, maar ik moet me toch tenminste een beetje speciaal voelen ), dus one night stands zijn eigenlijk ook niets voor mij.
Dus. Tja.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 10:08
poepdrol
poepdrol is offline
Zal niet werken, tenzij je niet echt van elkaar houdt.
Oud 19-06-2005, 10:12
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 19-06-2005 @ 11:08 :
Zal niet werken, tenzij je niet echt van elkaar houdt.
Dat is echt zulke dikke bullshit. Uit welke conservatieve kerkelijke kring kom jij?

Edit: Woudschim, PM maar als je iets wilt weten, ik heb geen zin om in deze topic iets te bespreken met alle vooroordelen etc.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 10:45
Iduna
Iduna is offline
Als ik besluit met iemand een relatie aan te gaan, doe ik dat met de bedoeling dat ik alleen met hem die relatie aan ga (en hij alleen met mij).
Met andere woorden: ik zie niks in een open relatie. Als ik wil rondscharrelen doe ik dat toch wanneer ik geen relatie heb?

+ Hoe zie je dat dan met soa's e.d.? Ja, daar denk ik dan aan ja..

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 10:47
Methuus
Methuus is offline
Niet meteen aan mij besteedt, maar 'n fuckbunny, daar zeg ik niet nee tegen.
Oud 19-06-2005, 10:53
evanescence
evanescence is offline
ik versta onder vrije relaties:

dat je met elkaar open over je gevoelens en fantasieen kan praten, daarnaaast is het mogelijk om met een ander sex te hebben of samen met een ander maar dat NIKS achter elkaars rug om gebeurd...je moet heel sterk in je schoenen staan om echt zoon vrij relatie te hebben dat je iedereen maar kan neuken enzo...zonder echte afspraken...zo werkt dat bij mij niet...ik wil wel weten van mn vriend als hij bv weer eens iets wil doen met een ander ofzo..naja moet ie doen, zou dr nie heel erg blij mee zijn, maar wat hij mag mag ik ook

zo zit onze relatie in elkaar en ik vind dat op zich een vrije relatie...we laten elkaar vrij in onze seksuele ideeen, wat je voelt moet je ook kunnne uiten..dus wanneer mn vriend weer eens zin heeft in een jongen bv (hij's bi) moet ie het maar doen...ik vind het beter als hij met een jongen iets wil dan een meisje....meisje zijn voor mijn gevoel grotere concurentie als jongens...dus

maargoed daar gaat de vraag ff nie om...ik vind dat wel elkaar vrij laten...tis alleen nog niet gebeurt in die 1,5 jaar verkering maar dat kan altijd nog komen..de optie is er iig...
Oud 19-06-2005, 11:04
Chosen
Chosen is offline
Pfff, dat zou echt niks voor mij zijn. Ben veel te jaloers.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 11:07
crook
crook is offline
ik wil uberhaupt geen relatie, heerlijk die vrijheid
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 12:18
Anaïs
Anaïs is offline
Ik zou het niet kunnen... Zelfs al heb je afgesproken dat het mag, ik zou me schuldig voelen als ik intiem ben met een andere jongen. Het zou ook ongemakkelijk zijn denk ik. Om nog maar te zwijgen over de gedachte dat mijn vriend sex heeft met een ander meisje.

Nope niet voor mij dus.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Zou niks voor mij zijn. Ik zie het verschil tussen een 'open relatie' en rondneuken ook niet echt. Een relatie is iets tussen twee mensen en zodra je er meer mensen bij gaat betrekken, is het geen relatie meer, imo.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:33
Verwijderd
Ik kan dat niet. Seks en liefde zijn voor mij verbonden. Wanneer ik seks zou hebben met iemand anders, dan zou dat betekenen dat ik veel voor die persoon voel. Dat is niet de bedoeling. Ik wil ook liever niet dat mijn vriend seks heeft met anderen, hij gelukkig ook niet, om precies dezelfde reden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:00
Verwijderd
Misschien is een partnerruil feestje iets voor jullie Geen ervaring mee overigens
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:21
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 19-06-2005 @ 16:00 :
Misschien is een partnerruil feestje iets voor jullie Geen ervaring mee overigens
inderdaad, ook al aan gedacht uiteraard.

elk mens heeft sexuele lusten, en ik weet dat Sara zich aangetrokken voelt tot sommige andere mannen, en terecht. want ik heb hetzelfde met andere vrouwen.
niet dat wij niet goed genoeg voor elkaar zijn, of dat we niet van elkaar houden. integendeel.
mensen die zeggen dat mensen die dat doen niet echt van elkaar houden mogen van mij best eens even dieper nadenken, want dat is onzin.

het punt is, hou je genoeg van elkaar, en vertrouw je elkaar genoeg om daaraan te beginnen. dat vereist een hele sterke relatie.

overigens, mocht ik zo'n relatie ooit hebben, zou ik het nog altijd net zo erg vinden als mijn vriendin zou vreemdgaan,. oftewel, sex hebben met iemand zonder mijn consent en kennis daarvan.
Oud 19-06-2005, 17:25
Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Woudschim schreef op 19-06-2005 @ 18:21 :

het punt is, hou je genoeg van elkaar, en vertrouw je elkaar genoeg om daaraan te beginnen. dat vereist een hele sterke relatie.
Als je van elkaar houdt dan heb je geen seks met iemand anders. Vind ik. Als je genoeg hebt aan elkaar dan heb je pas een sterke relatie. Want als je zo veel behoefte hebt aan seks met iemand anders zit er iets niet goed denk ik.
Oud 19-06-2005, 17:28
juno
juno is offline
Hij mag van mij best sex hebben met een ander, zolang ik het maar niet hoef te weten. Sex mag wel, verliefdheid niet, overigens. Juist omdat ik bang ben dat die scheidslijn overschreden gaat worden, wil ik het niet weten, ik zou me alleen maar ongerust maken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:31
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
ok volgens mij mis je iets in je relatie
Oud 19-06-2005, 17:32
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Chosen schreef op 19-06-2005 @ 12:04 :
Pfff, dat zou echt niks voor mij zijn. Ben veel te jaloers.
Verder vind ik open relaties nergens op slaan, een beetje neuken en als je een tijdje niks meer te neuken hebt dan ga je het maar weer doen met je 'partner', die gebruik je dan namenlijk als een soort backup.
Oud 19-06-2005, 17:32
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
juno schreef op 19-06-2005 @ 18:28 :
Hij mag van mij best sex hebben met een ander, zolang ik het maar niet hoef te weten. Sex mag wel, verliefdheid niet, overigens. Juist omdat ik bang ben dat die scheidslijn overschreden gaat worden, wil ik het niet weten, ik zou me alleen maar ongerust maken.
vind ik wel knap van je dat je er zo over denkt...ik wil het niet weten...maar wil je niet weten dat hij sex heeft met een ander, en dan alleen de details niet? zo is mijn vriend, hij zegt, je mag sex hebben met een ander maar ik wil het niet weten hoe en wat en wie.....hij zo doodjaloers zijn....maar ik ga het hem wel vertellen als het gaat gebeuren of (per ongeluk) is gebeurd, want ik wil niet liegen of dingen verzwijgen....ik zal dan niet in details treden...dus jij vind het niet erg als hij het verzwijgt?
dat is dan geen open relatie vind ik...je moet eerlijk zijn tegen elkaar..
Oud 19-06-2005, 18:21
juno
juno is offline
Dat is ook geen open relatie nee. En ik geloof niet zo in volledige eerlijkheid als je daar alleen je eigen geweten maar mee ontlast tegen de prijs van de pijn van de ander die je kwetst met de waarheid. Dan zou ik liever he-le-maal van niks weten.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:51
Jolt
Jolt is offline
Lijkt mij niet erg leuk, maar heb er verder geen ervaring mee. Dus kan er niet over oordelen.
Oud 19-06-2005, 21:34
waves
waves is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 18-06-2005 @ 21:11 :
Nee heb ik niet, al kan ik me als ik gewoon nuchter nadenk in de zin: Liefde geef ik met mijn hart niet met mijn lichaam" wel vinden maar gevoelsmatig ABSOLUUT niet.
Kzit er ook niet in...dus eigenlijk slaat deze post nergens op
dat dus
Oud 19-06-2005, 21:50
Qimm
Qimm is offline
Ik zou het niet kunnen.
Oud 20-06-2005, 08:25
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
christiiiejna schreef op 19-06-2005 @ 18:31 :
ok volgens mij mis je iets in je relatie
op de een of andere manier denk ik dat ik toch meer van mijn relatie weet dan jij.

ik mis niets in mijn relatie met mijn vriendin.
Oud 20-06-2005, 08:36
Verwijderd
In eerste instantie denk ik dat je wel hele goede afspraken moet maken, met name over voorbehoedsmiddelen. Ik zelf zie, net als Mark Almighty geen verschil tussen het met willekeurige personen naar bed gaan en deze vorm van relatie. Maar goed, ik hoef niet zo'n relatie te hebben, je kiest er zelf voor toch?
Ik denk dat mensen die een open relatie het anders zullen zien, maar zelf denk ik dat je iets mist in je relatie als je het nodig vindt om het daarbuiten te zoeken.

Ik zou er in ieder geval nooit aan beginnen, en ik heb ook absoluut geen behoefte aan een andere vent dan mijn vriend.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:21
zeep007
zeep007 is offline
ik zou het echt niet kunnen. Het idee dat mijn vriend met iemand anders in bed ligt te rotzooien laat mijn maag al omkeren.
Zelf zou ik het ook niet willen. Tuurlijk kijk je weleens rond ofzo, maar actie ondernemen, dat nooit. Ik vind seks iets intiems wat je met je partner beleefd en dat heeft ook weer met lust te maken.
Maar gewoon seks met iemand voor het fysieke eraan en de lust op dat moment vind ik erg oppervlakkig en ik zou me ook leeg voelen na zoiets. Zovan; was dit het? en was het dat waard?
Als ik behoefte heb aan seks, dan is mijn vriend het bokje. Ik hou van hem, hij maakt dat "lustige" ook bij mij los en gepassioneerd. Dan vindt ik het pas mooi en waardevol en intiem, en dna geniet ik er ook van.

Oftewel, wat ik wil duidelijk maken is dat een open relatie niet aan mij besteed is, omdat ik gek zou worden van het idee dat mijn vriend het met een ander doet en ik vind de lustkwestie geen reden om met een ander het bed in te duiken omdat het voor mij te oppervlakkig is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:30
Woudschim
Woudschim is offline
inderdaad, daar heb ik het met saar ook over gehad..

misschien is het nadat we het beiden een keer gedaan hebben ook helemaal niet spannend meer ofzo.

nouja..ook goed. wel wat wijzer geworden.
de enige manier om erachter te komen is door het te ondergaan

en dan hebben we altijd elkaar nog
Oud 20-06-2005, 09:39
snoopy
snoopy is offline
Ik heb liefde en seks nooit kunnen scheiden, en ben dat ook niet van plan.
Oud 20-06-2005, 11:01
Equilibrium
Equilibrium is offline
Seks zonder een vaste relatie heb ik geen problemen mee.
Maar in een relatie ben ik alleen van die ene persoon en die ene persoon alleen van mij. Vreemdgaan is
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Sleeves schreef op 19-06-2005 @ 18:25 :
Als je van elkaar houdt dan heb je geen seks met iemand anders. Vind ik. Als je genoeg hebt aan elkaar dan heb je pas een sterke relatie. Want als je zo veel behoefte hebt aan seks met iemand anders zit er iets niet goed denk ik.
ik word ondertussen een beetje misselijk van al dat zoetsappige gejengel dat seks in wezen exclusief is en áltijd met liefde gebeurt, bewust of onbewust. Want het is bullshit en mensen die zichzelf dit maar blijven vertellen zijn 'dom'.

Seks is in eerste instante voortplanting, daarna pas uiting van liefde. Uiteindelijk (als puntje bij paaltje komt) is lust sterker dan liefde.

Dit betekent niet dat ik geen respect heb voor de mensen die het uit elkaar weten te houden en er voor kiezen, sterk genoeg zijn, het alleen in liefde te doen en dat ik er zelf ook 'zoeen' ben, maar zulk soort uitspraken doen me denken aan de middeleeuwen waarin ze nog dachten dat de aarde plat was
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:59
dragonstorm
dragonstorm is offline
een relatie is de enige plek waarin ik 'open' niet op z'n plaats vind.

Sorry, maar als m'n vriendin met iemand anders gaat zoenen, word ik jaloers, kan ik echt niets aan doen. Ik zou tegen mezelf moeten liegen om het te ontkennen en dat ben ik niet van plan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:11
Kaa
Kaa is offline
Ik denk dat open relaties best goed mogelijkz ijn. Door niet in regels te leven (waar je je toe gedwongen voelt vanwege een relatie) kan je een hoop spanningenen ontevredenheid weghalen. Zodat je dat weer niet op elkaar hoeft uit te vreten, en dus langer zonder problemen bij elkaar kan blijven. Lijkt me.
Nadeel lijkt me wel al dat gedoe met geslachtsziekten e.d. tegenwoordig. Je moet er niet aan denken dat je partner iets mee naar huis neemt, akelig...
Of ik het zelf zou kunnen?
Geen idee, ik ben heel erg veranderd in het jaloezie-opzicht, dus misschien zou ik het wel kunnen. Maar ik zou het niet uit mezelf voorstellen aan het begin van een relatie denk ik. Ligt er ook helemaal aan met wat voorn persoon je een relatie hebt lijkt me...
Oud 20-06-2005, 12:39
Hagel
Hagel is offline
niet willen en kunnen, ik denk dat ik dan veel te onzeker word.
Oud 20-06-2005, 12:56
Shitonya
Shitonya is offline
Grappig woord: "open relatie", blijf dan gewoon vrijgezel, hetzelfde effect. Dan kun je ook met iedereen rondneuken zonder verplichtingen.

Ik heb genoeg aan mijn vriend, dus ik begin niet aan een open relatie.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:15
Konijn
Konijn is offline
Ik zou het absoluut niet kunnen en ook niet willen.
Ten eerste heb ik zelf absoluut geen behoefte aan iemand anders, en dat zou er dus ook niet van komen.
Ten tweede zou ik er totaal niet tegenkunnen als hij het met een ander zou doen, of ik het nou weet of alleen maar vermoed..
En ik denk dat hij er net zo over denkt, gelukkig .
Oud 20-06-2005, 14:30
Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 20-06-2005 @ 12:15 :
ik word ondertussen een beetje misselijk van al dat zoetsappige gejengel dat seks in wezen exclusief is en áltijd met liefde gebeurt, bewust of onbewust. Want het is bullshit en mensen die zichzelf dit maar blijven vertellen zijn 'dom'.
Misschien gebeurt het bij jou niet met/uit liefde, bij mij wel.
Dat moet jij weten als je d'r lekker op los wil rampetampen alleen voor de lust.
Om dan meteen mensen die dat niet willen, of daar absoluut geen behoefte aan hebben meteen dom te noemen is een beetje kinderachtig.

Citaat:
Sovreze schreef op 20-06-2005 @ 12:15 :
Seks is in eerste instante voortplanting, daarna pas uiting van liefde. Uiteindelijk (als puntje bij paaltje komt) is lust sterker dan liefde
Dit betekent niet dat ik geen respect heb voor de mensen die het uit elkaar weten te houden en er voor kiezen, sterk genoeg zijn, het alleen in liefde te doen en dat ik er zelf ook 'zoeen' ben, maar zulk soort uitspraken doen me denken aan de middeleeuwen waarin ze nog dachten dat de aarde plat was
Tjah, ik ben niet zo 'progressief' ingesteld als jij dan, want ik vind het een beetje nutteloos om een relatie te hebben als je graag met anderen wilt seksen. Blijf dan gewoon single, dan kun je doen wat je wilt.
Oud 20-06-2005, 14:44
JJ13
JJ13 is offline
ik zou het niet kunnen. Ik heb er geen behoefte aan en zou t ook niet waarderen als mn vriend met andere meisjes sex zou hebben ofzo.
Oud 20-06-2005, 15:28
dragonstorm
dragonstorm is offline
ik kan het niet, ik lieg niet tegen mezelf
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 15:36
Woudschim
Woudschim is offline
welk een domme reacties als: "blijf dan gewoon single"

nee, een relatie gaat toch niet alleen maar om sex?
Oud 20-06-2005, 15:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Woudschim schreef op 20-06-2005 @ 16:36 :
welk een domme reacties als: "blijf dan gewoon single"

nee, een relatie gaat toch niet alleen maar om sex?
Dat zou je juist wel zeggen als je buiten je relatie nog met anderen wilt neuken.

Het valt me trouwens op dat je eerst vraagt wat wij vinden van open relaties, en als onze reacties je dan niet bevallen, zijn ze opeens 'dom'. Vraag dan niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten